Skottland

Journey with Abbe and Bachar
måndag 5 mars 2018 - Skottland, Storbritannien

Dag 1 :   Dear diary, me and Bashar have arrived at our destination and we are currently at our five star hotel. We are exhausted from 12h journey and we decided to go to sleep and have a rest. Dag 2 :  We planned on playing golf the whole day but After we ate, we decided to shop famous brand

Sa17A
SA17A i Scottland
Senast aktiv - från Australien
Gordon blir 30 bast
fredag 10 mars 2006 - Glasgow, Skottland, Storbritannien

Grattis!

Varma i bröstet med ett leende på läpparna
torsdag 21 september 2017 - Edinburgh, Skottland, Storbritannien

Man öppnar ögonen. Hör regnat smattra mot fönsterrutan. Himlen gråter som Peps säger. Man sätter sig upp. Känner heltäckningsmattan under fötterna. Tittar ut genom fönstret. Det är grått. En vanlig dag i Edinburgh. Det känns förbannat bra att vara här.Efter morgonrutinerna möter vi

Skottlands minsta destilleri
onsdag 20 september 2017 - Edinburgh, Skottland, Storbritannien

På den femte dagen tröttnade vädergudarna. Regnet kom till oss. Trots tandläkarväder och lätt nederbörd hade vi onsdagsleendet på läpparna. Klockan 10:00 gick vi in genom grindarna till Edradour som är Skottlands minsta destilleri. Vi tog en guidad tur där vi fick veta hur

En annan värld
tisdag 19 september 2017 - Pitlochry, Skottland, Storbritannien

Tisdag morgon, vi vaknar upp i detta fantastiska dockhus. Går ner för att äta frukost i sköna, mjuka och avslappade kläder och möts där av en servering som skulle kunna varit för adligt folk. Dukat med finaste porslinet, silvret är putsat och dukningen klanderfri. In kommer Margret

My Precious
måndag 18 september 2017 - Portree, Skottland, Storbritannien

Det blev en väldigt tidig morgon idag, 07:00 köpte vi biljetter till färjan som sedan tog oss över till Isle of Skye. Väl ute på ön käkade vi (enligt Micke) en dyr hipsterfrukost och begav oss sedan norröver. Vårt första stopp blev Old man of Storr på de nordöstra delarna av ön.

Senast aktiv - från Kungälv, Västra Götalands län, Sverige
Otrevliga passagerare, får och whisky
lördag 16 september 2017 - Oban, Skottland, Storbritannien

Det har varit en låååång dag. Idag har vi än en gång varit med om en ny upplevelse då en tämligen otrevlig passagerare blev avslängd från planet i Nederländerna. Han lyckades med bedriften att be personalen och andra passagerare att "hålla käften". Väl framme på plats har allt

Hoy, Orkney Islands
måndag 28 augusti 2017 - Orkneyöarna, Skottland, Storbritannien

So far we have spent two days scouting outcrops around the beautiful island of Hoy.  Large cliffs plunge into the ocean and make for unfavourable locations to conduct sedimentary logging. However, today is the day.. we are going to make our way from the cabin that we are staying in and hopefully

Anna Clark
annaclark i Fieldwork in Scotland
Senast aktiv - från Stromness, Skottland, Storbritannien
resan hemåt är påbörjad
måndag 31 juli 2017 - Elgin, Skottland, Storbritannien

så är det. varken jag eller Jonny kände peppen att måsta sova ute i regnet kommande veckan så vi har påbörjat resan hemåt nu. imorrn åker vi färja från newcastle och kommer i hamn i amsterdam dagen efter.men för att hålla kvar temat på semestern valde jag och jonny att hitta på olika

liten sammanfattning av vad som vi pysslat med på sistone....
lördag 29 juli 2017 - Aberdeen, Skottland, Storbritannien

det var ett tag sen så en liten sammanfattning är väl på sin plats.. efter huddersfield åkte vi vidare mot skottland och stannade i Carlisle som ligger nära gränsen. dagen därpå drog vi en ordentlig engelsk frukost och bytte land. bland det första vi hade på agendan var att besöka

Scottland

Scottland

5 mars 2018 - 12 mars 2018

We Will be staying in Scottland for one week. We would love to play golf in famous golf courses. We would also love to visit old castles and museums and also try Scottish dishes and whisky.

Staffan 30 år i Skottland

Staffan 30 år i Skottland

9 mars 2006 - 13 mars 2006

Famlijen begavs sig till Glasgow och snöade in rejält ett överaskande bakslag som lamslog hela staden och det planerade besöket i Edinburgh. Dock fick vi fotboll med Rangers och klassisk brandövning på Hilton hotell.

Skottland hösten 17

Skottland hösten 17

16 september 2017 - 24 september 2017

En veckas bilande bland högländer, västkusten, pubar, städer och kiltar. Vi kommer att göra störtdykningar ner i den skotska ölen och whiskyn( får se om vi tar oss upp igen)! Vi passar även på att njuta av det vackra landskapet samtidigt som vi suger i oss en dos av landets härliga kultur och historia.

Fieldwork in Scotland

Fieldwork in Scotland

24 augusti 2017 - 3 september 2017

Ten days spent in the field on the beautiful Orkney Islands.

Resan till Skottland

Inverness Highland Games

Aberdeen och Inverness

Aberdeen och Inverness

12 mars 2017 - 17 mars 2017

Av Jan-Ove och Ulrika fick jag en fantastisk present när jag fyllde 50, en resa till Skottland tillsammans med J-O. Inverness och Aberdeen blir det nog.

Skottland 2016

Skottland 2016

31 juli 2016 - 21 augusti 2016

Efter 3 års semestrar till Island gör vi ett kort avbrott i det vulkaniska turistandet och packar istället väskorna för ett nytt resmål. Under 22 dagar planerar vi att äta, se och andas Skottland! Med hyrbil som färdmedel ska vi besöka bl.a. Edinburgh, Orkenyöarna, Shetlandsöarna och Highland games. Låt äventyret börja!

UK 2016

UK 2016

28 juli 2016 - 9 augusti 2016

Familjeresa. Jag, Bernt och Elias 13 år åker Storbritannien runt.

Blue Adventure

Blue Adventure