Unawatuna

Besök vid poolen
lördag 17 februari 2018 - Unawatuna, Sydprovinsen, Sri Lanka

Sista dagen i Unawatuna. Vi fick besök vid poolen av denna varan. Tilja har fått en sari, lankesisk dräkt som hon är så nöjd över. Theodor har fått ett par lankesiska byxor, men han är svårare att fota. Fick även en inblick i hur en del srilankeser spenderar sina lördagkvällar ibland.

Unawatuna beach
fredag 16 februari 2018 - Unawatuna, Sydprovinsen, Sri Lanka

Morgonen kickade igång med lite träning på stranden i soluppgången. Känns som att vi äter konstant på denna resa så det var skönt att få LITE motvikt iallafall 😁💪Dagen fortsatte med ett besök på Unawatuna beach och barnen fick varsina ”surfbrädor” som de har gått och trånat

En dag med mycket känslor
torsdag 15 februari 2018 - Unawatuna, Sydprovinsen, Sri Lanka

Dagen började med ett frieri... dock inte för oss utan för Malins bror och hans tjej 😁. Efter detta så blev Martin utskälld av en fiskare som inte fick några pengar av honom efter att han fotograferat honom 🤑.Sedan fick vi hjälp av tuk-tuk förarna att hitta till Angulugaha, den by

Fortet i Galle
onsdag 14 februari 2018 - Unawatuna, Sydprovinsen, Sri Lanka

I dag besökte vi fortet i Galle. Eftersom det var så varmt orkade vi inte vara kvar så länge. Jag och kidsen åkte tillbaka till hotellet och poolen. Malin fortsatte med shopping, hur man nu orkar med det i denna värme. På kvällen åt jag och Malin alla hjärtans dags middag utan barn och

Strand häng!
tisdag 13 februari 2018 - Unawatuna, Sydprovinsen, Sri Lanka

Ytterligare en soft dag i Unawatuna. En trädgårdsskötare började dagen med att ta ner kokosnötter och bjuda oss på. Skapligt skickliga när de klättrar bara med hjälp av ett rep hela vägen upp! Dagen fortsatte med ett besök på Wijaya beach. Eftersom stranden ligger i en lagun passar det

Pool time
måndag 12 februari 2018 - Unawatuna, Sydprovinsen, Sri Lanka

Äntligen lite slappar-time efter allt resande. Nu ska vi stanna 7 dagar i Unawatuna. Blir endast kortare utflykter härifrån. Tyvärr var oceanen inte lika lycklig att se oss som vi var att se den. Väldigt stora vågor! Endast pappa har fått stångats med vågorna idag, och det var skit kul

Bedårande utsikter och vattenfall.
söndag 11 februari 2018 - Unawatuna, Sydprovinsen, Sri Lanka

Resdag 4. Åkte från Nuwara Eliya till Unawatuna. Idag hade vi en ny chaufför och det gick undan 😊 Åkte förbi Ella och bergspassen där. Helt otrolig väg att åka, gröna berg och dalgångar överallt! Det var så fint att åka där. Gjorde ett snabbstopp vid Rawana falls. Mäktigt att se

"Landat" i Unawatuna
måndag 27 november 2017 - Unawatuna, Sydprovinsen, Sri Lanka

Denna resedagbok är mest till för mig själv, så ni behöver inte läsa allt jag tragglar om 🤷🏽‍♀️Förstår inte att man över huvud taget vågar köra något slags fordon här. Tuktukföraren kör med " dödsförakt" dit man skall, Thailand är rena lugna gatan mot här, men

Violette Danielsson
koratkatten i Första resan till Sri Lanka
Senast aktiv - från Ko Chang, Trat, Thailand
Yoga
lördag 7 januari 2017 - Unawatuna, Sydprovinsen, Sri Lanka

Dagarna flyter ihop så nu har jag ingen aning om vilken dag det är. Knappt tid. Frukosten äter vi runt 11, lunch vid 15 middag 20.Efter strandhäng igår så gick vi upp till huset. Norton och Andreas tog en tuc tuc till supermarket där det helt oväntat hoppade upp en apa på Nortons huvud.

Portnoff i Sri Lanka
fortsättning
fredag 6 januari 2017 - Unawatuna, Sydprovinsen, Sri Lanka

Vi har precis kommit på att vi har 9 dagar kvar i detta paradis. Det var länge sedan man var utomlands på semester i två veckor.Igår hängde vi på stranden fram till 18. Jätteskönt den sista timman. Zack tog sitt första dopp och verkade gilla det. Egentligen är det helt otroligt hur bra

Portnoff i Sri Lanka
Vi drog till Sri Lanka

Vi drog till Sri Lanka

2 februari 2018 - 22 mars 2018

Vi i familjen hoppas på 7 underbara och spännnde veckor i Sri Lanka. Så håll i hatten för nu kör vi! Får se om Sri Lanka är beredd att ta emot oss från Bollnäs :)

Första resan till Sri Lanka

Första resan till Sri Lanka

21 november 2017 - 13 december 2017

Hämtade med förbeställda taxi hos mig i Järnbrott 10.45. Det gick smidigt ut till Landvetter. Det tog tid, så bra att vi var ute i tid. Finnair avgick kl 12.55, till Helsingfors. Brått till nästa flyg, också Finnair med destination Bangkock. Vi satt bra, Ante med extra benutrymmme, har långa ben. Maten bra (ny giv, finsk skolmat)👍. Framme i Bangkock vid 8-9 -tiden. Direkt iväg till flyget till Colombo, brått ! De trodde att vi inte skulle hinna få med våra väskor, men det funkade. Tre timmar till Colombo, bra service hela vägen. Taxi till vårt hotell, riktigt fruktansvärd trafik, man visste knappt vad som var upp eller ner. Landade så småningom vid vårt hotell där jag bokat tre ! nätter. Vi fick ett trevligt mottagande. Gav oss ut för att finna en restaurang, inte lätt på dessa trafikerade, osande gator. Fann ett palatsliknande ställe, men de serverade ingen alkohol. FAnn ett anat ställe, en Tuktuk tog oss dit, trevligt, dyrt. Det mesta här är dubbelt så dyrt som i Thailand, vissa saker som i Sverige. Vi bestämmer oss för at resa vidare redan nästa dag. Tar en öl i hotellets vardagsrum, mannen i receptionen vill gärna prata. Berättar och visar historiska saker om landet. Talar om att man här normalt bara äter fisk, kyckling och grönsaker, rotfrukter. Talar om vissa människor, tillhörande vissa religioner som dödar djur, för att sedan äta dem ! Knappt någon som röker, några ungdomar sa till Ante att man inte skall röka !

Sri Lanka

Sri Lanka

1 januari 2017 - 15 januari 2017

Nu åker hela familjen till Sri lanka! Flyget går kl 17 med en mellanlandning i Istanbul sen tar vi nattflyget till Sri Lanka. Framme måndag morgon, där börjar vår trip till tre olika destinationer, och förhoppningsvis en liten Safari på det. Vi ska slappa, läsa böcker, träna och försöka prova på att surfa. En vecka tillbringar vi på en av världens 10 vackraste stränder. Unawatuna. Häng med!

Sri Lanka och Maldiverna

Sri Lanka och Maldiverna

18 december 2015 - 8 januari 2016

En härlig jullovsresa som innehåller många djur. Förs besöker vi Yala nationalpark med en yta på 141 km2, en av de bästa platserna i världen för att se leoparder, lankesisk elefant, läppbjörn, vattenbuffel, vildsvin, axishjort, sambarhjort och guldschakal. Efter det åker vi till Udawalawe nationalpark där vi kommer få se Sri Lanka-elefanter, fåglar, krokodiler m.m. Sedan bär det av till Rekawa där vi ska titta på sköldpaddor som lägger ägg på stranden samt förhoppningsvis simma med dem. Nästa stopp blir Mirissa där vi ska ut på blåvals- & delfinsafari. Sen åker vi vidare för att fira nyår i Unawatuna samt besöka Sinharaja skogsreservat för att titta på ödlor, ormar och få en regnskogsupplevelse. Sista delen på resan är ännu en överraskning för resterande familjemedlemmar. Då beger vi oss till Maldivernas ö Rasdhoo för att snorkla, dyka och slappa i nästan en vecka.

Sri Lanka Indiska-Oceaniens pärla

10 februari 2014 - 27 februari 2014

Till Sri Lanka, hem från Bangkok

Till Sri Lanka, hem från Bangkok

9 december 2013 - 16 april 2014

Sagt upp mig från jobbet och hyrt ut lägenheten på ett år, reser i Asien fyra månader, sen vet jag inte. Det är inte svårt att vara modig när man inte är rädd... Hoppas ni som följer mig på Resedagboken ger ett litet livstecken om väder, hälsa och kärlek, för att förgylla min säkert tråkiga tillvaro då och då...;)

Munkar och ris

Munkar och ris

19 oktober 2013 - 28 december 2013

Volontärarbete på ett kloster i Nepal och på ett barnhem i Sri Lanka, wihooooo! Allt detta med hjälp av goxplore :)

Sri Lanka, baby!

Sri Lanka, baby!

5 augusti 2013 - 23 augusti 2013

Två saker som händer för första gången: 1. Jag och Jeppe åker på semester tillsammans 2. Vi båda åker till Sri Lanka! ca 3 intensiva veckor på, vad vi tror är, en paradisö. Häng med!

Trip of 2013

Trip of 2013

22 februari 2013 - 27 mars 2013

Maldiverna->Sri Lanka->Malaysia->(Singapore?)->Thailand

Colombo - Galle - Hambantota - Wellawaya Road, Unawatuna, Sydprovinsen, Sri Lanka
Welle Dewalaya Road, Unawatuna, Südprovinz, Sri Lanka
148/2 A2, Unawatuna, Südprovinz, Sri Lanka