Storbritannien

Cambridge - Crawley och där emellan
onsdag 18 september 2019 - Crawley, England, Storbritannien

Hotel Ramada, Crawley, 21.26 lokal tid Jag vaknade redan strax innan halv 6 i min egen dubbelsäng i morse utan att kunna somna om. Dubbelrum-folket däremot, som sov under samma täcke eftersom de missat att det fanns ett till bara det att det låg i en låda, vaknade drygt 2 timmar

Oakham - Cambridge och där emellan
tisdag 17 september 2019 - Cambridge, England, Storbritannien

The Waterman Hotel, Cambridge, 21.29 lokal tid Runt halv 8 i morse kom ett meddelande på Messenger från dubbelrum-folket att de var hungriga. Och eftersom jag själv sovit rätt kasst och dessutom vaknat tidigare än önskat så satt vi snart i hotellets ena hörn på bottenvåningen och åt en

Gatwick - Hereford och där emellan
söndag 15 september 2019 - Hereford, England, Storbritannien

The Green Dragon Hotel, Hereford, kl 20.23 lokal tid.04.20 ringde min klocka i morse, en halvtimme senare blev jag upplockad av Mike och Stefan och i den forna elitdomarens bil var vi i ett jäkla skitväder uppe på Landvetter flygplats klockan 6.Norwegians plan till Gatwick lyfte i tid och

Vilken dag!
söndag 11 augusti 2019 - Saint Ives, England, Storbritannien

Sitter nu i St Ives och tittar ut över hamnen. Kan väl säga att jag inte är den enda personen  som är här och gör samma sak. Det finns sälar i hela hamnen  som håller sig i närheten av personerna som hoppar och dyker från piren.Idag har jag njutit av varje steg( nåja!). Det började

Påsförslutare
onsdag 7 augusti 2019 - Newquay, England, Storbritannien

Idag gick vandringen mycket lättare. Visserligen lite svårare underlag men markeringarna var bättre och jag har lärt mig, hur man menar med de gula pilarna. I min värld om en pil  visar snett vänster och det finns även en väg rakt fram. Ja, då tar jag vägen till vänster. Nu har jag

Sista natten innan vi åker tillbaka till Sverige
söndag 4 augusti 2019 - Glasgow, Skottland, Storbritannien

Sista heldagen i Skottland! En Road trip från Elgin till Glasgow stod på schemat så det vara bara att sätta fart.Vi började dock med en blixtvisit på Brodie Castle. Resan fortsatte mot och längs med Loch Ness, vi valde att köra ned längs östsidan. I Loch Ness måste man bada tänkte

Hiking och berg
lördag 3 augusti 2019 - Elgin, Skottland, Storbritannien

När Tomas och Annelie sov så vandrade Malin upp för ett berg. Lagom efter frukost kom hon tillbaka och vi vandrade iväg för att ta oss upp för ett annat berg. Totalt vandrade vi mer än 450 höjdmeter upp under våra första 3km. Klättringen utmanade oss olika mycket, men Annelie var klart

Cairngorm
fredag 2 augusti 2019 - Aviemore, Skottland, Storbritannien

Vi lämnade Oban på fastande mage med siktet ställt på Glencoe. Där hittade vi en fantastisk frukostplats vid en flod vid botten av ett vattenfallsprytt berg. Magiskt! Vi tog såklart även en liten vandring här och kikade på en kort film om dalens blodiga historia. I Aviemore blev det middag

Utflykt
torsdag 1 augusti 2019 - Oban, Skottland, Storbritannien

En tidig morgon, en tidig färja, en tidig (och 11 timmar lång) utflykt. Dagens färdmedel blev färja, buss, båt, båt, färja, buss och slutligen färja hem igen. Huvudmålet för dagen var ön Staffa där vi förundrades över vulkanisk sten, besökte Fingal's Cave och spanade förgäves efter

Äntligen i Skottland
onsdag 31 juli 2019 - Oban, Skottland, Storbritannien

Vi startade dagen på engelska östkusten i Berwick-upon-Tweed och avslutade den på skotska västkusten i Oban. Därimellan vandrade vi i fantastisk omgivning längs kusten i St Abbs, besökte Stirling Castle och Wallacemonumentet och körde genom bedårande vacker natur i Loch Lomonds

Cornwall

Cornwall

4 augusti 2019 - 13 augusti 2019

I år bär det iväg till Cornwall. "Poldarkland" ( för er som följer den serien i ettan!) Den här vandringen blir inte så lång, bara nio dagar med resdagarna. Stefan på Vandra.se, har talat om för mig, att det är näst intill omöjligt, att gå vilse. Vi får se, om han har rätt. För säkerhets skull, har jag lagt in rutten på en gps också!

Dag 3 Heldag i Warszawa

Dag 3 Heldag i Warszawa

18 juli 2019 - 5 augusti 2019

Idag har vi upptäckt Warzawa till fots. En fantastisk stad fylld av historia från olika tider. Krigsmonument blandat med kungliga sommarpalats och såväl gamla som nybyggda restauranger i en härlig blandning. Till slut fick fötterna nog och vi tog bussen hem, tur att morgondagen till stor del består av tågresande så fötterna får vila. Fyllda av intryck hälsar vi godnatt från Warzawa.

London 2019

Segling

Skottland 2019

Skottland 2019

16 april 2019 - 23 april 2019

Se Art Garfunkel var starten av denna resa, vilket slutade i 1 vecka och ca 100 mil i bil. >Spännande att åka upp llite i höglandet i Scottland :)

Hong Kong och Brighton

Hong Kong och Brighton

2 februari 2019 - 10 februari 2019

Hong Kong, First Class, Brighton

Ett snabbt jobb på Malta

Ett snabbt jobb på Malta

1 januari 2019 - 13 februari 2019

Jag var och testade att arbeta på den lilla ön, MALTA!

England, London

England, London

14 oktober 2010 - 16 oktober 2010

London med Maria

Esmer and Medina

Esmer and Medina

16 januari 2019 - 16 januari 2019

This is our traveling dairy, we just arrived at the airport in London. Unfortunately our trip haven’t started in a great way, first of all I (Esmer) had som issues printing out my tickets but I made it in the last minut and after that Medina’s suitcase was lost at the airport, so irresponsible of them. What’s even more irritating is that we both are so hungry and tired but at the same time It’s normal, it’s 10 pm and we have been flying for 3 hours, and also have to change our schedule tomorrow so that we can buy some new clothes to Medina but until that she can borrow mine. We both are so excited about this first trip together and there is so much to see and do. We’ll keep updating you guys about our little trip.

London

PerKerstin
Senast aktiv - från Alcúdia, Balearerna, Spanien
Christina Andreasson
ChrisKent
Senast aktiv - från London-Heathrow flygplats, Longford, England, Storbritannien
Senaste aktivitet
Senaste svar