Tangalle

Dag 9 & 10 på Sri Lanka
måndag 19 februari 2018 - Tangalle Road, Tangalle, Sydprovinsen, Sri Lanka

Igår blev jag väckt mitt i natten, klockan 3:45, för vi skulle åka på valsafari. Man fick vänta jättelänge, jag och mamma spelade schack på båten, men till slut såg vi blåvalar och delfiner. Delfinerna tävlade med båten, först simmade de in under den och sen hoppade de högt i

Utflykter i Hotellet mellan bergen
Dag 7 & 8
lördag 17 februari 2018 - Tangalle, Sydprovinsen, Sri Lanka

Igår åkte vi på safari i Udawalawa nationalpark. Vi gick upp jättetidigt innan solen gick upp. Vi åkte jeep utan dörrar i en halvtimme innan vi var framme. I parken åkte vi runt i sex timmar, jättejobbigt. Vi såg många djur bland annat schakal, många elefanter, vattenbufflar, apor, två

Utflykter i Hotellet mellan bergen
Dags att röra på sig
tisdag 9 januari 2018 - Tangalle, Sydprovinsen, Sri Lanka

Sista kvällen i Tangalle bjöd på ännu en god skaldjursmiddag bredvid havet. Även några krabbor slank ner denna gång. Jag bryter mot mina matregler (för den här världsdelen) på denna resa, såväl is som sallad har börjat slinka ner - än så länge går det bra. Vägen ut till stora

Den lugna lunken fortsätter
söndag 7 januari 2018 - Tangalle, Sydprovinsen, Sri Lanka

Idag söndag, verkar det som att det varit utbyte av en del gäster där vi bor. Det har varit lite mera folk i farten på stranden. De flesta verkar ha respekt för strömmarna i vattnet och plaskar i strandkanten, förutom en och annan dumdristig man som simmar ut. Inte många barnfamiljer här

Avkoppling
lördag 6 januari 2018 - Tangalle, Sydprovinsen, Sri Lanka

Denna dag bjöd på resans första sovmorgon och det med råge. 10.15 vaknade jag och 10.30 var utcheckingstiden så det blev lite bråttom. Vi skulle nämligen byta rum idag. Till och med tiden för frukostservering hade passerats! Jag skyller på att natten bjöd på många ofrivilligt

Elefanter och strandhäng
fredag 5 januari 2018 - Tangalle, Sydprovinsen, Sri Lanka

Hej svejsKl 5.15, när det ännu var kolsvart ute, ringde väckarklockan i morse och strax därefter blev vi upplockade av vår safariguide med tillhörande jeep. Det blev expressfart fram till nationalparkens entre. De vanligtvis så långsamma hundarna som ligger och vilar halvt in i vägen fick

Ormar, turister, tempel
torsdag 19 januari 2017 - Tangalle, Sydprovinsen, Sri Lanka

Denna stad bjöd på dyra restauranger, mycket turister och en del fina tempelutflykter. Vi såg dessutom en stackars orm bli överkörd mitt på vägen av en bil. Vi körde moppe och såg ormen komma slingrandes från höger sida av vägen och hann precis väja för den men olyckligtvis hann bilen

Carolina G
carolinachristian i Sri Lanka
Senast aktiv - från Vietnam
Tangalle för rekreation..
tisdag 7 februari 2017 - Tangalle, Sydprovinsen, Sri Lanka

Vi bokade ett boende i Tangalle från Kandy och då vi väl kom fram till Tangalle visade det sig att, -det här stället var inte så lätt att hitta..! Men med hjälp av våran nyfunne vän och lite förfrågningar av lokalt folk hittade i till slut hotellet. Efter ett avsked av Upali skulle vi

Jisses va' kulturella vi kan va'...
onsdag 1 februari 2017 - Tangalle, Sydprovinsen, Sri Lanka

... Under tiden i Kandy har vi hunnit med att se på Kandydance, temple of tooth ( till vilken K-J inte kunde gå in i då han hade för snygga ben ), en stadsrundtur till bl.a. herbalgarden, budisttemplet "ranawana royal temple i pilimathalawa", botanic garden och sist men inte minst.. dagsturen

God Ju!!
torsdag 24 december 2015 - Tangalle, Sydprovinsen, Sri Lanka

Nu är vi på plats i Tangalla, en stad på sydkusten. Dagen har bjudit på en 20 minuterna promenad i 30 graders värme med ryggsäckar + två bussresor på totalt 2,5 timme. Ljudet på bussarna är en blandning av Sri Lankas top hits (4 högtalare), R2-D2 (ljudet från bromsarna) och tutan som

Mari Littmarck
Mari73 i Sri Lanka och Maldiverna
Hotellet mellan bergen

Hotellet mellan bergen

9 februari 2018 - 23 februari 2018

Jag heter Astrid och är sex år. Det här är min första resdagbok. Jag har tidigare varit i olika länder, som t.ex. Polen, Lettland, Indien, Malaysia, Thailand och Italien. Den här gången är det Sri Lanka som väntar. Det blir nog spännande. Mamma och Pappa är också med.

Rundresa på Sri Lanka

Rundresa på Sri Lanka

29 december 2017 - 13 januari 2018

En nyårsresa till Sri Lanka blir det denna gång. Asien spricker men glad är jag för det. Berg, tempel, te och strand förväntas. Mitt löfte om inget mera

Sri Lanka

Sri Lanka

5 januari 2017 - 30 januari 2017

Nästan en månad på ön utanför indiens östkust

Lika långt... men ytterligare lite längre

Lika långt... men ytterligare lite längre

7 januari 2017 - 19 februari 2017

Då var det dags igen..! Vi har södra delen av nordön kvar att utforska plus ett för oss nytt resmål. Sri lanka.

Sri Lanka och Maldiverna

Sri Lanka och Maldiverna

18 december 2015 - 8 januari 2016

En härlig jullovsresa som innehåller många djur. Förs besöker vi Yala nationalpark med en yta på 141 km2, en av de bästa platserna i världen för att se leoparder, lankesisk elefant, läppbjörn, vattenbuffel, vildsvin, axishjort, sambarhjort och guldschakal. Efter det åker vi till Udawalawe nationalpark där vi kommer få se Sri Lanka-elefanter, fåglar, krokodiler m.m. Sedan bär det av till Rekawa där vi ska titta på sköldpaddor som lägger ägg på stranden samt förhoppningsvis simma med dem. Nästa stopp blir Mirissa där vi ska ut på blåvals- & delfinsafari. Sen åker vi vidare för att fira nyår i Unawatuna samt besöka Sinharaja skogsreservat för att titta på ödlor, ormar och få en regnskogsupplevelse. Sista delen på resan är ännu en överraskning för resterande familjemedlemmar. Då beger vi oss till Maldivernas ö Rasdhoo för att snorkla, dyka och slappa i nästan en vecka.

4 mars 2015 - 19 mars 2015

sri lanka

sri lanka

12 januari 2015 - 8 februari 2015

Återigen

Återigen

23 januari 2014 - 15 februari 2014

På Sri Lanka är Hikkaduwa,Mirissa,Tangalle de 3 orter som blir besökta denna De 2 senare har vi varit på tidgare. Som vanligt så skall vi ej göra så månag knop utan mes slapp och ha de bra och äta gott

Anotherkindofchemistryin#SriLanka

Anotherkindofchemistryin#SriLanka

17 januari 2014 - 3 februari 2014

Happiness is when what you think, what you say, and what you do are in harmony - Mahatma Gandhi

6 december 2013 - 5 januari 2014

En surf och dyk resa med min bästa vän Emelie. Äventyr när det är dom bäst.

Jonny Persson
Malte