Highland Games 2017
lördag 15 juli 2017 - Inverness, Skottland, Storbritannien

Det småregnar så vi klär oss i extra tjocka kläder och regnkläder. För säkerhets skull, lånar vi också paraplyer. Vi följer Ness Walk ner till Bught Park, där Inverness Highland Games går av stapeln. Det är ju lite som en friidrottstävling med diverse löpgrenar, men de som vi allra

lördag 15 juli 2017 - Inverness, Skottland, Storbritannien

Igår gjorde vi inte så mycket. Var uppe på slottet. Vi gick upp i tornet för bättre utsikt. Lunch på golfrestaurangen, efter en del krångel att ta sig dit. ///Hans

Mot Inverness
onsdag 12 juli 2017 - Inverness, Skottland, Storbritannien

Efter en god frukost men blackpudding och tveksam bacon...meningarna var delade om det var bacon, kassler eller kotlettskivor som vi fick. Jag tyckte de smakade gott fast det var tjocka skivor, startar vi vår färd mot Inverness.I gps-en skriver vi in Edrador Destillery. Vi ska köpa 2

Aberdeen till Inverness
måndag 13 mars 2017 - Inverness, Skottland, Storbritannien

Gick ju utmärkt att flyga SAS till Aberdeen från Kastrup via Landvetter. Vi landade strax innan 7 på kvällen igår söndag och fick snart vårt bagage. Sedan tog vi en promenad på cirka 10 minuter till hotellet Jury's Inn. Japp, vi började vår vistelse med att bo på ett flygplatshotell

Ewa Och Magnus Sten
esmj i Aberdeen och Inverness
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
Inverness och Culloden Moor
måndag 8 augusti 2016 - Inverness, Skottland, Storbritannien

We woke up after a good nights sleep, had a really nice scottish breakfast and then headed out into Inverness. First to drop off the bicycles at Ticket to Ride. Surprisingly the guy who helped us did not even bother to check the bicycles, or that we'd brought all the bags etc... Very well, we're

Drumnadrochit - Inverness
söndag 7 augusti 2016 - Inverness, Skottland, Storbritannien

We woke up to a storm. The tent was barely standing and during the night a rain cover to our cycle bags had disappeared. We struggled a bit with repacking the stuff this morning and therefore we started biking kind of late. We started with going up. Again. Up a third mountain... We had read that

Midge-fri, men inte orörd
lördag 6 augusti 2016 - Inverness, Skottland, Storbritannien

Vi har just njutit av en natt inomhus på SYHA Inverness Youth Hostel. Stället i sig är väl varken mer eller mindre än man kan förvänta sig (vi har dock haft lyxen av ett eget dubbelrum med tillhörande badrum). Men det är midge-fritt! Underbart!! Egentligen har vi varit utan midge i två

Jessica .
JessicaRos i Skottland 2016
Senast aktiv - från Perth, Skottland, Storbritannien
Culloden - ändrade planer
tisdag 2 augusti 2016 - Inverness, Skottland, Storbritannien

Vid planeringen av den här resan hade vi bestämt att vi skulle vandra några dagar längs med leden "the Great Glen". Så gårdagskvällen spenderade vi i paltkoma på hotellrummet samtidigt som vi försökte packa om väskorna för att inte bära på något onödigt. Till slut kom vi fram till

Jessica .
JessicaRos i Skottland 2016
Senast aktiv - från Perth, Skottland, Storbritannien
onsdag 22 juni 2016 - Inverness, Skottland, Storbritannien

Hej, jag har skrivit på resedagbok tidigare men den verkar inte fungera längre??. Efter en halv vecka i Inverness, har vi börjat slussa oss vidare i Caledonian Canal. Resan över Nordsjön kunde jag undvara, den var inte rolig. Kram

seglarlena i Blue Adventure

Inverness Highland Games

Aberdeen och Inverness

Aberdeen och Inverness

12 mars 2017 - 17 mars 2017

Av Jan-Ove och Ulrika fick jag en fantastisk present när jag fyllde 50, en resa till Skottland tillsammans med J-O. Inverness och Aberdeen blir det nog.

Skottland 2016

Skottland 2016

31 juli 2016 - 21 augusti 2016

Efter 3 års semestrar till Island gör vi ett kort avbrott i det vulkaniska turistandet och packar istället väskorna för ett nytt resmål. Under 22 dagar planerar vi att äta, se och andas Skottland! Med hyrbil som färdmedel ska vi besöka bl.a. Edinburgh, Orkenyöarna, Shetlandsöarna och Highland games. Låt äventyret börja!

13 juni 2016 - 15 juli 2016

Göteborg tur o retur

Sextioårsresa till Skottland

Sextioårsresa till Skottland

2 augusti 2016 - 16 augusti 2016

Nu drar vi västerut

Nu drar vi västerut

28 maj 2015 - 15 september 2015

Nu tar vi vår Altair och seglar västerut. Turen går via Danmark till Shetland. Här får vi vänner på besök som vi ska visa alla "våra" härliga ställen. Sedan börjar det stora äventyret med för oss okända platser som Färöarna och Yttre Hebriderna.

28 augusti 2011 - 7 september 2011

Whisky Trail

Whisky Trail

23 juli 2014 - 30 juli 2014

Rundresa Skottland och Orkney öarna, lite Whiskyprovning.

Honeymoon with a kid :)

Honeymoon with a kid :)

24 juni 2014 - 6 juli 2014

Vi är ute och far igen, men denna gång på lite närmre avstånd än vanligt och med Viktor :) Lite lugnare, men förhoppningsvis lika intensivt och massa roligheter att se fram emot :)

29 september 2013 - 6 oktober 2013

Öl och tåg!