Oban

Utflykt
torsdag 1 augusti 2019 - Oban, Skottland, Storbritannien

En tidig morgon, en tidig färja, en tidig (och 11 timmar lång) utflykt. Dagens färdmedel blev färja, buss, båt, båt, färja, buss och slutligen färja hem igen. Huvudmålet för dagen var ön Staffa där vi förundrades över vulkanisk sten, besökte Fingal's Cave och spanade förgäves efter

Äntligen i Skottland
onsdag 31 juli 2019 - Oban, Skottland, Storbritannien

Vi startade dagen på engelska östkusten i Berwick-upon-Tweed och avslutade den på skotska västkusten i Oban. Därimellan vandrade vi i fantastisk omgivning längs kusten i St Abbs, besökte Stirling Castle och Wallacemonumentet och körde genom bedårande vacker natur i Loch Lomonds

Otrevliga passagerare, får och whisky
lördag 16 september 2017 - Oban, Skottland, Storbritannien

Det har varit en låååång dag. Idag har vi än en gång varit med om en ny upplevelse då en tämligen otrevlig passagerare blev avslängd från planet i Nederländerna. Han lyckades med bedriften att be personalen och andra passagerare att "hålla käften". Väl framme på plats har allt

Oban bilder
söndag 4 september 2011 - Oban, Skottland, Storbritannien

Stefan Jonasson
StefanMJ i Skottland
Oban och dagstur till Mull
måndag 8 september 2014 - Oban, Skottland, Storbritannien

Eftersom våra vänner på Islay själva var på semester och inte ännu befann sig i landet, hade vi planerat att åka upp till Oban för ett par dagar och sen ta färjan därifrån på onsdagen. Efter en lätt frukost på ett fik tog vi oss till busshållplatsen i Edinburgh och hoppade på

T
stommik i Balt, Balt, Baltikum.....
Senast aktiv - från Vilnius, Vilnius län, Litauen
Oban2
fredag 20 juni 2014 - Oban, Skottland, Storbritannien

15/6 Lite sovmorgon, skönt. Gick till Poolbegs klubbhus för wi-fi, men vet inte om vi fick iväg något till Resdagboken. Lite matproviantering på Tesco innan avfärd mot Isle of Man. Vi lämnade Dublin 16.00 lokal tid och fick fantastisk härligt väder, och en otroligt vacker solnedgång kl.

Lars Gisaeus
Segling i Atlantis
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Oban
torsdag 1 augusti 2013 - Oban, Skottland, Storbritannien

Väl framme i Oban. Gick på Whiskytour och smakade olika Oban Peter åkte hem efter sort besvär med utskrift av Ryan boardingkort

Lars Gisaeus
Segling i Atlantis
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Extra notes
måndag 15 juli 2013 - Oban, Skottland, Storbritannien

Here we will list things that are coming up during our trip that we didnt have time for this time but will try to do next time visiting Scotland. - Botanic garden in Edinburgh. Recommended by our first landlady Linda. - The underground city in Edinburgh - Evening ghost tour in Edinburgh - Find a

Day 10, sealwatching and hanging around without plan
måndag 15 juli 2013 - Oban, Skottland, Storbritannien

Oban is a lovely little harbor town where many ferries depart for the islands. We took of with a small boat to a nearby tiny island where seals use to play and rest. There were new born seals floating in the water.Rene is going for the climb to mcCaigs tower, ..... seems to have some energy left.

Day 9 going for the taste of a 14 years old
måndag 15 juli 2013 - Oban, Skottland, Storbritannien

We took off to Oban, after a great breakfast that we shared with a couple from Denmark - running a pigfarm and drove all the way to Scotland via Germany, Rotterdam, Hull and Edinburg - and a couple from Philadelphia, USA. Great wether, but finally a bit more Scottish - 17 degrees. Fine coast line

Dag 3 Heldag i Warszawa

Dag 3 Heldag i Warszawa

18 juli 2019 - 5 augusti 2019

Idag har vi upptäckt Warzawa till fots. En fantastisk stad fylld av historia från olika tider. Krigsmonument blandat med kungliga sommarpalats och såväl gamla som nybyggda restauranger i en härlig blandning. Till slut fick fötterna nog och vi tog bussen hem, tur att morgondagen till stor del består av tågresande så fötterna får vila. Fyllda av intryck hälsar vi godnatt från Warzawa.

Skottland hösten 17

Skottland hösten 17

16 september 2017 - 24 september 2017

En veckas bilande bland högländer, västkusten, pubar, städer och kiltar. Vi kommer att göra störtdykningar ner i den skotska ölen och whiskyn( får se om vi tar oss upp igen)! Vi passar även på att njuta av det vackra landskapet samtidigt som vi suger i oss en dos av landets härliga kultur och historia.

28 augusti 2011 - 7 september 2011

6 juli 2013 - 17 juli 2013

Vacation in scotland, starting with 3 nights in Edinburgh

Atlantis

Atlantis

14 maj 2013 - 15 juni 2014

Skepp ohoj! Vår resa startar först den 6 juli men samtidigt har den redan startat för det är så mycket förberedelser som skall göras. Idag skall jag köra från Lindholmen till Nya Varvet för att ta av masten för reparation ev. byta mast. Får se hur det går forts. följer.

Storbritannien

Storbritannien

10 juli 2012 - 8 augusti 2012

I år styr vi mot England och Skottland med husbilen.

10 juli 2012 - 17 juli 2012

Rundtur i Skottland

Balt, Balt, Baltikum.....

Balt, Balt, Baltikum.....

16 juli 2011 - 15 juni 2020

Skottland by MC

Skottland by MC

11 juni 2011 - 27 juni 2011

Skottland by MC med Curt, Mats, o Conny.

Skottland, ett gott land?

Skottland, ett gott land?

9 september 2010 - 16 september 2010

Förra årets Irlandresa smakade mer så vi besöker grannlandet i år. Passar även på att titta till våra squarefootdomäner och ser om vi kan hitta någon ny favoritwhisky.

Johan Rabenius
Wyndorf