Storbritannien

Flygbyte
torsdag 12 oktober 2017 - London, England, Storbritannien

Om det finns kontroller så klart vi ska hamna i dom. Kroppsvisitering av Niklas och swep test på magnus. Sen vid gate så fick jag bli lyckligt utvald att swepa allt. Yee men med långt melkan terminalerna och interntåg så sitter vi nu på planet mot Chicago. Pp inga anfall trots stressigt

Erica Åhström
Levalivetsresa i Åhströms resa till USA
Senast aktiv - från Memphis, Tennessee, USA
Finally some food
söndag 8 oktober 2017 - London, England, Storbritannien

Started at 3 a.m., standing in line, standing in line, and then finally some food!

Varma i bröstet med ett leende på läpparna
torsdag 21 september 2017 - Edinburgh, Skottland, Storbritannien

Man öppnar ögonen. Hör regnat smattra mot fönsterrutan. Himlen gråter som Peps säger. Man sätter sig upp. Känner heltäckningsmattan under fötterna. Tittar ut genom fönstret. Det är grått. En vanlig dag i Edinburgh. Det känns förbannat bra att vara här.Efter morgonrutinerna möter vi

Skottlands minsta destilleri
onsdag 20 september 2017 - Edinburgh, Skottland, Storbritannien

På den femte dagen tröttnade vädergudarna. Regnet kom till oss. Trots tandläkarväder och lätt nederbörd hade vi onsdagsleendet på läpparna. Klockan 10:00 gick vi in genom grindarna till Edradour som är Skottlands minsta destilleri. Vi tog en guidad tur där vi fick veta hur

En annan värld
tisdag 19 september 2017 - Pitlochry, Skottland, Storbritannien

Tisdag morgon, vi vaknar upp i detta fantastiska dockhus. Går ner för att äta frukost i sköna, mjuka och avslappade kläder och möts där av en servering som skulle kunna varit för adligt folk. Dukat med finaste porslinet, silvret är putsat och dukningen klanderfri. In kommer Margret

My Precious
måndag 18 september 2017 - Portree, Skottland, Storbritannien

Det blev en väldigt tidig morgon idag, 07:00 köpte vi biljetter till färjan som sedan tog oss över till Isle of Skye. Väl ute på ön käkade vi (enligt Micke) en dyr hipsterfrukost och begav oss sedan norröver. Vårt första stopp blev Old man of Storr på de nordöstra delarna av ön.

Otrevliga passagerare, får och whisky
lördag 16 september 2017 - Oban, Skottland, Storbritannien

Det har varit en låååång dag. Idag har vi än en gång varit med om en ny upplevelse då en tämligen otrevlig passagerare blev avslängd från planet i Nederländerna. Han lyckades med bedriften att be personalen och andra passagerare att "hålla käften". Väl framme på plats har allt

Hoy, Orkney Islands
måndag 28 augusti 2017 - Orkneyöarna, Skottland, Storbritannien

So far we have spent two days scouting outcrops around the beautiful island of Hoy.  Large cliffs plunge into the ocean and make for unfavourable locations to conduct sedimentary logging. However, today is the day.. we are going to make our way from the cabin that we are staying in and hopefully

Anna Clark

Bloody Sunday..

M Lowereneborg
LowerEneborg i Irland 2017
Senast aktiv - från Galway, County Galway, Irland
I "The Troubles" fotspår.
söndag 6 augusti 2017 - Belfast, Nordirland, Storbritannien

I "The Troubles" fotspår.

M Lowereneborg
LowerEneborg i Irland 2017
Senast aktiv - från Galway, County Galway, Irland
Åhströms resa till USA

Åhströms resa till USA

12 oktober 2017 - 29 oktober 2017

En resa till Lindsborg för fira Sverige festivalen. och se den plats vår anfader Nils Åhström slog sig ned vid runt 1868. När han kom till America så tog han namnet Leonard N Holmberg då åäö inte fanns där och hans lillebror Sven hade redan tagit Holmberg. Vi flyger till Wichita och bilar där ifrån. Efter våra 3 dagar i Lindsborg ska vi bila till New York. vår livs resa, då även vår son lider av obotlig epilepsi så vi kommer få spänning. Erica Magnus Niklas

Jorden runt

Jorden runt

8 oktober 2017 - 8 oktober 2019

It started as a joke; Sara, if we don´t get a PhD position, let's travel the world! Eat, drink, see new places and avoid all the responsibilities of growing up for another year. I always dreamed of traveling but there was always something tying me to Sweden. Studies, a person, a home. Today, I don't even own a bed (Bella is safely spoiled at my parents place). Weird, some would say ― liberating, I would say. So the dream became a joke, the joke became reality, and now reality is just around the corner! And you know what? I am ready, let the dream begin!

Skottland hösten 17

Skottland hösten 17

16 september 2017 - 24 september 2017

En veckas bilande bland högländer, västkusten, pubar, städer och kiltar. Vi kommer att göra störtdykningar ner i den skotska ölen och whiskyn( får se om vi tar oss upp igen)! Vi passar även på att njuta av det vackra landskapet samtidigt som vi suger i oss en dos av landets härliga kultur och historia.

Fieldwork in Scotland

Fieldwork in Scotland

24 augusti 2017 - 3 september 2017

Ten days spent in the field on the beautiful Orkney Islands.

Irland 2017

Dag 1 & 2

Bröllopsdag igen...

Bröllopsdag igen...

9 juli 2017 - 14 juli 2017

Fira bröllopsdag och kolla Olympia och Harry Potter såklart!

SKOTTLAND 2017

SKOTTLAND 2017