Söndag den 28 maj.
söndag 28 maj 2017 - London, England, Storbritannien

Egen frukost idag också men vi hade lyxat till det lite med apelsinjuice, äpplen och bananer som vi inhandlade i en mataffär igår.  När vi åker med buss och tunnelbana inne i London så åker vi med Visitor Oyster card. Väldigt smidigt. Ett kort man fyller på med pengar och när man går

Lördag den 27 maj.
lördag 27 maj 2017 - London, England, Storbritannien

Efter en natt med inte så många timmars sömn gick vi upp och åt frukost. Bröd och mjukost på tub som vi tagit med hemifrån om det inte gick att få frukost på hotellet och det var tyvärr bara möjligt på sommaren. Redo för nya äventyr tog vi bussen till Victoria station där vi skulle

Fredag den 26 maj.
fredag 26 maj 2017 - London, England, Storbritannien

Klockan 7.47 mötte jag upp ena systra min på tågstationen och det bar av med tåg mot Kastrup. Efter en väldigt god Portobello hamburgare på flygplatsen landade vi i ett soligt London utan några incidenter. Från att vara van vid det lugna å stilla livet i en småby så var det en stor

fredag 28 april 2017 - London, England, Storbritannien

Landat i London kl 16:00 och hungriga och trötta. Vi har åkt tunnelbana till vår station Paddington och sista biten, typ 1km gångväg var vi faktiskt tvungna att kalla på taxi. Chauffören tyckte nog vi var lite väl bekväma och påpekade det korta avståndet. Men vad tusan, våra 5 väskor

Bubbel i Bakvända resan
Tristess
tisdag 25 april 2017 - South Lambeth, London, England, Storbritannien

Vaknar av ett tjutande vinande ljud. Grannen mittemot måste ha varit på balkongen och det blir nåt jäkla drag av nåt slag. Störande men vi ska ju ändå stiga upp.Upp till regn, motvind, blåst och knakande båt. Visst finns det en låt med kanske Monika Törnell, som går typ: Det är det

Bubbel i Bakvända resan
Shopping och promenader
onsdag 19 april 2017 - London, England, Storbritannien

Gårdagen blev som sagt shopping... Dagen började dock med sovmorgon eftersom vi inte hade någon tid att passa så jag sov ända till klockan sex!!! (det är inte kul att bli gammal och morgonpigg...) Väntade till sju innan Lova vaknade, sen kunde vi fixa oss i ordning i lugn och ro. Började

JohanochHelena i Harry Potter tour 2017
Harry Potter
måndag 17 april 2017 - London, England, Storbritannien

Vilken resa vi är på! Redan på Arlanda började det, när vi skulle in till terminal 5 och blippade boardingkorten blev vi stoppade av en personal som tyckte att vi saknade ett boardingkort. Lova tittade frågande på mig och jag blev alldeles stel tills jag kom på att han menade dockan London

JohanochHelena i Harry Potter tour 2017
London to Brussels
måndag 10 april 2017 - London, England, Storbritannien

My day started at sunrise. I checked my bags to see if I had forgotten anything important like my passport. My father picked me up at 07.00 AM and we went to Victoria Station. My train to Brussels departs at 10.00 AM and I was really excited to be on my way!The train ride was really exciting at a

A weekend in London
måndag 6 mars 2017 - London, England, Storbritannien

It has been a month since we went to London. It was our first trip to Britain together and the first time we both got to experience London. The flight from Copenhagen was less than 2 hours. We arrived in London saturday morning so we had plaenty of time to explore that same day. We ended up going

Helén Coffee
Hcoffee i London
Senast aktiv - från Sverige
London Heathrow
söndag 12 mars 2017 - London, England, Storbritannien

Ja då sitter man på Heathrow igen och kollar ut. Sitter loungen och det är så mycket folk, så mycket folk, så det är helt galet. Sitter och väntar på mitt flyg som ska ta mig hem till Stockholm och då när landar, har jag flugit ihop till mitt guldkort. Woohooo!!! Sista dagen i Ho chi

London med ena systra min

London med ena systra min

26 maj 2017 - 29 maj 2017

Jag och min ena syster åkte till London på långweekend.

Harry Potter tour 2017

Harry Potter tour 2017

16 april 2017 - 20 april 2017

Min tågluffarresa

Min tågluffarresa

10 april 2017 - 28 april 2017

This is my travel blog while I'm going on an interrail through Europe.

4 mars 2017 - 6 mars 2017

First time in London for both of us. Exploring, concert and relaxation.

Bakvända resan

Bakvända resan

10 april 2017 - 30 april 2017

Reser fel tid på året o en kryssning i fel riktning. Menas att vi gör en vårkryssning från Fort Lauderdale, Karibien o sedan raka vägen upp till South Hampton med flyg hem från London. Åker med det fina o roliga fartyget Independenc of the Seas

Ho chi minh och vägen till Guldkortet

Ho chi minh och vägen till Guldkortet

4 februari 2017 - 12 februari 2017

Vägen till och bli guldmedlem på Cathay Pacific. Mycket flyg, Ho chi Minh...

LONDON BABY!

LONDON BABY!

28 april 2010 - 1 maj 2010

A weekend in London with musicals, museum, drinks and shopping!

Cross i LA & Hawaii

Cross i LA & Hawaii

11 februari 2017 - 25 februari 2017

Anders & Fia ska köra cross i LA. Vi avslutar med en vecka på Hawaii med sol & bad.

Bilresa igenom Europa och upp vidare genom England och norr!

Bilresa igenom Europa och upp vidare genom England och norr!

14 juni 2017 - 25 augusti 2017

Nu åker jag och min vän Emil iväg på en bilresa med bara backpacks! Vi ska köpt en billig skåpbil och ska hämta den nu, sen så ska vi köra ner till Lübeck, Berlin, Amsterdam, London, Manchester, Liverpool, Isle of man till Douglas, sedan Dublin i irlan, köra längs kusten till baka sedan till Glasgow där vi Tar och ger bort bilen till någon som behöver en bil, kanske en hemlös eller till välgörenhet, och flyger hem till Köpenhamn där vi tar en buss hem till Malmö! Wish us luck! :)

Patagonia

Patagonia

27 november 2016 - 2 maj 2017

Flyger vi London och Buenos Aires till Ushuaia i Patagonien. Därifrån kommer jag röra mig sakta norrut längs med Anderna. En hel del vandringar i Nationalparker blir det

Lisa Midelf
Lisa Midelf