Skottland

Cairngorm National Park
söndag 16 juli 2017 - Aviemore, Skottland, Storbritannien

Idag är det söndag. Vi måste ut och rasta bilen, så vi kör ner till Aviemore, en liten trevlig by vid foten av Cairngorm. Därifrån kör vi uppför Cairngorm Montain, upp till stationen för Funicar-banan.Vi tänkte kanske att vandra upp den sista biten och ta rälsvagnen ner, men vi insåg

Orkneyöarna med buss
måndag 17 juli 2017 - Orkneyöarna, Skottland, Storbritannien

Idag startade vi med 2 timmar och 40 minuter i buss norrut utmed kusten upp tillJohn o' Groats, där färgan över till Orkneyöarna går. Efter en ganska blåsig och guppig tur på 40 minuter, kommer vi fram och där står nästa buss och väntar. Under 6 timmar guidas vi rund av en Orkneybo, som

Highland Games 2017
lördag 15 juli 2017 - Inverness, Skottland, Storbritannien

Det småregnar så vi klär oss i extra tjocka kläder och regnkläder. För säkerhets skull, lånar vi också paraplyer. Vi följer Ness Walk ner till Bught Park, där Inverness Highland Games går av stapeln. Det är ju lite som en friidrottstävling med diverse löpgrenar, men de som vi allra

Inverness
lördag 15 juli 2017 - Inverness, Skottland, Storbritannien

Igår gjorde vi inte så mycket. Var uppe på slottet. Vi gick upp i tornet för bättre utsikt. Lunch på golfrestaurangen, efter en del krångel att ta sig dit. ///Hans

Långtur med bilen
fredag 14 juli 2017 - Skye of Curr, Skottland, Storbritannien

Vid niotiden idag startade vi vår tur ut till Skye, som tillhör de Innre Hebriderna. Vi kör söderut utmed Loch Ness. Det är en smal, men fin väg med utsikt över sjön. I mitten krusar sig vattnet i den för övrigt stilla sjön. Kan undra varför?Efter ett tag tar vi av västerut genom det

Mot Inverness
onsdag 12 juli 2017 - Inverness, Skottland, Storbritannien

Efter en god frukost men blackpudding och tveksam bacon...meningarna var delade om det var bacon, kassler eller kotlettskivor som vi fick. Jag tyckte de smakade gott fast det var tjocka skivor, startar vi vår färd mot Inverness.I gps-en skriver vi in Edrador Destillery. Vi ska köpa 2

Hyrbilen igen
tisdag 11 juli 2017 - Perth, Skottland, Storbritannien

Efter mycket strul med hyrbilen,  som blev en BMW 520, har vi kommit fram till Perth. Vi bor på ett mysigt Guesthaus som heter Heidl. Dan har varit ute och handlat Tonic och efter en GT gick vi till en restaurang och åt bl.a Haggis och Tattis till förrätt.  Det var riktigt gott.Imorgon tar vi

Bilåkande
torsdag 16 mars 2017 - Aberdeen, Skottland, Storbritannien

Jodå, det blev indiskt igår. Vi tog ett par öl på några olika ställen först (bland annat på Aberdeens äldsta bar enligt deras egen reklam), men hungern kröp på oss så det blev varsin god rätt på en restaurang på Union Street. Jan-Ove tog en Rogan Josh,  men den gör han och Ulrika

Old Aberdeen
onsdag 15 mars 2017 - Aberdeen, Skottland, Storbritannien

Igår. Vi hamnade först på The Grill på Union Street. Det är som ett gammaldags bibliotek med mörka färger, trä, fåtöljer i skinn. En lång bardisk och en oerhörd samling av whisky, men också en del öl. Inga böcker dock så bibliotek-jämförelsen haltar en aning. Union Street är

Globe Inn
tisdag 14 mars 2017 - Aberdeen, Skottland, Storbritannien

Blev igår kväll en riktigt bra middag för närmast struntpengar på Castle Tavern. En restaurang/bar nedanför slottet i Inverness som säkert har använts till film- och serieinspelningar då den är så typisk brittisk och charmig. Sen avslutade vi kvällen i vår hotellbar med varsin

SKOTTLAND 2017

SKOTTLAND 2017

11 juli 2017 - 18 juli 2017

Inverness Highland Games

Aberdeen och Inverness

Aberdeen och Inverness

12 mars 2017 - 17 mars 2017

Av Jan-Ove och Ulrika fick jag en fantastisk present när jag fyllde 50, en resa till Skottland tillsammans med J-O. Inverness och Aberdeen blir det nog.

31 juli 2016 - 21 augusti 2016

Efter 3 års semestrar till Island gör vi ett kort avbrott i det vulkaniska turistandet och packar istället väskorna för ett nytt resmål. Under 22 dagar planerar vi att äta, se och andas Skottland! Med hyrbil som färdmedel ska vi besöka bl.a. Edinburgh, Orkenyöarna, Shetlandsöarna och Highland games. Låt äventyret börja!

UK 2016

UK 2016

28 juli 2016 - 9 augusti 2016

Familjeresa. Jag, Bernt och Elias 13 år åker Storbritannien runt.

Blue Adventure

Blue Adventure

13 juni 2016 - 15 juli 2016

Göteborg tur o retur

Internship in Scotland!

Internship in Scotland!

14 juni 2016 - 15 december 2016

I will go on an adventure in the middle of June. As a part of my education I will be doing a 6 month´s long internship at Cringletie House Hotel in Peebles, Scotland. This is my story to you about my adventure! I hope you will enjoy it!

London's Calling

London's Calling

6 april 2016 - 10 april 2016

When a woman's 50th [i]freaking[/i] birthday is coming up, it's sure worth celebrating. So we thought, let's do it [b]big time[/b]! So, it's time to cross the North Sea & explore one of the greatest cities in the world, [b]LONDON[/b]. We'll probably be walking our feet off. Shop until we drop & have no money left. Have a fish n' chip & we also made sure that Gordon Ramsay will be cooking us a delicious birthday dinner. They say, [i]you only live once[/i] - so make sure you spoil yourself once in a while. Cause, life is not about the amount of breaths you take, it's about the moments that take your breath away. Lots of love, I.

19 februari 2016 - 26 februari 2016

Höstresa i södra Skottland - the return!

Höstresa i södra Skottland - the return!

23 oktober 2015 - 1 november 2015

Svärmor fick en resa till Skottland i födelsedagspresent, så nu bär det av till ett hyrt hus utanför Peebles som vi besökte för några år sedan. Detta blir också lillgrisens första resa, fem månader gammal. Spännande!

Sextioårsresa till Skottland

Sextioårsresa till Skottland