Mirissa

Då börjar det dra ihop sig mot semesteravslut
onsdag 5 december 2018 - Mirissa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Kombinationen av dåligt wi-fi och Resdagboken som fortfarande är sjukt dålig på allt har som resulterat i inga inlägg 😁Men nu bor vi på ett ställe som har ett amazing wi-fi, så nu eller aldrig.Eftersom vi åkt runt på många ställen under kort tid så är jag i nuläget totalt

Annika Lundh
Nickanl i Sri Lanka 2018
Senast aktiv - från Colombo, Västprovinsen, Sri Lanka
Ännu mer vila
måndag 5 mars 2018 - Mirissa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Vi har verkligen semester nu. Minns varken tid eller dagar. Det känns som om vi varit borta en evighet. Oftast somnar vi vid 21.30 och vaknar vid 7-8. Jag( Cissi) vaknar dock alltid vid 5 snåret. Oftast somnar jag om, inte alltid. Mangalika som annars är väldigt morgontrött, går ganska lätt

On the road again...
lördag 3 mars 2018 - Mirissa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Nä, lite missvisande rubrik. Så himla mycket on the road är jag inte. Den här resan är väl egentligen mer en helt vanlig två veckorssemester. Jag har ju nämligen råkat gå och blivit sambo, vilket har lett till att jag inte längre kan leva på existensminimum och har helt enkelt därför

Beatrice Berglund Tarby
Beatrice77 i Sri Lanka
Senast aktiv - från Mirissa, Sydprovinsen, Sri Lanka
Vila
söndag 4 mars 2018 - Mirissa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Efter att ha sovit 10(!)h så vaknar vi vid 8. (Innan vi somnar lyssnar vi på ”creepy podden”, Mangis och Magnus favorit. ) Vi går ned till stranden och äter frukost. Vi har alla tre fått rätt många myggbett som kliar infernaliskt. Ännu värre blir det när vi pratar om dem:) bäst att

Strandhäng
lördag 3 mars 2018 - Mirissa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Vi vaknar tidigt i Mirissa på vårt hotell” Randiya Sea View Hotel”. Solen har precis gått upp. Vi öppnar balkongen och tittar ned mot havet-det kommer bli en fin dag! Vi äter lite frukost, men sedan går vi mot stranden. Vi är bland de första, som vi längtat!! Vi kastar oss i varsin

Framme
fredag 19 januari 2018 - Mirissa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Landade i Negombo vid midnatt, dagen efter reste vi direkt ner till Mirissa i södra delen för att starta semestern med lite sol och bad. Vissa började semestern med lite snyggare solbränna än andra.

Nathalie Olsson
nattajocke i Sri Lanka
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Merissa och vidare mot Jala
måndag 15 januari 2018 - Mirissa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Kära dagbok, vad dagarna springer iväg🏃‍♀️🏃🏽‍♂️Så är vi då inne på vår tredje och sista dag i Merissa. Vårt boende här är jättetrevligt, enkelt, fräscht och mycket  familjärt!👨‍👩‍👧‍👦Bara ett fåtal rum och ägarnas utrymme och lilla trädgård

Svettigt och ny strand
onsdag 10 januari 2018 - Mirissa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Nu är vi i Mirissa, det är som väntat mer bad- och barnvänligt. Långgrunt och hårt packad sand men med en del vågor så det finns surfare också. Mera plaststolar, turister och sopor. Ungefär som förväntat. Inte ett ställe jag skulle vilja tillbringa en längre tid på men ändå kul med

Maria Eriksson
Mariaer i Rundresa på Sri Lanka
Senast aktiv - från Shinagawa, Tokyo prefektur, Japan
Salta bad, palmer, sol och god mat
onsdag 5 juli 2017 - Mirissa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Hej igen!Nu var de några dagar sedan sist vi skrev. De senaste tre dagarna har spenderats i Mirissa som är en liten strand-by på Sri Lankas sydkust. Efter en ganska intensiv resa släppte vår chaufför av oss på hotellet för några dagar med sol och bad. Mirissa har en fantastisk vacker

Therese Erik
ThereseErik i Sri Lanka
Senast aktiv - från Kandy, Centralprovinsen, Sri Lanka
Bröllop
tisdag 23 maj 2017 - Mirissa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Hej!För er som eventuellt har missat oss på facebook så kommer här en liten uppdatering. Vi har spenderat den senaste månaden som gifta, vilket är himla härligt och kul måste vi säga. Det här bröllopet är väl också den största anledningen till att vi inte har lagt upp något inlägg

16 november 2018 - 7 december 2018

En treveckors rundtur på Sri Lanka med förhoppning att se elefanter, leoparder, valar och annat som dyker upp

25 februari 2018 - 11 mars 2018

En tvåveckors i lugn och ro. Inget jobb, inga måsten och MASSOR av läsning, hängmatta och sol.

20 februari 2018 - 10 mars 2018

Vi gör vårt livs resa till härliga Sri Lanka.

17 januari 2018 - 14 februari 2018

Rundresa på Sri Lanka

Rundresa på Sri Lanka

29 december 2017 - 13 januari 2018

En nyårsresa till Sri Lanka blir det denna gång. Asien spricker men glad är jag för det. Berg, tempel, te och strand förväntas. Mitt löfte om inget mera

Janne o Jeanette Sri Lanka 2018

Janne o Jeanette Sri Lanka 2018

7 januari 2018 - 27 januari 2018

På rundresa i Sri Lanka

21 juni 2017 - 7 juli 2017

Bröllopsresa till den droppformade ön öster om Indien bland elefanter och Tuk tuks.

Galle Sri Lanka Childrens wellfarefond

Galle Sri Lanka Childrens wellfarefond

24 januari 2017 - 8 februari 2017

29 november 2013 - 14 december 2013

En av våra bättre resor. Vi reste med Serendip Travels från Stockholm via Istanbul till Colombo. Vi gjorde en veckas rundresa tillsammans med vår guide/chaufför Mr Jay, och avslutade med en vecka vid havet. Vi besökte bl a följande platser; Negombo, Sigiriya, Kandy, Nuwara Eliya, Tissamaharama, Mirissa och Hikkaduwa

Certificate Course in Sinhala for Beginners

Certificate Course in Sinhala for Beginners

6 augusti 2016 - 31 augusti 2017

Då kör vi! Vi är nu inte bara sambos, utan även klasskompisar. I ett år kommer vi att plugga singalesiska vid University of Kelaniya i Sri Lanka och här i resedagboken kommer vi att dela med oss lite av vad som händer under tiden. :-)

Janne & Jeanette Israelsson
A122983