Torquay

Några dagar
fredag 23 juni 2017 - Torquay, England, Storbritannien

Vi har varit på några roliga aktiviteter under de senaste dagarna vi har gått en promenad i en fin skog, vi har varit och gått i några grottor som heter Kents Cavern, och jag har lärt mig en specifik sak vilket är att inte hoppa i grottor. Sen har vi varit på vårat andra StudentParty och

Dag 4
måndag 19 juni 2017 - Torquay, England, Storbritannien

Idag var det första skoldagen. Vi började kl 09:00 och slutade 12:00. Efter det har vi varit på en Town walk med våran ledare Frida. Så idag har vi gått väldigt mycket. Nu är kl 18:00 och vi ska snart äta middag för att senare gå på ett StudentParty inne i "stan". Några från våran

Dag 3
söndag 18 juni 2017 - Torquay, England, Storbritannien

Idag samlades vi 09:40 för att åka buss till Dartmoor National park. Det tog ca 45min. Vi stannade där i 1h 30min för att kolla på de vilda djuren och för att kunna vandra upp på kullen. National parken blev dagens höjdpunkt😊. Efter det åkte vi till Exeter för att äta våran lunch som

fredag 16 juni 2017 - Torquay, England, Storbritannien

Jag far på en språkresa med min bästa kompis Alicia, vi far till England och ska bo i en stad som heter Torquay. Vi har snart varit här i en hel dag. Det har varit en dag fylld med resande. Vi började våran resa på Fredagen det 16, då vi flög ner till Stockholm. Kl 05:45 var det samling

South West Coast Path
måndag 9 maj 2011 - Torquay, England, Storbritannien

Vaknade 6.30. Åt en underbar engelsk frukost. Den trevliga värden berättade att han köpt sitt B&B på auktion och byggt om och renoverat själv....vilket han fortfarande höll på med inför den kommande högsäsongen. Vi gick till biblioteket, kostade 1 pund för 1 1/2 timme, tog reda på

Eva G
MammaEva i Devon-Cornwall 2011
Clotted cream!
torsdag 14 juli 2011 - Torquay, England, Storbritannien

Idag hade vi ”bokat in” en dag för att njuta av solen vid utomhuspoolen. Tyvärr hade det blivit något fel på vår bokning… Det var nämligen ganska molnigt för det mesta. Men det blev ändå ett par avkopplande timmar i solstolarna, med ljuden från havet som enda ackompanjemang .

Anna&johan Niklasson
JohanAnna i Storbritannien 2011
Senast aktiv - från Sydney, New South Wales, Australien
Cornwall
tisdag 12 juli 2011 - Torquay, England, Storbritannien

Efter frukost i den vackra matsalen med lika hänförande utsikt som från vår svit, promenerade vi ner till centrala Torquay och såg oss omkring. Detta område kallas ”brittiska Rivieran” – och här finns faktiskt palmer! Vårt hotell är föresten så långt ifrån Faulty Towers man kan

Anna&johan Niklasson
JohanAnna i Storbritannien 2011
Senast aktiv - från Sydney, New South Wales, Australien
Aventyr i Devon
torsdag 8 juli 2010 - Torquay, England, Storbritannien

Nasta stopp pa farden var Plymouth, som med sin naturligt djupa hamn blivit en central stad for den engelska flottan. Detta gjorde att Plymouth bombades hart under andra varlsdskriget och darfor knappt har nagra gamla byggnader kvar. Vi anlande pa kvallen och motte upp vanner till var CS-host, som

Amanda Nordin
Amandanordin i England
Senast aktiv - från Ohrid, Makedonien (FYROM)
Ausblick auf die naechsten Tage
söndag 28 mars 2010 - Torquay, England, Storbritannien

Im Folgenden wollen wir euch unsere Reiseplanung fuer die naechsten Tage vorstellen (da unklar ist, ob wir Moeglichkeit der Internet-Nutzung haben). Wir starten Montag gegen Mittag zusammen mit unseren treuen Begleitern - Mr. Monsterrucksack! Der Zug faehrt uns nach Penzance (Cornwall), wo wir 3

Janine Lisann+Janine
lisannjanine i Backpacking in UK
Senast aktiv - från St Andrews, Skottland, Storbritannien
Samstagnacht in UK
söndag 28 mars 2010 - Torquay, England, Storbritannien

Hallo ihr Lieben, diesen Moment moechten wir doch gern mit euch teilen...wir konnten heute nicht mehr das verstaubte Hostel-Fernsehzimmer ertragen und dachten "los es ist Samstagnacht - auf ins Pub" Wir haben uns im Rahmen unserer Moeglichkeiten aufgehuebscht und sind los (und wir fanden wir

Janine Lisann+Janine

Storbritannien 2011

Storbritannien 2011

9 juli 2011 - 16 juli 2011

15 juni 2010 - 14 juli 2010

Antligen rundresa i England!!!

Backpacking in UK

Backpacking in UK

14 mars 2010 - 12 juni 2010

Wir zwei in Great Britain... :)

TORQUAY

TORQUAY

8 juli 2009 - 28 juli 2009

Språkresa med STS till Torquay. 8/7-10/7, PARIS 11/7-27/7, TORQUAY 27/7-28/7, LONDON

England!

England!

15 juni 2009 - 5 juli 2009

Är på språkresa och har det skitkul!! :)

Språkresa, Torquay, England

Språkresa, Torquay, England

2 juli 2008 - 22 juli 2008

Min första resa på egen hand. Det bästa jag har gjort i mitt liv hittills med mycket minnen och nya vänner. Denna resa fick mitt intresse för andra kulturer och länder att växa och mitt självförtroende att öka.

1 juni 2000 - 7 juni 2000

Foljde med syrrans fotbollslag:P

Exeter

Exeter

23 oktober 2008 - 22 december 2008

Åker ner till Exeter på nya äventyr. Får se vad jag får för jobb, har inget än.

Michaela Fredriksson
UknowMichaela