Glasgow

Sista natten innan vi åker tillbaka till Sverige
söndag 4 augusti 2019 - Glasgow, Skottland, Storbritannien

Sista heldagen i Skottland! En Road trip från Elgin till Glasgow stod på schemat så det vara bara att sätta fart.Vi började dock med en blixtvisit på Brodie Castle. Resan fortsatte mot och längs med Loch Ness, vi valde att köra ned längs östsidan. I Loch Ness måste man bada tänkte

Invasess till Glasgow
fredag 19 april 2019 - Glasgow, Skottland, Storbritannien

Idag vaknade jag dessvärre med halsont, inte så konstigt när Albin haft det ett par dagar. Bara hoppas att det ger sig snabbt.Idag har vi åkt typ 5 timmar i bil totalt. Först åkte vi till Glenfinnan viaduct alltså Harry Potter bron. På vägen dit stannade vi vid loch ness på ett ställe å

Veronica Ohde
FamiljenOhde i Skottland 2019
Senast aktiv - från Sandviken, Gävleborgs län, Sverige
Glasgow
onsdag 20 juni 2018 - Glasgow, Skottland, Storbritannien

Resan från Berlin gick smidigt, inga större problem. Men när jag anlände till Glasgow i måndags kväll, var det såååå kallt. När man kom från typ 26 grader och landar in när det är 14 grader och blåsigt, höll ju på att frysa ihjäl. Igår så var jag runt lite på stan, och kollade

Lars Eriksson
Lukas2 i Glasgow+lite flyg
Senast aktiv - från London, England, Storbritannien
Gordon blir 30 bast
fredag 10 mars 2006 - Glasgow, Skottland, Storbritannien

Grattis!

1.Glasgow
lördag 20 februari 2016 - Glasgow, Skottland, Storbritannien

Öl & gin tonic utan kvinnor & sång!

M Lowereneborg
LowerEneborg i Skottland 2016
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Andra dagen
måndag 4 augusti 2014 - Glasgow, Skottland, Storbritannien

Vaknade upp på hotellet av att jag vaknat en timme för tidigt eftersom att jag inte ställt klockan på telefonen rätt sedan vi landade. Så efter en timmes snoozande var det dags för hotellets frukost som faktiskt var riktigt bra. Farmor kom till bordet med haggis på sin tallrik och tyckte

Jessica Leiding
JessicaLT i Rundresa i Skottland
Senast aktiv - från Edinburgh, Skottland, Storbritannien
Från mobilen...
onsdag 2 oktober 2013 - Glasgow, Skottland, Storbritannien

Hej hej, Idag blir det en kortare berättelse då internet inte vill fungera på datorn utan bara på mobilen. Idag började vi i Inverness och direkt ner på stationen. Jag ville bara ha ett kort på nattåget från London. Efter det gick jag och Robert till Subway och köpte varsin macka. Sen

Daniel Majd
mr majd i Scotland!
Senast aktiv - från Elmshorn, Schleswig-Holstein, Tyskland
Glasgow runt på två timmar.
söndag 19 maj 2013 - Glasgow, Skottland, Storbritannien

Idag förflyttade vi oss efter två dagar på "Best western" eller sämst i västern som vi säger. Vi är nu i Glasgow och insåg att vi inte bara kan åka bil, så vi åkte på rundtursbuss i stället. Jättekul kommentator som berättade om Glasgows höjdpunkter, bland annat om motorvägsbron

Glasgow - sista dagen
lördag 8 september 2012 - Glasgow, Skottland, Storbritannien

Jag flyger hem kl 6 imorgon bitti så det här är resans och även konferensens sista dag. Efter en väldigt trevlig konferensfest (och sen efterfest) igår, lite sömn o en lättare förkylning känns det ganska skönt. Jag har inte gjort upp några planer för kvällen. Kanske hittar jag på

Linda Westermark
LindaWestermark i Skottland
Senast aktiv - från Shanghai, Kina
Glasgow – Katerdralen och konferens
onsdag 5 september 2012 - Glasgow, Skottland, Storbritannien

När jag frågade min före detta sommarstudent H (som studerat här) vad jag borde se i Glasgow nämnde hon Katedralen och dess kyrkogård. Så efter frukost styrde jag steget ditåt, men stannade för lite sista shopping på vägen. Affärerna hinner nämligen stänga innan konferensen slutar på

Linda Westermark
LindaWestermark i Skottland
Senast aktiv - från Shanghai, Kina
Dag 3 Heldag i Warszawa

Dag 3 Heldag i Warszawa

18 juli 2019 - 5 augusti 2019

Idag har vi upptäckt Warzawa till fots. En fantastisk stad fylld av historia från olika tider. Krigsmonument blandat med kungliga sommarpalats och såväl gamla som nybyggda restauranger i en härlig blandning. Till slut fick fötterna nog och vi tog bussen hem, tur att morgondagen till stor del består av tågresande så fötterna får vila. Fyllda av intryck hälsar vi godnatt från Warzawa.

Skottland 2019

Skottland 2019

16 april 2019 - 23 april 2019

Se Art Garfunkel var starten av denna resa, vilket slutade i 1 vecka och ca 100 mil i bil. >Spännande att åka upp llite i höglandet i Scottland :)

Glasgow+lite flyg

Glasgow+lite flyg

16 juni 2018 - 16 juni 2018

Flyga lite och sen kolla in Glasgow.

Staffan 30 år i Skottland

Staffan 30 år i Skottland

9 mars 2006 - 13 mars 2006

Famlijen begavs sig till Glasgow och snöade in rejält ett överaskande bakslag som lamslog hela staden och det planerade besöket i Edinburgh. Dock fick vi fotboll med Rangers och klassisk brandövning på Hilton hotell.

Skottland 2016

3 augusti 2014 - 10 augusti 2014

Scotland!

Scotland!

29 september 2013 - 6 oktober 2013

Åker över till Skottland med min bror och reser runt och provar lite öl.

Jakten på Elvis och Loch Ness odjuret.

Jakten på Elvis och Loch Ness odjuret.

9 maj 2013 - 23 maj 2013

Elvis fanns ej i Mepmhis, vissa spår hittades men vi letar vidare, vi har hört rykten om att han synts till vid Loch Ness, så vi åkte iväg....

Skottland

Skottland

1 september 2012 - 9 september 2012

Konferens i Glasgow inleds med några dagar i Edinburgh.

Scotland, Isle of Islay

Scotland, Isle of Islay

9 september 2011 - 14 september 2011

En liten turne till Skottland för att fira... Startar med flyg till Edinburgh för att sedan ta oss vidare ut till Isle of Islay, Port Ellen. Blir en del bilåkande och färjande för att ta sig fram och tillbaka men det skall det säkert vara värt. Måndagen kommer att bestå av besök på Laphroaig och kanske även Ardbeg & Lagavulin:-) Sköna bilder och reseupplevelser kommer att levereras varje kväll med tillgång till internet. Hare bäst för det skall jag (vi) Pelle & Lena

Lars Eriksson
Lukas2