Skottland

Skottlands minsta destilleri
onsdag 20 september 2017 - Edinburgh, Skottland, Storbritannien

På den femte dagen tröttnade vädergudarna. Regnet kom till oss. Trots tandläkarväder och lätt nederbörd hade vi onsdagsleendet på läpparna. Klockan 10:00 gick vi in genom grindarna till Edradour som är Skottlands minsta destilleri. Vi tog en guidad tur där vi fick veta hur

En annan värld
tisdag 19 september 2017 - Pitlochry, Skottland, Storbritannien

Tisdag morgon, vi vaknar upp i detta fantastiska dockhus. Går ner för att äta frukost i sköna, mjuka och avslappade kläder och möts där av en servering som skulle kunna varit för adligt folk. Dukat med finaste porslinet, silvret är putsat och dukningen klanderfri. In kommer Margret

My Precious
måndag 18 september 2017 - Portree, Skottland, Storbritannien

Det blev en väldigt tidig morgon idag, 07:00 köpte vi biljetter till färjan som sedan tog oss över till Isle of Skye. Väl ute på ön käkade vi (enligt Micke) en dyr hipsterfrukost och begav oss sedan norröver. Vårt första stopp blev Old man of Storr på de nordöstra delarna av ön.

Senast aktiv - från Kungälv, Västra Götalands län, Sverige
Otrevliga passagerare, får och whisky
lördag 16 september 2017 - Oban, Skottland, Storbritannien

Det har varit en låååång dag. Idag har vi än en gång varit med om en ny upplevelse då en tämligen otrevlig passagerare blev avslängd från planet i Nederländerna. Han lyckades med bedriften att be personalen och andra passagerare att "hålla käften". Väl framme på plats har allt

Hoy, Orkney Islands
måndag 28 augusti 2017 - Orkneyöarna, Skottland, Storbritannien

So far we have spent two days scouting outcrops around the beautiful island of Hoy.  Large cliffs plunge into the ocean and make for unfavourable locations to conduct sedimentary logging. However, today is the day.. we are going to make our way from the cabin that we are staying in and hopefully

Anna Clark
annaclark i Fieldwork in Scotland
Senast aktiv - från Stromness, Skottland, Storbritannien
resan hemåt är påbörjad
måndag 31 juli 2017 - Elgin, Skottland, Storbritannien

så är det. varken jag eller Jonny kände peppen att måsta sova ute i regnet kommande veckan så vi har påbörjat resan hemåt nu. imorrn åker vi färja från newcastle och kommer i hamn i amsterdam dagen efter.men för att hålla kvar temat på semestern valde jag och jonny att hitta på olika

liten sammanfattning av vad som vi pysslat med på sistone....
lördag 29 juli 2017 - Aberdeen, Skottland, Storbritannien

det var ett tag sen så en liten sammanfattning är väl på sin plats.. efter huddersfield åkte vi vidare mot skottland och stannade i Carlisle som ligger nära gränsen. dagen därpå drog vi en ordentlig engelsk frukost och bytte land. bland det första vi hade på agendan var att besöka

Cairngorm National Park
söndag 16 juli 2017 - Aviemore, Skottland, Storbritannien

Idag är det söndag. Vi måste ut och rasta bilen, så vi kör ner till Aviemore, en liten trevlig by vid foten av Cairngorm. Därifrån kör vi uppför Cairngorm Montain, upp till stationen för Funicar-banan.Vi tänkte kanske att vandra upp den sista biten och ta rälsvagnen ner, men vi insåg

Orkneyöarna med buss
måndag 17 juli 2017 - Orkneyöarna, Skottland, Storbritannien

Idag startade vi med 2 timmar och 40 minuter i buss norrut utmed kusten upp tillJohn o' Groats, där färgan över till Orkneyöarna går. Efter en ganska blåsig och guppig tur på 40 minuter, kommer vi fram och där står nästa buss och väntar. Under 6 timmar guidas vi rund av en Orkneybo, som

Highland Games 2017
lördag 15 juli 2017 - Inverness, Skottland, Storbritannien

Det småregnar så vi klär oss i extra tjocka kläder och regnkläder. För säkerhets skull, lånar vi också paraplyer. Vi följer Ness Walk ner till Bught Park, där Inverness Highland Games går av stapeln. Det är ju lite som en friidrottstävling med diverse löpgrenar, men de som vi allra

Skottland hösten 17

Skottland hösten 17

16 september 2017 - 24 september 2017

En veckas bilande bland högländer, västkusten, pubar, städer och kiltar. Vi kommer att göra störtdykningar ner i den skotska ölen och whiskyn( får se om vi tar oss upp igen)! Vi passar även på att njuta av det vackra landskapet samtidigt som vi suger i oss en dos av landets härliga kultur och historia.

Fieldwork in Scotland

Fieldwork in Scotland

24 augusti 2017 - 3 september 2017

Ten days spent in the field on the beautiful Orkney Islands.

Resan till Skottland

Inverness Highland Games

Aberdeen och Inverness

Aberdeen och Inverness

12 mars 2017 - 17 mars 2017

Av Jan-Ove och Ulrika fick jag en fantastisk present när jag fyllde 50, en resa till Skottland tillsammans med J-O. Inverness och Aberdeen blir det nog.

Skottland 2016

Skottland 2016

31 juli 2016 - 21 augusti 2016

Efter 3 års semestrar till Island gör vi ett kort avbrott i det vulkaniska turistandet och packar istället väskorna för ett nytt resmål. Under 22 dagar planerar vi att äta, se och andas Skottland! Med hyrbil som färdmedel ska vi besöka bl.a. Edinburgh, Orkenyöarna, Shetlandsöarna och Highland games. Låt äventyret börja!

UK 2016

UK 2016

28 juli 2016 - 9 augusti 2016

Familjeresa. Jag, Bernt och Elias 13 år åker Storbritannien runt.

Blue Adventure

Blue Adventure

13 juni 2016 - 15 juli 2016

Göteborg tur o retur

Internship in Scotland!

Internship in Scotland!

14 juni 2016 - 15 december 2016

I will go on an adventure in the middle of June. As a part of my education I will be doing a 6 month´s long internship at Cringletie House Hotel in Peebles, Scotland. This is my story to you about my adventure! I hope you will enjoy it!

London's Calling

London's Calling

6 april 2016 - 10 april 2016

When a woman's 50th [i]freaking[/i] birthday is coming up, it's sure worth celebrating. So we thought, let's do it [b]big time[/b]! So, it's time to cross the North Sea & explore one of the greatest cities in the world, [b]LONDON[/b]. We'll probably be walking our feet off. Shop until we drop & have no money left. Have a fish n' chip & we also made sure that Gordon Ramsay will be cooking us a delicious birthday dinner. They say, [i]you only live once[/i] - so make sure you spoil yourself once in a while. Cause, life is not about the amount of breaths you take, it's about the moments that take your breath away. Lots of love, I.

haax
Anna Clark