Orkneyöarna

Orkneyöarna med buss
måndag 17 juli 2017 - Orkneyöarna, Skottland, Storbritannien

Idag startade vi med 2 timmar och 40 minuter i buss norrut utmed kusten upp tillJohn o' Groats, där färgan över till Orkneyöarna går. Efter en ganska blåsig och guppig tur på 40 minuter, kommer vi fram och där står nästa buss och väntar. Under 6 timmar guidas vi rund av en Orkneybo, som

Hans Axelsson
haax i SKOTTLAND 2017
Senast aktiv - från Apelviken, Hallands län, Sverige
Longhope - Pentland Sound - Kinlochbervie
torsdag 16 juli 2015 - Orkneyöarna, Skottland, Storbritannien

16/7 Härlig morgon. Sol, lite lätt ostlig vind. Startar vid highwater Dover, kl 12, efter en mastig lunch på haggis, korv & ägg. Ganska taggade. Rundar Cantick Head på rätt tid och går nära land. Väntar att strömmen skall ta oss. Nähä, vi har atlantsvallet och lite ruschel i vattnet men

Jäkt
tisdag 16 juli 2013 - Orkneyöarna, Skottland, Storbritannien

Upp före tuppen stressar ska köra ganska långt för att ta färjan till Orkney. Här är fullt men vi kommer med morgonbåten. Stressade som vi var bokade vi hemresan till sista färjan som skulle gå kl 18. Mycket dumt vi fick stress köra till de platser vi valt ut innan. Det var mestadels

Man of Orkney
lördag 28 augusti 2010 - Orkneyöarna, Skottland, Storbritannien

The hike to Sinclair castle the other night was interrupted abruptly by two fellows outside a bar in Wick, they asked me where I came from and when they found out I was Swedish they insisted on buying me a pint for free (which eventually ended up to 2) before continuing my trekk. One of the chaps

Jonas Nohrstedt
faro i Scotland highlander
Senast aktiv - från Stortorget, Älmhult, Kronobergs län, Sverige
Vi lever...
fredag 11 september 2009 - Orkneyöarna, Skottland, Storbritannien

fortfarande...Igår kom vi över till Orkney efter 1 1/2 timmes överfärd med båten från Scrabster till Stromness. Jag hade föreställt mig Skottland och Orkney med små grå, stenhus men jag hade inte räknat med att de inte har någon annan färg på på resten av staden. Det är väldigt

Susanne Nilsson
Suss-suss i Skottland
Senast aktiv - från Vimmerby, Kalmar län, Sverige
Opel Corsa
fredag 11 september 2009 - Orkneyöarna, Skottland, Storbritannien

äHej. Har nu kommit över till Orkney. Båtresan gick bra. Den var dock gungigare än den över nordatlanten. Jag tyckte dock inte det var så farligt. Men Suss och Mia tog den enkla vägen och sov nästan hela resan. Sen var det att hitta till biluthyraren. Jag har skrivit under alla papper med

Helena Vikström
_helena_ i Tåg luff i GB-land
John O'Groats
torsdag 16 juli 2009 - Orkneyöarna, Skottland, Storbritannien

I dag blir det kort ;) Nästan bara bilder. Har sovit fantastiskt på JohnO'Groats camping. Just nu i Thurso och köper fotfil och bränsle till Trangian. Har kollat mitt banktillgodohavande. Kortköp 14.000:- ser knepigt ut. När jag försöker kolla kastar banken ut mig från webben.

Johnnie Thyberg
JohnnieT i 60 years anniversary tour
Senast aktiv - från Falun, Dalarnas län, Sverige
Orkney
torsdag 9 juli 2009 - Orkneyöarna, Skottland, Storbritannien

Prick 10.45 anlände bilfärjan till St Margarets Hope. 11.15 var vi i "huvudstaden" Kirkwall och bokade övernattning via turistbyrån. Vi hamnade i en liten kustby som heter Stromness och bor på en B & B som är otrolig. Tanten (Mrs Venus Hourston) som har den är fixerad av prylar och

The Highlands
onsdag 8 juli 2009 - Orkneyöarna, Skottland, Storbritannien

Vi lämnade Achnasheen tidigt på morgonen, nåja vid 9.30-tiden i alla fall. Målet var att ta oss runt hela nordvästra delen av Highlands vilket vi lyckades med, trots enfilig väg stora sträckor. Det är vildmark så naturligtvis fanns ingen täckning på mobilerna och inte ett internetcafé

Första heldagen hos Madara
tisdag 30 juni 2009 - Orkneyöarna, Skottland, Storbritannien

Efter att ha sovit i en riktig säng som faktiskt stått stilla på natten var det riktigt skönt att kliva upp vid 8 för att äta frukost. Vi skulle gå på utflykt hela dagen så innan vi gav oss iväg var vi tillbaka på rummet och smeta på solskydd något vi verkligen kom att behöva i dag.

SKOTTLAND 2017

SKOTTLAND 2017

11 juli 2017 - 18 juli 2017

Inverness Highland Games

Nu drar vi västerut

Nu drar vi västerut

28 maj 2015 - 15 september 2015

Nu tar vi vår Altair och seglar västerut. Turen går via Danmark till Shetland. Här får vi vänner på besök som vi ska visa alla "våra" härliga ställen. Sedan börjar det stora äventyret med för oss okända platser som Färöarna och Yttre Hebriderna.

Skottland juli 2013 Gert o jag

Skottland juli 2013 Gert o jag

10 juli 2013 - 26 juli 2013

En resa som förhoppningsvis ska få oss att inte tänka arbete. Ta dagen som den kommer utan stress. Den nämligen så. Tågstrejken i Danmark fick iväg oss tidigare än tänkt och Gerts vän "glömde" hämta oss, rulltrappa som inte fungera, fel köp av tågbiljett, massiv kö på Kastrup allergisk reaktion på flygplanet. Men sitter nu o äter !!!! Mexikansk mat. Kram på er alla

Scotland highlander

Scotland highlander

25 augusti 2010 - 5 september 2010

So the time has come for me to visit my beloved Scotland.. Has truly longed for it ever since I saw the movie "Highlander" when I was about 11-12 years old! The journey of my life has finally begun and will include hiking, hitching, misty & hard weather, cave-exploration, sea-kayaking, hostelling, swimming in Loch Ness, Munro-bagging, ghost-tours, creepy castles, sleeping in my tent, climbing, diving, islands-hopping with ferries, meeting the same independent vagabonds as myself and of course some great views of the landscape.... ! Enjoy it all!

Tåg luff i GB-land

Tåg luff i GB-land

29 augusti 2009 - 21 september 2009

Tåget går via Danmark, till England, Skottland, Orkney, Wales och till sist London

Skottland

Skottland

29 augusti 2009 - 22 september 2009

Nu ska äntligen drömresan bli av..snart bär det av t Skottland. Vi ska ta oss runt m tåg, buss o båt..

Skottland 2009

Skottland 2009

3 juli 2009 - 13 juli 2009

Skottland runt i bil. Resenärer är Hans-Olof, Monica, Stig och Bibbi.

Tågluff i Europa

Tågluff i Europa

17 juni 2009 - 9 juli 2009

Kjell och Louise tågluffar helt oplanerat för att .........

60 years anniversary tour

60 years anniversary tour

25 juni 2009 - 31 juli 2009

I'm celebrating my 60:th anniversary! My sons asked what present i wanted for my birthday. I said from eche one a week of your time. And the result is this journey...

Orkney-Shetland-Bergen-Lofoten

Orkney-Shetland-Bergen-Lofoten