England

Söndag - Matchday - Spurs!
söndag 2 februari 2020 - London, England, Storbritannien

Under söndagen tog vi ett snabbt kulturbesök på Tate Modern museum, Gandalf fick panik över alla kulturmänniskor som glodde på en ram med en helt vit duk på, eller en vas som stod upp och ner, eller en backelittelefon någon satt en kräfta på etc.Bätre då med besök i norra London och

Cheesecrawling i SOHO
lördag 1 februari 2020 - London, England, Storbritannien

Lördagen började med ljuvlig frukost på Sky Garden, skyskrapa med frukost 160 m upp i luften. Boka biljett, fint gratisnöje! (Dock inte frukosten)Efter det tog vi lång promenad till starten för Ost turen. En rundtur till fots med 20 turister om ostens historia i England och provsmakning av 6

Starta resan med MJ musical
fredag 31 januari 2020 - London, England, Storbritannien

Anlände med SAS till Heatrow under lunchtid och tog Express tåget till Paddington och sedan Tube till Towern Hill för incheckning på Apex City Hotell. Mycket prisvärt och fint hotel, rekommenderas starkt. Vi drog sedan och åt på Steak & Co, där man steker sin köttbit själv vid

Summering
torsdag 31 oktober 2019 - London, England, Storbritannien

Vi har haft en fantastisk resa och har sett och gjort så mycket, även om det finns saker kvar att uppleva.Visste ni att gravida kvinnor i tunnelbanan har på sig en knapp där det står "baby on board". Någon som lokaltrafiken i Stockholm borde ta efter, för ibland syns det ju inte att man är

Sightseeing i London
torsdag 31 oktober 2019 - London, England, Storbritannien

Den här dagen hade vi vigt åt shopping men eftersom vi i stort sett var klara med det så fick vi en hel dag till övers.Vi bestämde oss för att åka till Trafalgar squer. Där fanns det många gatuartister att se och höra på. Här hade vi turen att få se Pikatu också. Vi hade strålande

Afternoontea bustour
onsdag 30 oktober 2019 - London, England, Storbritannien

Idag var det den andra höjdpunkten på resan, afternoontea med guidad busstur. Men först startade vi dagen med ett besök på The Towern of London. Kronjuvelerna kan man aldrig se sig mätt på. Elias var mycket intresserad av historiken kring Towern men ville inte gå en guidad tur. Tur man är

Pokèmon
tisdag 29 oktober 2019 - London, England, Storbritannien

Vi har läst att de ska finnas en popup shop med pokèmon under tiden vi är i London så idag letade vi upp affären. Det tog lång tid att ta sig dit. Det är inte alltid så lätt att hitta i en storstad. Väl där möttes vi av en gigantisk kö. Frågade en av vakterna hur lång kötid det

Harry Potter
måndag 28 oktober 2019 - London, England, Storbritannien

Idag var det äntligen dags! Besöket som hela resan egentligen handlar om.Vi vaknade tidigt så redan kl. 8.00 var vi klara. Eftersom vi hade gott om tid tog vi oss till Buckingham Palace för en titt och sedan gick vi mot platsen där bussen avgick från. Vi var där 1 1/2 timme innan vilket var

Mama Mia var höjdpunkten
tisdag 7 januari 2020 - London, England, Storbritannien

En Weekend i London med många turistattraktioner där London dungeon och Mama Mia var klara favoriter.

Dag för dag
torsdag 2 januari 2020 - Manchester, England, Storbritannien

Den stora fotbollsresan 25/12Avresa ManchesterSamling hos Johan kl 3:45Ankomst Landvetter kl 4:30Avresa Amsterdam kl 6:00 (KK3L6X)Ankomst Amsterdam kl 7:35FrukostAvresa Manchester kl 9:35Ankomst Manchester kl 9:55Taxi till hotellet easyhotel (33 dale street)Lunch vid hotelletRundtur

Jenny & Henrik Armus

Gandalf Grå & Marcha utforskar London

London

London

27 oktober 2019 - 31 oktober 2019

Den här resan har varit planerad sedan 1 år tillbaka. När jag och Lucas var på Island hade Elias en önskan att få åka till London själv med mig. Högst på önskelistan stod förstås ett besök på Harry Potter museumet. Men också att få se Big Ben, kronjuvelerna, London eye och London bridge. Ja, vi får se vad vi hinner med men jag ska försöka ordna så han får se allt han önskar och kanske lite till.

Julklapp med Mama Mia i London

Julklapp med Mama Mia i London

1 april 2018 - 5 april 2018

Premier league

Premier league

25 december 2019 - 30 december 2019

Se Manchester United - Newcastle och Liverpool - Wolverhampton under mellandagarna

London med Nikki

London med Nikki

26 november 2019 - 29 november 2019

Nikkis 20-års present från Ewa och Magnus blev en resa till London med sin morbror.

Två resor

Två resor

23 september 2019 - 4 oktober 2019

Två kortare resor delat på två veckor. Budapest och Edinburgh.

Cornwall

Cornwall

4 augusti 2019 - 13 augusti 2019

I år bär det iväg till Cornwall. "Poldarkland" ( för er som följer den serien i ettan!) Den här vandringen blir inte så lång, bara nio dagar med resdagarna. Stefan på Vandra.se, har talat om för mig, att det är näst intill omöjligt, att gå vilse. Vi får se, om han har rätt. För säkerhets skull, har jag lagt in rutten på en gps också!

Dag 3 Heldag i Warszawa

Dag 3 Heldag i Warszawa

18 juli 2019 - 5 augusti 2019

Idag har vi upptäckt Warzawa till fots. En fantastisk stad fylld av historia från olika tider. Krigsmonument blandat med kungliga sommarpalats och såväl gamla som nybyggda restauranger i en härlig blandning. Till slut fick fötterna nog och vi tog bussen hem, tur att morgondagen till stor del består av tågresande så fötterna får vila. Fyllda av intryck hälsar vi godnatt från Warzawa.

London 2019

London 2019