England

Påväg hem
fredag 4 oktober 2019 - London, England, Storbritannien

Sista dagen i Edinburgh var jag till Royal Yacht Britannia,  som är en äldre båt, som seglat runt kungligheterna.  Hon togs väl urbruk -97 tror jag det var. Nu så är hon ett museum som man kan gå runt och kolla på. Var väldigt trevligt och intressant,  kan rekommenderas om man svänger

Lars Eriksson
Lukas2 i Två resor
London Heathrow
tisdag 1 oktober 2019 - London, England, Storbritannien

Åter igen har man bott en natt på Ibis hotel vid flygplatsen.  Säkert sagt det. Men ett trevligt hotell, med bra priser. Fick även en välkomstgåva på rummet. Blev överraskad, eftersom Ibis konceptet är lite åt lågpris hållet. Flyg resan ner var väl en ok, flygning. Inget man hoppade

Lars Eriksson
Lukas2 i Två resor
Cambridge - Crawley och där emellan
onsdag 18 september 2019 - Crawley, England, Storbritannien

Hotel Ramada, Crawley, 21.26 lokal tid Jag vaknade redan strax innan halv 6 i min egen dubbelsäng i morse utan att kunna somna om. Dubbelrum-folket däremot, som sov under samma täcke eftersom de missat att det fanns ett till bara det att det låg i en låda, vaknade drygt 2 timmar

Oakham - Cambridge och där emellan
tisdag 17 september 2019 - Cambridge, England, Storbritannien

The Waterman Hotel, Cambridge, 21.29 lokal tid Runt halv 8 i morse kom ett meddelande på Messenger från dubbelrum-folket att de var hungriga. Och eftersom jag själv sovit rätt kasst och dessutom vaknat tidigare än önskat så satt vi snart i hotellets ena hörn på bottenvåningen och åt en

Hereford - Oakham och där emellan
måndag 16 september 2019 - Oakham, England, Storbritannien

The Admiral Hornblower Hotel, Oakham, 21.31 lokal tid Tänkte ju att man kanske kunde sova hur länge som helst med tanke på hur trött jag var igår.Men prick 6 imorse vaknade jag och drygt två timmar senare satt vi alla tre i en kyrka och åt frukost (scrambled eggs, bacon och korv med rostat

Gatwick - Hereford och där emellan
söndag 15 september 2019 - Hereford, England, Storbritannien

The Green Dragon Hotel, Hereford, kl 20.23 lokal tid.04.20 ringde min klocka i morse, en halvtimme senare blev jag upplockad av Mike och Stefan och i den forna elitdomarens bil var vi i ett jäkla skitväder uppe på Landvetter flygplats klockan 6.Norwegians plan till Gatwick lyfte i tid och

Vilken dag!
söndag 11 augusti 2019 - Saint Ives, England, Storbritannien

Sitter nu i St Ives och tittar ut över hamnen. Kan väl säga att jag inte är den enda personen  som är här och gör samma sak. Det finns sälar i hela hamnen  som håller sig i närheten av personerna som hoppar och dyker från piren.Idag har jag njutit av varje steg( nåja!). Det började

Påsförslutare
onsdag 7 augusti 2019 - Newquay, England, Storbritannien

Idag gick vandringen mycket lättare. Visserligen lite svårare underlag men markeringarna var bättre och jag har lärt mig, hur man menar med de gula pilarna. I min värld om en pil  visar snett vänster och det finns även en väg rakt fram. Ja, då tar jag vägen till vänster. Nu har jag

Buckingham Palace
måndag 29 juli 2019 - London, England, Storbritannien

Idag begav vi oss åter mot mötesplatsen för vår Buckingham Palace-guidning. Den här gången dessutom på rätt dag. :) Vi fick se flera olika vaktavbyten, dessutom vid olika tillfällen innan det så småningom var dags för vår rundvandring inne i palatset. Vi gjorde vårt bästa för att

Harry Potter and the Cursed Child
söndag 28 juli 2019 - London, England, Storbritannien

En dag helt i teaterns tecken. Tack vare en snäll busschaufför kom vi i god tid till att hämta ut våra Harry Potter-biljetter. Först en drygt 3h lång första del som innehöll både toppar och dalar i storyn för att sedan sluta på en cliffhanger. Efter lite paus och mat var det så dags

Två resor

Två resor

23 september 2019 - 4 oktober 2019

Två kortare resor delat på två veckor. Budapest och Edinburgh.

Cornwall

Cornwall

4 augusti 2019 - 13 augusti 2019

I år bär det iväg till Cornwall. "Poldarkland" ( för er som följer den serien i ettan!) Den här vandringen blir inte så lång, bara nio dagar med resdagarna. Stefan på Vandra.se, har talat om för mig, att det är näst intill omöjligt, att gå vilse. Vi får se, om han har rätt. För säkerhets skull, har jag lagt in rutten på en gps också!

Dag 3 Heldag i Warszawa

Dag 3 Heldag i Warszawa

18 juli 2019 - 5 augusti 2019

Idag har vi upptäckt Warzawa till fots. En fantastisk stad fylld av historia från olika tider. Krigsmonument blandat med kungliga sommarpalats och såväl gamla som nybyggda restauranger i en härlig blandning. Till slut fick fötterna nog och vi tog bussen hem, tur att morgondagen till stor del består av tågresande så fötterna får vila. Fyllda av intryck hälsar vi godnatt från Warzawa.

London 2019

Segling

Skottland 2019

Skottland 2019

16 april 2019 - 23 april 2019

Se Art Garfunkel var starten av denna resa, vilket slutade i 1 vecka och ca 100 mil i bil. >Spännande att åka upp llite i höglandet i Scottland :)

Hong Kong och Brighton

Hong Kong och Brighton

2 februari 2019 - 10 februari 2019

Hong Kong, First Class, Brighton

Ett snabbt jobb på Malta

Ett snabbt jobb på Malta

1 januari 2019 - 13 februari 2019

Jag var och testade att arbeta på den lilla ön, MALTA!

England, London

England, London

14 oktober 2010 - 16 oktober 2010

London med Maria

Esmer and Medina

Esmer and Medina

16 januari 2019 - 16 januari 2019

This is our traveling dairy, we just arrived at the airport in London. Unfortunately our trip haven’t started in a great way, first of all I (Esmer) had som issues printing out my tickets but I made it in the last minut and after that Medina’s suitcase was lost at the airport, so irresponsible of them. What’s even more irritating is that we both are so hungry and tired but at the same time It’s normal, it’s 10 pm and we have been flying for 3 hours, and also have to change our schedule tomorrow so that we can buy some new clothes to Medina but until that she can borrow mine. We both are so excited about this first trip together and there is so much to see and do. We’ll keep updating you guys about our little trip.

Whitehaven, England, Storbritannien
Hereford, England, United Kingdom