Cambridge

Oakham - Cambridge och där emellan
tisdag 17 september 2019 - Cambridge, England, Storbritannien

The Waterman Hotel, Cambridge, 21.29 lokal tid Runt halv 8 i morse kom ett meddelande på Messenger från dubbelrum-folket att de var hungriga. Och eftersom jag själv sovit rätt kasst och dessutom vaknat tidigare än önskat så satt vi snart i hotellets ena hörn på bottenvåningen och åt en

Hopping on a bus and hopping off the festival
söndag 31 juli 2011 - Cambridge, England, Storbritannien

31 juli. Jaja, som alla förstår sitter jag hemma vid min egen underbara dator och skriver dessa sista inlägg. Orkade inte leta ihjäl mig efter internetcaféer längre, vi får uppdatera vår tekniska pool till nästa resa, nuförtiden behövs ipods och ipads och gudvetvad... Snacka om dagens

The kneebone's connected to the...
lördag 30 juli 2011 - Cambridge, England, Storbritannien

30 juli. Förutom att Newton Faulkner var bättre än någonsin, måste nämnas en av de riktigt positiva överraskningarna för mig på festivalen igår: Frank Turner. Punk-folk. Effing fabulous. Därefter en av Pony Tails blueshjältar: Robert Cray. Allt mer än värt 4 timmars stillastående,

Bohmen!
fredag 29 juli 2011 - Cambridge, England, Storbritannien

29 juli. Jag sager bara: Newton Faulkner sjunger Bohemian Rhapsody till akustisk gitarr...! Hela stage 1 pa festivalen jublar!!!

Till bildningens hogborg
torsdag 28 juli 2011 - Cambridge, England, Storbritannien

28 juli. Frukost, sen ivag. En eloge ar pa plats, Lockerbie Scottish Butter, yummie yummie, varldens godaste smor! Nar vi lamnar Glasgow regnar det, wao! Tar taget till London, for att dar byta till Cambridge. Vi aker forbi Lake District och lite senare far vi genom kanalbatsland. Det sitter en

Dag 83
lördag 13 november 2010 - Cambridge, England, Storbritannien

Snart är min tid här i Cambridge över =( Inte för att göra det här till ett känslomässigt sista inlägg men det är mycket som rör sig i mitt huvud just nu. För några dagar sen kändes det ganska bra att åka hem men nu känns det väldigt väldigt sorgligt! Tror inte jag riktigt

Dag 81 & 82
torsdag 11 november 2010 - Cambridge, England, Storbritannien

"I hope there´s a kind English gentleman at the check-in desk!" Har hållt på att packa för fullt sen jag kom hem men nu tyckte jag att jag kan få ta en liten pass så passar på att blogga lite. Här är det lite halvt kaos just nu, golven är ockuperade av mina resväskor och överallt

Dag 79 & 80
tisdag 9 november 2010 - Cambridge, England, Storbritannien

Hade tänkt börja packa idag eftersom det vanligtvis brukar ta ganska lång tid för mig och imorgon kommer jag inte hem förrän sent på kvällen och fredag vill jag inte spendera med packning. Men efter en snabb titt i garderoben stängden jag den och sprang ner till affären på hörnet och

Dag 78
söndag 7 november 2010 - Cambridge, England, Storbritannien

En proppmätt Alexandra som skriver här. Herre gud magen känns som den ska explodera haha. Om ni undrar vad det jag är så mätt av så är det pannkakor! Jag och Sophie hade ordnat med pannkaksdag idag. Så hon jag och Jacqueline cyklade iväg till en STOOOR Tesco på förmiddagen där vi

Dag 76 & 77
lördag 6 november 2010 - Cambridge, England, Storbritannien

God morgon! Första dagen i veckan man får sova ut. Tror ni det gällde mig eller.. nej klockan åtta vaknade jag och kunde absolut inte somna om. Känns det igen från andra helger eller? Vid halv 10 gav jag upp och gick upp och åt frukost istället. Men sen kom jag på att jag kunde ju skriva

Med bil i Englands södra och mellersta delar.

Med bil i Englands södra och mellersta delar.

15 september 2019 - 19 september 2019

Mike, Stefan, jag och en hyrbil. Till förhoppningsvis Hereford, Worcester, Rutland, Norfolk och andra ställen.

Hither and Thither

Hither and Thither

20 juli 2011 - 3 augusti 2011

Tågluff i Skottland och England

England Utlandsstudier EF

England Utlandsstudier EF

26 september 2010 - 18 december 2010

Det här är mina utlandsstudier i England där jag studerar avancerad engelska med EF.

Ecuador and back

13 juli 2010 - 25 augusti 2010

Huntingdon here we come!

Huntingdon here we come!

12 mars 2010 - 21 mars 2010

Malin och Moa åker till Huntingdon för att träffa härliga vänner, gå i skolan och träna sin engelska samt "HA JÄTTE SKOJ!"

Huntingdon

Huntingdon

31 december 2009 - 10 januari 2010

Nu ska jag åka till England helt ensam för första gången det ska bli spännande :)

Cambridge & London

Cambridge & London