Newquay

Påsförslutare
onsdag 7 augusti 2019 - Newquay, England, Storbritannien

Idag gick vandringen mycket lättare. Visserligen lite svårare underlag men markeringarna var bättre och jag har lärt mig, hur man menar med de gula pilarna. I min värld om en pil  visar snett vänster och det finns även en väg rakt fram. Ja, då tar jag vägen till vänster. Nu har jag

Soliga dagar i Newquay
söndag 29 juli 2012 - Newquay, England, Storbritannien

Söndag 29:e Juli Newquay, England Nu har vi tagit det väldigt lugnt några dagar. Bara solat och badat i Cornwall. Stranden ligger bara på andra sidan gatan från campingen. Eftersom den vetter ut mot Atlanten blir det jätteroliga vågor att surfa på. Newquay är verkligen en surfarstad, vi

Edinburgh, Alton, Wales och Cornwall
torsdag 26 juli 2012 - Newquay, England, Storbritannien

Torsdag 26:e Juli Newquay, England Efter Highland Games i lördags åkte vi till Edinburgh, och var framme på kvällen. Söndagen strosade vi runt i Edinburgh, kollade på gamla byggnader och shoppade lite. Fin stad. Det blåste väldigt mycket hela vår vistelse i staden, men det var varma

South West Coast Path
måndag 14 maj 2012 - Newquay, England, Storbritannien

Vi hade missuppfattat vilken tid som frukost serverades så vi kom ned i frukostrummet just som de dukade ut. Men eftersom värdparet var trevliga så fick vi vår English breakfast iallafall. Vandringen på dagen gick till Fistral beach fram och tillbaka. Kollade på Eurvision song contest på TV

Eva G
MammaEva i Devon-Cornwall 2011
South West Coast Path
fredag 13 maj 2011 - Newquay, England, Storbritannien

Letade frukostställe, tog taxi till stationen, där vi intog cream tea. Hoppade på tåget mot Newquay...tog in på ett trevligt B&B, betalade för 2 nätter (108 pund för 2 nätter). Handlade mat i Saindbury och besökte bibblan. Staden hade många unga surfare, stökigt tillhåll på kvällarna

Eva G
MammaEva i Devon-Cornwall 2011
Amanda i Cornwall
lördag 17 juli 2010 - Newquay, England, Storbritannien

Efter en dag i London tog jag sa nattbussen till Cornwall, landskapet som praglas av en dramatisk kust med sma sandstrander insprangda bland de hoga utskjutande klipporna. I forna dagar anvandes dessa flitigt av smugglare och sjorovare, som gomde smuggelgods och skatter i de manga grottorna.

Amanda Nordin
Amandanordin i England
Senast aktiv - från Ohrid, Makedonien (FYROM)
Regnet har blåst bort!!
fredag 17 juli 2009 - Newquay, England, Storbritannien

Härligt - regnet har blåst bort och vi kan spela en runda i ca 25 miles per hour! Ca tre klubbors motvind, med bara atlanten några hundra meter från banan. Friskt blåsigt och mycket svårt att ha kontroll på bollen. Härlig linksgolf. Smal trixig bana. Några centimeter från en egle på 11

Bude & north Cornwall GC
fredag 17 juli 2009 - Newquay, England, Storbritannien

Regn, regn, regn…….usch Regnar idag med, lite tråkigt tanken var att fortsatt vårt spelande på Linksbanan ”Bude and North Cornwall Golf Club”. Det får bli att läsa, se TV och bara mysa. Imorgon kanske det Skönt att ligga i sängen och titta på The Open! Hejja Tom!

St Enodoc i Rock, Cornwall
torsdag 16 juli 2009 - Newquay, England, Storbritannien

Tänk att prata svenska i den lilla men exklusiva byn Rock. Här kostar husen ca 3-4 miljoner pund, dvs ca 35-45 Mkr! Lika dyrt som exklusivaste London. I Rock träffade vi Trudie och Anders. Anders var Stockholmare och Trudie från byn Rock. Efter tio år Stockholm, har de nu tillsamman flyttat

En njutning för ögat och golfspelande – 4,7 stjärnor!
onsdag 15 juli 2009 - Newquay, England, Storbritannien

Linksbanan, Perranporth Golf Club, som vi nästan ratade men åkte tillbaka och spelade som tur vad. Banan har rykte om sig att var en svårspelad och det stämmer på sätt och vis. Visst är det många blinda hål men det skapar bara en nervös spänning. Alla hål har en egen personlig

Cornwall

Cornwall

4 augusti 2019 - 13 augusti 2019

I år bär det iväg till Cornwall. "Poldarkland" ( för er som följer den serien i ettan!) Den här vandringen blir inte så lång, bara nio dagar med resdagarna. Stefan på Vandra.se, har talat om för mig, att det är näst intill omöjligt, att gå vilse. Vi får se, om han har rätt. För säkerhets skull, har jag lagt in rutten på en gps också!

Storbritannien

Storbritannien

10 juli 2012 - 8 augusti 2012

I år styr vi mot England och Skottland med husbilen.

Devon-Cornwall 2011

Devon-Cornwall 2011

8 maj 2011 - 20 maj 2011

England

England

15 juni 2010 - 14 juli 2010

Antligen rundresa i England!!!

Linksgolf i Cornwall England

Linksgolf i Cornwall England

6 juli 2009 - 23 juli 2009

Cornwall April 2009

Cornwall April 2009

1 april 2009 - 17 april 2009

Visit to Cornwall and its gardens

Interrail in Great Britain

Interrail in Great Britain

14 juni 2009 - 27 juni 2009

Jag och min syster luffar runt lite i Storbritannien som en trevlig inledning på sommaren :)

Sydamerika

Sydamerika

4 januari 2009 - 29 april 2009

Antligen ska jg ge mig av till SYdamerika som jag dromt om i manga ar. Ska bli helt underbart !!

Bang bang anglo saxons at the disco

Bang bang anglo saxons at the disco

28 augusti 2008 - 22 december 2008

Smäcka dit engelskskillsen så att de sitter ordentligt, liksom den förväntade ölkaggen efter Britain's pubs :) Först tågluffning, sedan slå mig ner och arbeta.

HD England 2008

HD England 2008