Brighton och Hove

Kursändring

Vi kom till Brighton igår, det var lugnt på sjön och det blev en vacker tur längs engelska sydkusten. Det vita klipporna avlöste varandra i solskenet. Nästa dag plockade vi i vanlig ordning upp cyklarna och tog oss längs kusten på en gjuten väg där klipporna bildade en hög vall mot land

Steakhouse
torsdag 27 april 2017 - Brighton och Hove, England, Storbritannien

Sista dagen på konferensen slutade redan före kl 14. Vi softade en stund på hotellrummet före vi gick en långpromenad. Vi shoppade på Primark, fikade, shoppade lite till.Vi åkte buss runt Brighton. På så sätt fick vi se även de delar vi inte promenerat i. Trevligt!Vi tog en GT på rummet

The Black Lion
onsdag 26 april 2017 - Brighton och Hove, England, Storbritannien

Onsdagen var till en början tämligen lik tisdagen........Vi lunchade på ett ställe nära Hilton där konferensen ägde rum. På kvällen hamnade vi på vårt favorithak The Black Lion. Vi åt hamburgertallrik modell större och testade IPA.  Livemusiken var riktigt bra!

Arbete och fritid
tisdag 25 april 2017 - Brighton och Hove, England, Storbritannien

Efter en gemensam frukost på hotellet begav sig Tobias till Hilton för PVC 2017-konferensens (https://www.iom3online.org/iom/frontend/reg/thome.csp?pageID=254015&eventID=533&eventID=533) första dag, Marie promenerade runt i The Lanes och besökte affärer samt köpcentrum. Vi åt lunch

Resdag
måndag 24 april 2017 - Brighton och Hove, England, Storbritannien

Vi flög 10.50 från Kastrup till Gatwick. När vi landat tog vi en fika på flygplatsen innan vi tog snabbtåget till Brighton. Väl framme i Brighton gick vi ner till hotellet (The Old Ship Hotel) och lämnade av väskorna. Vi tog en promenad genom The lanes och därefter var det dags för Tobias

The Pier
söndag 21 februari 2016 - Brighton och Hove, England, Storbritannien

Ever since I was a young teenager I have been dreaming of going to the United Kingdom. To specify, London was the main attraction for me. I dreamt of red buses on the streets, rainy days and indie rock music everywhere I went. I finally reached my dream destination and went to England, all though

Arijana
ArijanaPanda i England & a friend
Senast aktiv - från Peking, Kina
Ankommen!
lördag 11 oktober 2014 - 30 Kemp St, Brighton och Hove, England, Storbritannien

Nu är jag ankommen till Australien, Oz som alla coola människor säger ;) Det var en lååååång resa men jag vill lova att det var värt det. Jag har fått sova i natt så det känna skönt, är dock fortfarande slut i kroppen och huvudet så ser fram emot att få sova i natt måste jag

Ida Jonsson
IdaMJonsson i Oz - Down under
Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Full fart

Marie shoppade hela dagen. Jag blev lite förvånad när jag kom upp på hotellrummet och möttes av en apa i sängen. Skrattade så jag grät! Senare möttes Marie av en apa som hoppade i sängen. Vi har kul! Vi tog en promenad runt de äldre delarna av Brighton. Stannade på trevlig pub och

Nöje och hårt arbete

Tobias var på föreläsningar och satt i möten från 09 till 18. Under samma tid utforskade Marie Brightons trevliga affärer samt tittade på intressanta byggnader. Marie var tillbaka på hotellet 18.30 och då avnjöt vi ostbrickan med champagne och vodka. Framåt 21-tiden drog vi ut på stan

Resdag

Resan började med att Forden lämnades på service. Limoservice hämtade oss 07.25 och på väg till stationen serverades god dryck. På Kastrup avnjöt vi frunch i Novialoungen. Från Gatwick tog vi tåget till Brighton. Just nu sitter och softar på hotellrummet. Tobias ska strax bege sig till

Segling på väg

24 april 2017 - 28 april 2017

England & a friend

England & a friend

18 februari 2016 - 22 februari 2016

Who would've known that me and Elin, my partner in crime, would go all the way to Brighton and London after being friends for a month? Definately a great trip with an even greater friend.

Oz - Down under

Oz - Down under

10 oktober 2014 - 1 maj 2015

Brighton 2014

Brighton 2014

31 mars 2014 - 4 april 2014

28 oktober 2012 - 17 december 2012

Min resa till Brighton & Hove, dit jag åkt för att plugga engelska. Jag bo hos en värdfamilj i ett litet villaområde i västra delen av staden.

Utbytestermin i Brighton

Utbytestermin i Brighton

18 september 2012 - 20 december 2012

Utbytestermin i England (Brighton). Kommer att läsa socialpsykologi, Kriminologi och en annan kurs som jag inte minns namnet på just nu vid University of Brighton.

En söndag i Bruges

En söndag i Bruges