Saint Ives

Vilken dag!
söndag 11 augusti 2019 - Saint Ives, England, Storbritannien

Sitter nu i St Ives och tittar ut över hamnen. Kan väl säga att jag inte är den enda personen  som är här och gör samma sak. Det finns sälar i hela hamnen  som håller sig i närheten av personerna som hoppar och dyker från piren.Idag har jag njutit av varje steg( nåja!). Det började

Cornwall - Englands riviera
fredag 29 juli 2011 - Saint Ives, England, Storbritannien

Bilade runt i Cornwall en vecka i somras, så mysigt! Tog flyget till Heathrow, sedan blade vi mot Sidmouth, St Ives (blev en favorit), Sennen, Mousehole, Polperro Megavissey mfl. Folk undrar varför man åker till England på semestern.....Jag säger bara: titta på mina foton från detta

Berit Wahlström
Desires i Peking-Hainan
Cornwall und abgeschnitten von der Aussenwelt...
torsdag 1 april 2010 - Saint Ives, England, Storbritannien

Hallo zu Hause, die letzteb Tage in Penzance waren sonnig aber windig kalt...wir haben den St. Michaels Mountain bewandert und Mousehole (nettes Fischerdorf) und dabei Surfer und Osterhasen in freier Wildbahn getroffen. Heute angekommen im wohl schoensten Doerfchen Cornwalls (St. Ives) haben wir

Janine Lisann+Janine
lisannjanine i Backpacking in UK
Senast aktiv - från St Andrews, Skottland, Storbritannien
Cornwall

Cornwall

4 augusti 2019 - 13 augusti 2019

I år bär det iväg till Cornwall. "Poldarkland" ( för er som följer den serien i ettan!) Den här vandringen blir inte så lång, bara nio dagar med resdagarna. Stefan på Vandra.se, har talat om för mig, att det är näst intill omöjligt, att gå vilse. Vi får se, om han har rätt. För säkerhets skull, har jag lagt in rutten på en gps också!

Peking-Hainan

Peking-Hainan

5 november 2010 - 19 november 2010

Att besöka Kina var väldigt annorlunda och intressant! Åkte på gruppresa denna gång vilket var bra just där, lättare att få uppleva alla Pekings fantastiska sevärdheter på detta sätt med bra guidning. Att sedan efter en hektisk vecka där med fullspäckat program få komma till den suptropiska ön Hainan var härligt! Där ligger lyxhotellen vid palmklädda fina sandstränder, skön miljö för bad, sol och avkoppling! Hyrde även en chaufför för att se mer av ön, han tog 300 kr för en hel dag med oss, ett gäng på 12 personer, vilket ju är väldigt billigt! Lite förvånande då att inträdena till olika evenemang var så dyra där, betalade t ex 170 kr + guidning/person i inträde till en regnskogspark. [link url=http://www.desires.se/#post106]Foton[/link]

Backpacking in UK

Backpacking in UK

14 mars 2010 - 12 juni 2010

Wir zwei in Great Britain... :)