Påväg hem
fredag 4 oktober 2019 - London, England, Storbritannien

Sista dagen i Edinburgh var jag till Royal Yacht Britannia,  som är en äldre båt, som seglat runt kungligheterna.  Hon togs väl urbruk -97 tror jag det var. Nu så är hon ett museum som man kan gå runt och kolla på. Var väldigt trevligt och intressant,  kan rekommenderas om man svänger

Lars Eriksson
Lukas2 i Två resor
London Heathrow
tisdag 1 oktober 2019 - London, England, Storbritannien

Åter igen har man bott en natt på Ibis hotel vid flygplatsen.  Säkert sagt det. Men ett trevligt hotell, med bra priser. Fick även en välkomstgåva på rummet. Blev överraskad, eftersom Ibis konceptet är lite åt lågpris hållet. Flyg resan ner var väl en ok, flygning. Inget man hoppade

Lars Eriksson
Lukas2 i Två resor
Buckingham Palace
måndag 29 juli 2019 - London, England, Storbritannien

Idag begav vi oss åter mot mötesplatsen för vår Buckingham Palace-guidning. Den här gången dessutom på rätt dag. :) Vi fick se flera olika vaktavbyten, dessutom vid olika tillfällen innan det så småningom var dags för vår rundvandring inne i palatset. Vi gjorde vårt bästa för att

Harry Potter and the Cursed Child
söndag 28 juli 2019 - London, England, Storbritannien

En dag helt i teaterns tecken. Tack vare en snäll busschaufför kom vi i god tid till att hämta ut våra Harry Potter-biljetter. Först en drygt 3h lång första del som innehöll både toppar och dalar i storyn för att sedan sluta på en cliffhanger. Efter lite paus och mat var det så dags

Förvirring och improvisation
lördag 27 juli 2019 - London, England, Storbritannien

Vi skuttade upp tidigt och fixade till oss inför dagens rundtur på Buckingham palace. Vi gav oss ut i regnet och tog bussen dit. Väl på plats fanns inte våra namn på listan... Efter lite förvirring kom det fram, vi var inte bokade idag utan på måndag! Försmädligt, ja visst, men tvärt om

Anlänt till London
fredag 26 juli 2019 - London, England, Storbritannien

Finfin hotellfrukost, sedan en taxi till stationen. Först mot Bryssel, sedan vidare mot London. Planen var att vi skulle vara framme strax efter 14. Istället blev det runt halv ett efter att vi hittat ett tidigare och snabbare tåg till Bryssel och fått en gratis ombokning till ett tidigare tåg

Sista dagen
tisdag 9 juli 2019 - London, England, Storbritannien

Nu var dessa sju dagar slut!Tiden har gått så otroligt fort, jag var lite orolig att det skulle bli för länge men jag tror vi alla känner ett vemod över att lämna denna stad. Det har funkat så bra, det kan lätt bli lite slitningar med fyra personer i ett rum i sex nätter men det har gått

Sketch
söndag 7 juli 2019 - London, England, Storbritannien

Idag är det min och Johans 19-åriga bröllopsdag samt farmor och Bo-Gunnars 7-åriga bröllopsdag (grattis till oss!) vilket vi lyckades fira med lite shopping ändå. Vi började dagen vid Kings Cross där vi tillbringade lite tid i The Harry Potter shop vid Platform 9 & 3/4. Efter detta

Lördag
lördag 6 juli 2019 - London, England, Storbritannien

Idag hade vi tänkt att shoppa. Tog tunnelbanan till Oxford Cirkus för att gå till bla en Adidas-affär och redan på tunnelbanan såg vi många regnbågsklädda. Väl uppe på Oxford Street möts vi av regnbågar i alla möjliga former.  Vi inser att det är ”någon form av parad...” (när

Harry Potter
fredag 5 juli 2019 - London, England, Storbritannien

Idag har vi varit i princip hela dagen på Harry Potter, vi åkte från hotellet 10.00 och var tillbaks 20.00. Vi är trötta och har ont i fötterna men upplevelsen är otrolig. Även för mig och Lova som är här för andra gången är det så häftigt, mycket är ombyggt och nytt och det är

Två resor

Två resor

23 september 2019 - 4 oktober 2019

Två kortare resor delat på två veckor. Budapest och Edinburgh.

Dag 3 Heldag i Warszawa

Dag 3 Heldag i Warszawa

18 juli 2019 - 5 augusti 2019

Idag har vi upptäckt Warzawa till fots. En fantastisk stad fylld av historia från olika tider. Krigsmonument blandat med kungliga sommarpalats och såväl gamla som nybyggda restauranger i en härlig blandning. Till slut fick fötterna nog och vi tog bussen hem, tur att morgondagen till stor del består av tågresande så fötterna får vila. Fyllda av intryck hälsar vi godnatt från Warzawa.

London 2019

Hong Kong, First Class, Brighton

Ett snabbt jobb på Malta

Ett snabbt jobb på Malta

1 januari 2019 - 13 februari 2019

Jag var och testade att arbeta på den lilla ön, MALTA!

England, London

England, London

14 oktober 2010 - 16 oktober 2010

London med Maria

14 januari 2019 - 20 januari 2019

ViggeOnTour2018

ViggeOnTour2018

30 september 2018 - 30 november 2018

Vi kommer att upptäcka Nya Zeeland och på Hawaii på vår resa. Just nu så skriver vi ut alla nödvändiga dokument som behövs. Alla vaccinationer är gjorda. Vi inväntar de Internationella körkorten. Idag har vi bokat boende i Auckland och håller på att göra upp en resplan. Det börjar bli verklighet - det börjar närma sig - Det Stora Äventyret. :-D

En enkel till London

En enkel till London

28 maj 2018 - 28 maj 2019

1 års paus från det ” normala arbetslivet ”

Perth

Perth

19 september 2018 - 27 september 2018

Flyg långt, stad, väntan. Söta djur. Andra sidan ekvatorn. Down under.

Maama And
maama muuza