Aviemore

Cairngorm
fredag 2 augusti 2019 - Aviemore, Skottland, Storbritannien

Vi lämnade Oban på fastande mage med siktet ställt på Glencoe. Där hittade vi en fantastisk frukostplats vid en flod vid botten av ett vattenfallsprytt berg. Magiskt! Vi tog såklart även en liten vandring här och kikade på en kort film om dalens blodiga historia. I Aviemore blev det middag

Cairngorm National Park
söndag 16 juli 2017 - Aviemore, Skottland, Storbritannien

Idag är det söndag. Vi måste ut och rasta bilen, så vi kör ner till Aviemore, en liten trevlig by vid foten av Cairngorm. Därifrån kör vi uppför Cairngorm Montain, upp till stationen för Funicar-banan.Vi tänkte kanske att vandra upp den sista biten och ta rälsvagnen ner, men vi insåg

Hans Axelsson
haax i SKOTTLAND 2017
Senast aktiv - från Koh Lanta, Krabi, Thailand
Mot högländerna
torsdag 24 juli 2014 - Aviemore, Skottland, Storbritannien

I dag påförmiddagen har vi varit på bussrundtur i Edinburgh. Efter lunch begav vi oss av mot Inverness. Halvvägs framme hamnade vi i en trafikstockningpå A9. Det var tydligen någon bil som brann. Men det var ingen fara för oss. Chauffören hade laddat upp med öl , läsk och whiskey.

Roland O Gun Nordbeck
GunoRolle i Whisky Trail
Senast aktiv - från Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
Till Aviemore och Cairngorms
måndag 9 maj 2011 - Aviemore, Skottland, Storbritannien

Uppe med tuppen (en sen tupp). Frukost ute på stan innan utcheckning och vandring bort till St Andrews busstation. Den är inte helt lätt att hitta, ligger undanskymd. 3-4 timmars resa till Aviemore, hade svårt hålla mig vaken på bussen. Framme i Aviemore checkade jag in på Youth Hostel

Loch Morlich
tisdag 10 maj 2011 - Aviemore, Skottland, Storbritannien

Seg morgon, trött i benen. Skall jag dra omkring i den här lilla hålan och vila mig eller ta en lättare vandring? Föga subtilt. Jag blev tipsad om Loch Morlich, buss dit varje timme, en lätt vandring runt sjön och sedan buss tillbaka igen. Inköp av picnic-matsäck på Tesco (obs

Nordvästkusten och Cape Wrath
fredag 6 maj 2011 - Aviemore, Skottland, Storbritannien

Natten mot tisdagen blev en hård natt. På måndagskvällen kände jag för att gå på puben. Hade bara tänkt att ta en pint och checka läget. Den första pinten betalade jag för. Sedan tappade jag räkningen på hur många de bjöd mig på. Jag fick åtminstone chans att bjuda laget runt,

Anders Wängnerud

Wengan67 i Whiskycykling
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Edingburgh-Aviemore
tisdag 22 juni 2010 - Aviemore, Skottland, Storbritannien

Passerade Sterling castle och Blair castle på vägen till Aviemore.

Upp som en sol och ner som en....stol?
torsdag 20 augusti 2009 - Aviemore, Skottland, Storbritannien

Idga har jag gjort vad jag svor att aldrig göra. Jag fjällvandrade. Upp på Cairngormmassivet och titta på en Tor, leta kvartgångar i graniten, perfekta kristaller med utfälld jaspis och sedan underbar rökgrå granit. Regnet som öste ner tack vare de 15-20 m/s förstörde lite av min lunch

mmmmmmmmm - I like it!
torsdag 23 juli 2009 - Aviemore, Skottland, Storbritannien

I går var jag på whiskyprovning på Aberlourdistilleriet! Vi fick prova 5 olika varianter på temat Aberlour! En kvinna kunde inte vänta utan tog en klunk från det första av 6 glas - 75%-ig sprit direkt från the still, surprise!! Jag drack de andra 5... Fyllde min egen 40-åriga cask

Johnnie Thyberg
JohnnieT i 60 years anniversary tour
Senast aktiv - från Falun, Dalarnas län, Sverige
Dag 3 Heldag i Warszawa

Dag 3 Heldag i Warszawa

18 juli 2019 - 5 augusti 2019

Idag har vi upptäckt Warzawa till fots. En fantastisk stad fylld av historia från olika tider. Krigsmonument blandat med kungliga sommarpalats och såväl gamla som nybyggda restauranger i en härlig blandning. Till slut fick fötterna nog och vi tog bussen hem, tur att morgondagen till stor del består av tågresande så fötterna får vila. Fyllda av intryck hälsar vi godnatt från Warzawa.

SKOTTLAND 2017

SKOTTLAND 2017

11 juli 2017 - 18 juli 2017

Inverness Highland Games

Whisky Trail

Whisky Trail

23 juli 2014 - 30 juli 2014

Rundresa Skottland och Orkney öarna, lite Whiskyprovning.

A wee trip in Caledonia

A wee trip in Caledonia

7 maj 2011 - 16 maj 2011

En tur till Skottland med vandringar bland berg och dal, lite geocaching och ett och annat stop på lokala pubar.

Whiskycykling

Whiskycykling

1 april 2011 - 30 september 2011

MC Resan till Scotland 2010

MC Resan till Scotland 2010

11 juni 2010 - 2 juli 2010

En Resa som vi bestämde oss för att göra efter vi träffat en Norsk trafikpolis (Rune)i Thailand för några år sedan där han talade sig varm för detta land samt mailade oss några bilder därifrån.

Skottland rocks!

Skottland rocks!

16 augusti 2009 - 23 augusti 2009

Vad har skotten egentligen under....skorna? Det är vad jag ska ta reda på när jag med Livija under ena armen och Prof Skelton under andra beger mej till Huttons hemland för ännu ett spännande korståg i geologins namn. Följ med eller stå kvar - mej kvittar det!

60 years anniversary tour

60 years anniversary tour

25 juni 2009 - 31 juli 2009

I'm celebrating my 60:th anniversary! My sons asked what present i wanted for my birthday. I said from eche one a week of your time. And the result is this journey...

Skottland

Skottland

11 september 2008 - 10 oktober 2008

Skottland runt p[ cykel

Skottland / Irland juli -08

Skottland / Irland juli -08

10 juli 2008 - 4 augusti 2008

United Kingdoms s.a.s. "övriga" delar ska upplevas denna sommar! Via Norge. Hoppas på att kunna passa på testa en hel del whisky och ölsorter när man ändå är där :-)