Colombo

#bortabramenhemmabäst
fredag 24 januari 2020 - Colombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Vaknar innan kl ringer, vi får inte försova oss😬. Allt är packat och klart så det ör bara att hoppa i kläderna och kila ner till vår Chaufför som väntar. Trots att kl bara är 06:30 så är morgontrafiken i fullgång i Colombo. De flesta bilarna är på väg in till stan och vi på väg

Sista dagen i Sri Lanka
torsdag 23 januari 2020 - Colombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Åå så gott vi har sovit😃jättesköna sängar, tyst och svalt👍🏻. Får nästan chocken när vi går ut efter frukost och det är 34 grader😝😥☀️. Vi promenerar till ”one galle face” ett megastort nyöppnat köpcenter i 6 våningar. För att komma in måste vi passera en

Äntligen framme på Sri Lanka
måndag 16 december 2019 - Colombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Vi reser med tåg från Kalmar via Lund ner till Köpenhamn. Flyger sedan via Moskva till Colombo. Vid 10 tiden den 16/12 landar vi så äntligen på Sri Lanka. Det första som slår mig är hur grönt och bördigt det ser ut -vackert !Det är varmt och vi är trötta efter nästan ingen sömn

Kontrasternas Colombo
måndag 8 april 2019 - Colombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Moderna skyskrapor som reser sig bland låga byggnader och skjul, moskéer, kyrkor, hindutempel och gyllene Buddhor i tempel och parker. Vita administrationsbyggnader och tjusiga villor i kolonialstil. Indier, portugiser, holländare, engelsmän, kineser och andra grupper har skapat och skapar

Christer
Chrisbi i Trieste till Tokyo över havet
Senast aktiv - från Ingarö, Stockholms län, Sverige
Sri Lanka första etappen
tisdag 20 november 2018 - Colombo, Västprovinsen, Sri Lanka

HallojNu har vi tillbringat några hektiska dagar i Colombo. Eftersom vi är lite för laidback så har det blivit två extra dagar här, vi skulle behöva en reseplanner som styr upp oss.  Under våra dagar här har vi satt en ära i att alltid vistas ut mellan 10.30-15.30 men bara när det

Annika Lundh
Nickanl i Sri Lanka 2018
En dag med kultur?
tisdag 6 mars 2018 - Colombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Tog med barnen på museum idag. Måste vara lite kulturella tänkte vi. Hade berättat att vi skulle se dinusarie skelett och en massa annat intressant. Kruxet var bara att vi blandade ihop det här med naturhistoriska och nationella. Med andra ord så fanns där varken några dinusarier eller dom

Varmt i city!
lördag 3 mars 2018 - Colombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Vi håller oss kvar i Colombo och utforskar city. Idag blev det en av dom varmaste dagarna vi haft här nere. Drog till viharamahadevi park och tänkte inte riktigt på hur varmt det var, det fick vi sotan för. Vi blev helt slut på eftermiddagen tack vare värmen, ja förutom mamma då som drog

Fest!
torsdag 1 mars 2018 - Colombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Då har vi kommit till Colombo. Då våra vänner snart åker hem till Sverige hakade vi på till Colombo. Trevligt att åka i samma buss och gissa om det blev jubel när vi såg mcdonalds för första gången på resan. I Colombo är vi även närmare specialist vård eftersom Tiljas öron spökar

Dag 11, 12 & 13
torsdag 22 februari 2018 - Colombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Vi har sett jättemånga leguaner. En av dem gick på restaurang.På ett ställe fanns det delar av ett valskelett. Det var jättestort. Ryggkotorna var nästan en meter breda.Det fanns också en käke från en haj. Man kan se alla tänderna på bilden.Visst du att 95% av alla snäckor är

Linda, Jonas Och Astrid
Utflykter i Hotellet mellan bergen
Colombo
söndag 11 februari 2018 - Colombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Sista två dagarna spenderade vi i Colombo. Bodde fint på Cinnamon Grand Hotel och åt god mat ute på kvällarna. Perfekt avslut på semestern.

Nathalie Olsson
nattajocke i Sri Lanka
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige

16 december 2019 - 25 januari 2020

Vi gör vår drömresa till SriLanka under 6 veckor med ryggsäck och hoppas få uppleva massor av nya vackra platser, spännande möten med människor och inte minst äta massor med god mat😊. Välkomna att hänga med om ni vill! Med vänlig hälsning, Mia & Micke

Sri Lanka 2018

Sri Lanka 2018

16 november 2018 - 7 december 2018

En treveckors rundtur på Sri Lanka med förhoppning att se elefanter, leoparder, valar och annat som dyker upp

Trieste till Tokyo över havet

Trieste till Tokyo över havet

8 mars 2019 - 2 maj 2019

I Marco Polos kölvatten

Hotellet mellan bergen

Hotellet mellan bergen

9 februari 2018 - 23 februari 2018

Jag heter Astrid och är sex år. Det här är min första resdagbok. Jag har tidigare varit i olika länder, som t.ex. Polen, Lettland, Indien, Malaysia, Thailand och Italien. Den här gången är det Sri Lanka som väntar. Det blir nog spännande. Mamma och Pappa är också med.

Vi drog till Sri Lanka

Vi drog till Sri Lanka

2 februari 2018 - 22 mars 2018

Vi i familjen hoppas på 7 underbara och spännnde veckor i Sri Lanka. Så håll i hatten för nu kör vi! Får se om Sri Lanka är beredd att ta emot oss från Bollnäs :)

17 januari 2018 - 14 februari 2018

Rundresa på Sri Lanka

Rundresa på Sri Lanka

29 december 2017 - 13 januari 2018

En nyårsresa till Sri Lanka blir det denna gång. Asien spricker men glad är jag för det. Berg, tempel, te och strand förväntas. Mitt löfte om inget mera

From Yeti to Rama Setu

From Yeti to Rama Setu

2 november 2017 - 17 december 2017

Resa från den förskräcklige snömannens hem i Nepal genom Indiens djungeltempel och palats ridsndes på en tiger ner över Ramas bro till Srilanka.

Sri Lanka (30 days)

Sri Lanka (30 days)

14 december 2013 - 14 januari 2014

Colombo, Negombo, Kandy, Pinnawella, Dalhousie (Adams Peak), Ella, Arugam Bay, Kumana/Yala East, Tangalle, Unawatuna, Habaraduwa, Hikkaduwa,

Galle Sri Lanka Childrens wellfarefond

Galle Sri Lanka Childrens wellfarefond