Negombo

Sista inlägget!
måndag 12 mars 2018 - Negombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Då var det dags för sista inlägget på vår resa i Sri Lanka. Avslutnings middag i Negombo. Var ju bara ett måste att äta hummer, gissa om det var gott? Även en bild på vår chaufför Fernando och hans fru med min älskade familj. Fantastisk människa som ställt upp otroligt mycket och

Ett sista inlägg
fredag 9 mars 2018 - Negombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Vi vaknar på fredagsmorgonen och har sovit gott, trots att vi var lite oroliga innan vi lade oss. Vi har kommit till sista riktiga dagen på vår resa. Atula plockar upp oss och vi åker till hans familj för att söga hej då, och fika.  Vi passerar två byar och det är poliser och militärer

Sista veckan!
torsdag 8 mars 2018 - Negombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Vi tog revansch på vårt museum misslyckande. Nu blev det riktigt lyckat. Synd bara att vi missade att museerna låg vägg i vägg och biljetten gällde för båda. Men det är ju inte så lätt att veta och det är inget dom upplyser om heller, money money dumma turister tänker dom nog 😊.

Landat och installerat oss på hotellet 😁
onsdag 21 februari 2018 - Negombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Efter den långa mellanlandningen plus 4 tim har vi äntligen landat. Jag (Cissi) blev väldigt känslosam vid inflygningen till Colombo. Svårt att beskriva känslan, att komma tillbaka till landet där jag föddes. Och att se ut somalla andra! Med tårarna rinnandes och näsduken i handen kliver

Elefanter
måndag 5 februari 2018 - Negombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Besökte en elefantpark. Var väl sådär att se elefanter gå i kedjor. Theodor och Malin fick i alla fall mata en elefant. Vi har hittat en jäkligt bra chaufför som vi kommer att åka med under stor del av resan. Åt även en jäkligt god lunch idag, snacka om buffé 😋

Första resan med tuk-tuk
söndag 4 februari 2018 - Negombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Klart att killen måste få åka tuk-tuk. Tänkte gå hem men Theodor somnade under bordet vid middagen, så det blev tuk-tuk 😊. Syrran har blivit hårt angripen av myggor men hon kämpar på! Snart är vi varma i kläderna!

Då är vi på plats efter lite strul.
lördag 3 februari 2018 - Negombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Resan började med katastrof. Halva gänget sätt fast i snöyran på E4:an och höll på att missa flyget. Rök ihop med en gubbe på flyget som tyckte vår grabb på 3 år som flög för första gången härjade för mycket. När vi väl kom dit vi skulle bo, Villa Octavia (som inte får högsta

Första dagen!
lördag 27 januari 2018 - Negombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Härligt att vara framme! Lagom varmt  med molndis och inte vidare fuktigt så perfekt väder. Åt middag ute igår. Tor skeptisk till det lankesiska köket och valde pizza, ett säkert kort. Själv blev det grillad tonfisk, riktigt bra. Nu badat i poolen och ätit frukost. Tor åt en toast med

Rutger Elinder
rutger76 i Rutger Tor Sri Lanka
Vårt första stopp Negombo
onsdag 10 januari 2018 - Negombo, Västprovinsen, Sri Lanka

HejEfter en god frukost på vår altan så gav vi oss ut på en dagstur för att titta på omgivningen. Vi gick utmed gatan in mot centrala Negombo med diverse stopp i några affärer. En skinväska var nära att bli en Israelssons trofé, men det fick vänta lite. Efter en stund så haffade vi en

Äntligen framme
måndag 8 januari 2018 - Negombo, Västprovinsen, Sri Lanka

HejNu har vi landat i Sri Lankas huvudstad Colombo och tagit oss till vårt första boende på Ayubowan Guest House i Negombo ca 30 minuter med Guest housets pich up service. Vi har gått en sväng på stan, ätit en bit mat och slöat lite vid poolen. I morgon blir det nya äventyr

Sri Lanka 2018

Sri Lanka 2018

20 februari 2018 - 10 mars 2018

Vi gör vårt livs resa till härliga Sri Lanka.

Vi drog till Sri Lanka

Vi drog till Sri Lanka

2 februari 2018 - 22 mars 2018

Vi i familjen hoppas på 7 underbara och spännnde veckor i Sri Lanka. Så håll i hatten för nu kör vi! Får se om Sri Lanka är beredd att ta emot oss från Bollnäs :)

Rutger Tor Sri Lanka

Rutger Tor Sri Lanka

19 januari 2018 - 4 februari 2018

Tor och pappa gör en utflykt till Ceylon.

Janne o Jeanette Sri Lanka 2018

Janne o Jeanette Sri Lanka 2018

7 januari 2018 - 27 januari 2018

På rundresa i Sri Lanka

From Yeti to Rama Setu

From Yeti to Rama Setu

2 november 2017 - 17 december 2017

Resa från den förskräcklige snömannens hem i Nepal genom Indiens djungeltempel och palats ridsndes på en tiger ner över Ramas bro till Srilanka.

21 juni 2017 - 7 juli 2017

Bröllopsresa till den droppformade ön öster om Indien bland elefanter och Tuk tuks.

Sri Lanka febr - mars 2017

Sri Lanka febr - mars 2017

3 februari 2017 - 3 februari 2017

Återbesök hos våra fadderbarn

5 januari 2017 - 30 januari 2017

Nästan en månad på ön utanför indiens östkust

Fam Höckert Wall på Sri Lanka

Fam Höckert Wall på Sri Lanka

28 december 2016 - 3 februari 2017

Sista chansen till långresa mitt i vintern. Sen är vi fast i samhällets system med skolplikt i måååånga år framöver. Resan går till Sri Lanka, det vi ikväll har upptäckt är ett av dyraste länderna i Asien. Lika pålästa som alltid. Vi hoppas på att få uppleva såväl sol och bad såsom häftig natur, djurliv och kultur. Och äta kokosnötter, inte att förglömma, Agnes stora mål med resan. Väskorna är packade, sista julskinkan uppäten, barnen är taggade, nu väntar lite sista nattjobb. Budgetar som måste uppdateras, tidrapporter skrivas, webbutbildning som måste vara klar innan årsskiftet och styrelseprotokoll som måste skickas. Alltid ute i god tid. Men sen väntar 5 veckors äventyr!!!

Sri Lankas järnvägar, vandringar, stränder, natur och kultur.

Sri Lankas järnvägar, vandringar, stränder, natur och kultur.

18 januari 2017 - 2 mars 2017

Vi flyger till Colombo där vi stannar i 5 nätter. Jag reser med en resekamrat. Sedan kan det bli tågresa upp till Kandy-Ella-området. Sri Lanka har ca 1500 km järnväg, vi får se hur många kilometer vi åker? I Kandy tänker vi vandra. Högsta berget är ca 2.500 m ö h. Tidsskillnaden på Sri Lanka är 5 timmar. Jag tror att vi kommer att ta ca 500.000-700.000 steg på den Grön ön. Det bor ungefär 20 milj invånare på ön. Vi följer med vinden och utforskar ön vidare. Välkomna att följa med.

Tomas Rydehed
Kakihara