Surinam

Day10 travel 650km to Paramaribo in Suriname.
måndag 8 april 2013 - Paramaribo, Surinam

Our friend hat helped us had arranged a taxi to the ferry which take you to the border of Suriname. We wanted to go late to get some sleep but he called us 6am and told us we needed to go 7am as the ferry check in needs to be done by 11am. Henriks comment was that he never slept so little in his

Surinam, Del 2
lördag 3 december 2011 - Paramaribo, Surinam

Surinam, Del 2 På torsdagen tog vi ledigt från visumfrågorna och arbetade med båten hela dagen. Köpte 44 liter diesel som vi direkt slog i tanken efter vederbörlig passage genom vatten- och smutsavlägsnande tratt med filter. Fredagen den 14 oktober hämtade vi våra pass med instämplat

Been there, done that, bought the t-shirt, next!
torsdag 27 oktober 2011 - Paramaribo, Surinam

Kopte ingen t-shirt men missionet kan betraktas som completed, uppdrag slutfort! Da var Djavulson avklarad, och sa har i efterhand vaxer upplevelsen undan for undan. En mycket intressant stalle med spannade historia och storslagen natur. “Har ligger oarna. De bildar en triangel. Royale och

Kourou - Domburg, Surinam
tisdag 18 oktober 2011 - Paramaribo, Surinam

Kourou – Domburg, Surinam 2011-10-05, On. – 2011-10-07, Fr. På onsdagsmorgonen drog vi upp ankaret så snart som turistbåtarna gått ut till Iles de Salut. Vi flyttade och gick in till första bryggan och fyllde vattentankarna och alla 5-10 liters plastdunkar vi sparat, med friskt,

Kourou - Franska Guyana
tisdag 18 oktober 2011 - Paramaribo, Surinam

Kourou, Franska Guyana 2011-09-28, On – 2011-10-04, Ti. Vi valde att passera huvudstaden Cayenne och gå till landets andra stad, Kourou, något längre väster ut. Redan under inseglingen träffade vi på muddringsfartyget Gemma som har ett enda uppdrag, att hålla rätt djup i inseglingsleden

Fortaleza - Franska Guyana
lördag 15 oktober 2011 - Paramaribo, Surinam

Fortaleza - Franska Guyana. 2011-09-21, On. – 2011-09-28, On. På onsdagsmorgonen, kl. 06.00, var det nästan bleke i hamnen och vi kastade vi loss. Vi hade goda väderprognoser med vindar från ost till sydost med styrkan 15-20 knop de första dagarna och därefter avtagande vindar upp och

Fortaleza
lördag 15 oktober 2011 - Paramaribo, Surinam

Fortaleza. 2011-09-10, Lö. – 2011-09-20 Ti. Inför seglingen mot Fortaleza lovades omkring 20 knops vind från sydost, lite mycket vind men perfekt vindriktning. Vi skulle segla tillsammans med Terpsichore från Norrtälje och på lördagsmiddagen drog vi upp ankaret och lade fast jollen på

Natal
lördag 15 oktober 2011 - Paramaribo, Surinam

Natal. 2011-08-31, On. – 2011-09-10, Lö. Efter en härlig halvvindssegling anlände vi till Natal tidigt på torsdagsmorgonen. Det var lite guppigt vid uppgrundningen utanför pirarna framför den stora högbron som förbinder Natal med de norra delarna av landet. Vi njöt av den mäktiga

Skolpaddor o mer Amazonas
fredag 7 maj 2010 - Paramaribo, Surinam

Oi o bonjour! Tempo, tempo. Allt går i en rasande fart o visst är vi lite trötta o slitna men det är det värt, lätt! Manaus lämnade vi med flodbåt på Amazonfloden mot Santarem. Jag o Jocke lyxade till det med en AC-hytt, dyrt men ganska skönt att slippa trängas i hängmattorna där

Elin Olofsson
elinolof i Sydamerika
Senast aktiv - från La Paz, Bolivia
Karibien
torsdag 22 april 2010 - Paramaribo, Surinam

Har idag kommit fram till Surinam och dess huvudstad Paramaribo efter ett par sköna veckor på ett par karibiska öar och landet Guyana, här följer en liten uppdatering... Aruba Här tog jag och soffsurfade hemma hos en trevlig kvinna, även om hon jobbade för det mesta när jag var där så

Marcus Simonsson

Brazil - Venezuela - Guyana - Suriname - French Guyana - Brazil

Djävulsön med omnejd

Djävulsön med omnejd

14 oktober 2011 - 22 november 2011

Flyr kylan och förvintern och styr kosan mot Guyana, Surianm, Franska Guyana och eventuellt Trinidad & Tobago för 5,5 veckors semester. Beräknad hemkomst 111122.

Franska Guyana med mera

Franska Guyana med mera

21 september 2009 - 10 december 2009

Drar till Franska Guyana i 3 månader för att resa runt och ha det bra :)

Sydamerika

Tredje rundan i Sydamerika...jo jag gillar stället :)[b][/b]

Turer och returer

Turer och returer

1 oktober 2008 - 19 maj 2010

En resa med det bästa från tidigare resor och nya obesökta platser.

Le Tour Sans Fini

Le Tour Sans Fini

23 juli 2008 - 31 december 2020

Första etappen planeras gå till Spanien och Portugal

Atlanten

Atlanten

10 november 2007 - 7 februari 2008

Resa med T/S Gunilla fran Cadiz i Spanien ner till Marocko till Kap Verde darefter over Atlanten for ett besok over jul pa Raddningens oar/djavulsoarna. Resan fortsatter sedan mot Karibiska oarna Grenada

South American and Asian Adventures

South American and Asian Adventures

29 juli 2007 - 28 juli 2008

Some photos of my South American Adventures to share with you!

1978 Foton 85 Inlägg
Senaste aktivitet