Västprovinsen

Kontrasternas Colombo
måndag 8 april 2019 - Colombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Moderna skyskrapor som reser sig bland låga byggnader och skjul, moskéer, kyrkor, hindutempel och gyllene Buddhor i tempel och parker. Vita administrationsbyggnader och tjusiga villor i kolonialstil. Indier, portugiser, holländare, engelsmän, kineser och andra grupper har skapat och skapar

Christer
Chrisbi i Trieste till Tokyo över havet
Senast aktiv - från Ingarö, Stockholms län, Sverige
Sri Lanka första etappen
tisdag 20 november 2018 - Colombo, Västprovinsen, Sri Lanka

HallojNu har vi tillbringat några hektiska dagar i Colombo. Eftersom vi är lite för laidback så har det blivit två extra dagar här, vi skulle behöva en reseplanner som styr upp oss.  Under våra dagar här har vi satt en ära i att alltid vistas ut mellan 10.30-15.30 men bara när det

Annika Lundh
Nickanl i Sri Lanka 2018
Sista inlägget!
måndag 12 mars 2018 - Negombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Då var det dags för sista inlägget på vår resa i Sri Lanka. Avslutnings middag i Negombo. Var ju bara ett måste att äta hummer, gissa om det var gott? Även en bild på vår chaufför Fernando och hans fru med min älskade familj. Fantastisk människa som ställt upp otroligt mycket och

Ett sista inlägg
fredag 9 mars 2018 - Negombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Vi vaknar på fredagsmorgonen och har sovit gott, trots att vi var lite oroliga innan vi lade oss. Vi har kommit till sista riktiga dagen på vår resa. Atula plockar upp oss och vi åker till hans familj för att söga hej då, och fika.  Vi passerar två byar och det är poliser och militärer

En ”vanlig” dag
torsdag 8 mars 2018 - Beruwala, Västprovinsen, Sri Lanka

Imorse tog jag och Magnus en promenad längs ”stranden”. Det är ingen direkt strand här i Beruwala. Högt vatten, stora stenar och små partier med sand. Nåväl, vi går i morgondiset och ser för första gången under resan försäljare av souvenirer på de små strandplättarna. Förra

Sista veckan!
torsdag 8 mars 2018 - Negombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Vi tog revansch på vårt museum misslyckande. Nu blev det riktigt lyckat. Synd bara att vi missade att museerna låg vägg i vägg och biljetten gällde för båda. Men det är ju inte så lätt att veta och det är inget dom upplyser om heller, money money dumma turister tänker dom nog 😊.

Avkoppling
onsdag 7 mars 2018 - Beruwala, Västprovinsen, Sri Lanka

Efter gårdagens känslomässiga berg och dalbana vaknar jag tidigt( såklart;)) de andra sover några timmar till, jag ligger och snurrar i sängen. Varmt, myggbetten kliar och utanför vårt fönster kommer rullar det en massa tåg. Jag ligger och tänker på gårdagen och vårat möte med Sri

Mötet med familjen
onsdag 7 mars 2018 - Bandaragama, Västprovinsen, Sri Lanka

Jag vaknar tidigt. Tankarna är såklart på mötet med min biologiska familj. Det är ju delvis därför vi gör denna resa, för att få träffa dem allihopa. För två år sedan när jag otroligt nog fick lyckosam hjälp att hitta min biologiska mamma, så visade det sig att jag även har fyra

En dag med kultur?
tisdag 6 mars 2018 - Colombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Tog med barnen på museum idag. Måste vara lite kulturella tänkte vi. Hade berättat att vi skulle se dinusarie skelett och en massa annat intressant. Kruxet var bara att vi blandade ihop det här med naturhistoriska och nationella. Med andra ord så fanns där varken några dinusarier eller dom

Varmt i city!
lördag 3 mars 2018 - Colombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Vi håller oss kvar i Colombo och utforskar city. Idag blev det en av dom varmaste dagarna vi haft här nere. Drog till viharamahadevi park och tänkte inte riktigt på hur varmt det var, det fick vi sotan för. Vi blev helt slut på eftermiddagen tack vare värmen, ja förutom mamma då som drog

16 november 2018 - 7 december 2018

En treveckors rundtur på Sri Lanka med förhoppning att se elefanter, leoparder, valar och annat som dyker upp

Trieste till Tokyo över havet

Trieste till Tokyo över havet

8 mars 2019 - 2 maj 2019

I Marco Polos kölvatten

20 februari 2018 - 10 mars 2018

Vi gör vårt livs resa till härliga Sri Lanka.

Hotellet mellan bergen

Hotellet mellan bergen

9 februari 2018 - 23 februari 2018

Jag heter Astrid och är sex år. Det här är min första resdagbok. Jag har tidigare varit i olika länder, som t.ex. Polen, Lettland, Indien, Malaysia, Thailand och Italien. Den här gången är det Sri Lanka som väntar. Det blir nog spännande. Mamma och Pappa är också med.

Vi drog till Sri Lanka

Vi drog till Sri Lanka

2 februari 2018 - 22 mars 2018

Vi i familjen hoppas på 7 underbara och spännnde veckor i Sri Lanka. Så håll i hatten för nu kör vi! Får se om Sri Lanka är beredd att ta emot oss från Bollnäs :)

Sri Lanka

Sri Lanka

17 januari 2018 - 14 februari 2018

Rutger Tor Sri Lanka

Rutger Tor Sri Lanka

19 januari 2018 - 4 februari 2018

Tor och pappa gör en utflykt till Ceylon.

Rundresa på Sri Lanka

Rundresa på Sri Lanka

29 december 2017 - 13 januari 2018

En nyårsresa till Sri Lanka blir det denna gång. Asien spricker men glad är jag för det. Berg, tempel, te och strand förväntas. Mitt löfte om inget mera

Janne o Jeanette Sri Lanka 2018

Janne o Jeanette Sri Lanka 2018

7 januari 2018 - 27 januari 2018

På rundresa i Sri Lanka

From Yeti to Rama Setu

From Yeti to Rama Setu

2 november 2017 - 17 december 2017

Resa från den förskräcklige snömannens hem i Nepal genom Indiens djungeltempel och palats ridsndes på en tiger ner över Ramas bro till Srilanka.

Tr
Kakihara