Eastbourne

Visiting uncle John in Dereham
söndag 9 oktober 2011 - Eastbourne, England, Storbritannien

Gavin and I went up very early for being Sunday, we were going up to Norfolk and visit uncle John, well, he is actually my bloodrelative and Gavin grew up with him. To be more exact John is my dads cousin, he is in hospital up there and we first went up to Hingham to pick some things up for him

Saturday in Eastbourne
lördag 8 oktober 2011 - Eastbourne, England, Storbritannien

Had a great night tonight here in Eastbourne. Gavin had to go to work today as we are going to uncle John tomorrow, Angie and I slept in and had a quiet morning, then a nice forenoon. When he came home I tried to write the blogg on their laptop all the time without any success, I still cant'

Going to Eastbourne
fredag 7 oktober 2011 - Eastbourne, England, Storbritannien

Went up halfearly today, made myself read for the day and went down for my last breaky at the hotel. Checked out and walked to Victoria station for the last time for this trip, I will come there again, but then I will change to the bus at once and go up to Oxford. Waited for quite and while and

Helg med kusinerna
söndag 25 juli 2010 - Eastbourne, England, Storbritannien

Hermans syster (Anna-Ulla) bor sedan 20 år i London. Hon har tre söner (Jonathan, 20, Oliver, 11, och Elliot, 9) och man (Mark). Sent fredagkväll kom A-U, Oliver och Elliot ner med bilen till Eastbourne. Vi snackade och drack vin i sittbrunnen (barnen fick så klart något annat). Lördag morgon

Tankar efter en månad till sjöss
fredag 23 juli 2010 - Eastbourne, England, Storbritannien

Många reseskildringar har vi läst genom åren. En tid innan vi begav oss av kändes det som att man inte kunde ta in fler av andras skildringar, nu var det dags för oss att uppleva vårt eget äventyr. Det har nu gått en månad sedan vi kastade loss hemma och för oss vuxna har det nog blivit

Vecka 3
fredag 23 juli 2010 - Eastbourne, England, Storbritannien

Fredagen 16 juli gick vi med tidvattnet 6.30. Fyra timmars härlig segling tog oss till Helgoland. Det är Tysklands motsvarighet till Åland el Bornholm. En kurort med en Lunnefågelart, endast elbilar och poliserna cyklar. En skattefri zon är det också. Vi passade på att bunkra diesel.

spenderad tid i england: en månad (!)
torsdag 15 juli 2010 - Eastbourne, England, Storbritannien

15 juni, för en månad sen, stod jag på flygplatsen och gråtandes vinkade av mamma och pappa. Åkte sen iväg på det som visade sig bli mitt häftigaste sommarlov någonsin, känns som att det är ett bra sätt att spendera mitt livs sista sommarlov på! :) Det känns dock inte som det har

Senast aktiv - från Harbin, Heilongjiang, Kina
bilder från när amy var liten + update
torsdag 8 juli 2010 - Eastbourne, England, Storbritannien

I måndags åkte jag och Amy och kollade om jag kunde få ett tillfälligt medlemskap på ett gym som Amy och Rossano går på. Rossano hade ringt dit några dagar tidigare och så, men när vi kom dit så visade sig att man måste betala för minst 3månader vilket inte är värt i mitt fall. Så

Oh, happy day :)
söndag 4 juli 2010 - Eastbourne, England, Storbritannien

Vi har haft störthärlig helg, verkligen. I fredags var det strålande sol, inte ett moln på himlen! :) Så jag ändrade min joggingtur lite, nu joggar jag lite längre på strandpromenaden vilket är jättehärligt. Det är ganska många som är ute och motionerar på morgonen där och det är

Konfirmationsresa till Eastbourne!

Konfirmationsresa till Eastbourne!

18 juni 2016 - 8 juli 2016

My reward trip to Pommieland

My reward trip to Pommieland

4 oktober 2011 - 19 oktober 2011

I will go to "Pommieland" (England) on Qantas expense as I have so many points, so I will go echonomy class from Copenhagen there, and then I have so many points so I can travel business back with British Airways, who is a partner to Qantas. Will go to London, Eastbourne and Oxford and see some mates of mine, I hope the hotel will be better this time, but nothing can be worse that in was in Holland!

Långsegling med familjen Holm

Långsegling med familjen Holm

1 juli 2010 - 15 juli 2013

Vi planerar en långsegling med vår familj. Tre år har vi fått beviljad hemundervisning, det innebär att vi själva sköter skolundervisningen ombord för våra söner som idag är 11 pch 8 år.

Au-Pair jobb i England!

Au-Pair jobb i England!

15 juni 2010 - 15 augusti 2010

Mitt sommarjobb i år kommer inte alls bli som föregående år, eftersom jag ska jobba som [b]Au-pair i England[/b]! Den 15e juni kl. 18.50 lyfter mitt flyg mot Eastbourne, England. Wopidoo! (Jag har bara köpt en enkelbiljett pga av att jag inte vet när jag ska hem. En enkelbiljett till England, det låter lite häftigt asså!) När min kära mor var liten åkte hon till England och jobbade som nanny till en liten flicka som hette Amy. Amy har nu vuxit upp och skaffat sig ett eget litet busfrö och det är den lilla som jag ska ta hand om i sommar! Ava heter lillen, hon är drygt två åt och helt sockersöt! Föräldrarna verkar vara jättetrevliga, så jag hoppas och tror att jag kommer trivas as bra! :D PUSS

Studieresa till England

Studieresa till England

10 april 2010 - 24 april 2010

Två veckors praktik i Eastbourne, England, under barnmorskeprogrammets sista termin. Hoppas få en inblick i så väl mödrahälsovård som BB- och förlossningsvård. Ett par föreläsningar på universitetet väntas också hinnas med och såklart en tripp till London och utflykter i vackra Eastbourne!

England around

England around

21 september 2009 - 22 november 2009

Okey, so I'm once again off to the land of tea. I'm talking about England.

Fyra Barn & En Nanny aka. Jag gav upp och flyttade till London

Fyra Barn & En Nanny aka. Jag gav upp och flyttade till London

3 februari 2009 - 10 juni 2009

Passa fyra barn åt en ensamstående mor i Eastbourne, Sussex, vid Engelska Kanalen. Åh herregud. Jaja, ännu en utmaning ;-) Förutom att jag gav upp efter en månad, sa upp mig och flyttade till London ^^

Till England med mamma!

Till England med mamma!

30 september 2008 - 5 oktober 2008

Jag har tjatat och tjatat på att få med mamma till England där två av mina bästa vänner, Jenny och Sara bor. Jag har varit där tre gånger innan och nu ÄNTLIGEN har hon bestämt spg för att åka med. Jag ska visa henne alla sevärdheter som är viktiga att se, sen blir det shopping, shopping, shopping!

Le Tour Sans Fini

Le Tour Sans Fini

23 juli 2008 - 31 december 2020

Första etappen planeras gå till Spanien och Portugal

Frankrike med cykel

Frankrike med cykel

1 juli 2008 - 1 september 2008

Resa från London ner genom Frankrike på cykel. Mer vet jag inte själv just nu! =)

Erika Berglund
chiquita-banan