Storbritannien

M Lowereneborg
LowerEneborg i Irland 2017
Senast aktiv - från Galway, County Galway, Irland
I "The Troubles" fotspår.
söndag 6 augusti 2017 - Belfast, Nordirland, Storbritannien

M Lowereneborg
LowerEneborg i Irland 2017
Senast aktiv - från Galway, County Galway, Irland
resan hemåt är påbörjad
måndag 31 juli 2017 - Elgin, Skottland, Storbritannien

så är det. varken jag eller Jonny kände peppen att måsta sova ute i regnet kommande veckan så vi har påbörjat resan hemåt nu. imorrn åker vi färja från newcastle och kommer i hamn i amsterdam dagen efter.men för att hålla kvar temat på semestern valde jag och jonny att hitta på olika

liten sammanfattning av vad som vi pysslat med på sistone....
lördag 29 juli 2017 - Aberdeen, Skottland, Storbritannien

det var ett tag sen så en liten sammanfattning är väl på sin plats.. efter huddersfield åkte vi vidare mot skottland och stannade i Carlisle som ligger nära gränsen. dagen därpå drog vi en ordentlig engelsk frukost och bytte land. bland det första vi hade på agendan var att besöka

påväg norrut
måndag 24 juli 2017 - Carlisle, England, Storbritannien

nu har vi landat för kvällen, befinner oss i carlisle. dagen började med att säga hejdå till James och Robyn för att. styra kosan mot Huddersfield där jag ville kika in "fabriken" för Matamp (som i min mening gör några av dom bästa guitarrförstärarna som går att köpa för pengar).

dagarna som varit
söndag 23 juli 2017 - Banbury, England, Storbritannien

halojj. vi har varit llite slöa på att uppdatera på sistone. men senast var vi i celle i tyskland. sedan dess har vi tagit oss rätt långt. i förgår körde vi genom nästan hela tyskland, nederländerna, begien,frankrike och för att tillslut avsluta i england. bllev en rätt tuff dag på

Cairngorm National Park
söndag 16 juli 2017 - Aviemore, Skottland, Storbritannien

Idag är det söndag. Vi måste ut och rasta bilen, så vi kör ner till Aviemore, en liten trevlig by vid foten av Cairngorm. Därifrån kör vi uppför Cairngorm Montain, upp till stationen för Funicar-banan.Vi tänkte kanske att vandra upp den sista biten och ta rälsvagnen ner, men vi insåg

Orkneyöarna med buss
måndag 17 juli 2017 - Orkneyöarna, Skottland, Storbritannien

Idag startade vi med 2 timmar och 40 minuter i buss norrut utmed kusten upp tillJohn o' Groats, där färgan över till Orkneyöarna går. Efter en ganska blåsig och guppig tur på 40 minuter, kommer vi fram och där står nästa buss och väntar. Under 6 timmar guidas vi rund av en Orkneybo, som

Highland Games 2017
lördag 15 juli 2017 - Inverness, Skottland, Storbritannien

Det småregnar så vi klär oss i extra tjocka kläder och regnkläder. För säkerhets skull, lånar vi också paraplyer. Vi följer Ness Walk ner till Bught Park, där Inverness Highland Games går av stapeln. Det är ju lite som en friidrottstävling med diverse löpgrenar, men de som vi allra

Inverness
lördag 15 juli 2017 - Inverness, Skottland, Storbritannien

Igår gjorde vi inte så mycket. Var uppe på slottet. Vi gick upp i tornet för bättre utsikt. Lunch på golfrestaurangen, efter en del krångel att ta sig dit. ///Hans

Irland 2017

Roadtrip through Cornwall in 10 days

Språkresa

16 juni 2017 - 7 juli 2017

Dag 1 & 2

Bröllopsdag igen...

9 juli 2017 - 14 juli 2017

Fira bröllopsdag och kolla Olympia och Harry Potter såklart!

SKOTTLAND 2017

11 juli 2017 - 18 juli 2017

Inverness Highland Games

London med ena systra min

26 maj 2017 - 29 maj 2017

Jag och min ena syster åkte till London på långweekend.