Sverige

.....hemma
söndag 18 augusti 2019 - Limhamn, Malmö, Skåne län, Sverige

Efter en god natts sömn i dubbelsäng med bara ett täcke....😈Söndagsfrukost som kunde slutat illa, då grannen i frukostmatsalen snöt sig i servetten och lade den på bordet.....Hemma efter 80 mil och 8 timmar.....lagom ill MFFs match

...på väģ hem
lördag 17 augusti 2019 - Gävle, Gävleborgs län, Sverige

Efter en andefattig s.k. frukost drog vi söderut - med stopp i Övik innan besök i Sundsvall hos Lottas studerande systerdotterdotter - och hamnade vi i Gävle För Scandic har behaģlig söndagsfrukost Därefter sträckkör vi hem - ljuva hem!!!

Nedräkning!
torsdag 15 augusti 2019 - Växjö, Kronobergs län, Sverige

Idag är det 41 dagar kvar tills det bär av! Även om större delen av resan redan är betald och bokad så finns det fortfarande mycket som måste fixas innan det är dags för avresa.To-do lista innan avgång:1. Vaccineras mot japansk encefalit (bokat)2. Köpa JR-pass (Japanskt tågpass som

Best places to travel in Sweden
tisdag 13 augusti 2019 - Sverige

Sweden is a marvellous country with ancient forests and beautiful coastlines. The Scandinavian country has several amazing cities, spectacular landscapes, and is rich in history and culture. Far up North of the country, you will find lands covered in thick green forests, while in the South there

Planeringen går framåt
söndag 11 augusti 2019 - Sverige

Nu när biljettera är bokade har vi börjat spana in resmålen på riktigt. Finns ju mycket att se i USA liksom! Vi har bestämt oss för att vi ska börja i San Francisco och jag tror att det är ett bra beslut. Dels för att staden verkar ha en riktigt go vibe, dels för att det finns så

Johan
JHenriksson i Ny sommar nya resplaner
Senast aktiv - från Sverige
Äntligen är biljetterna bokade!
torsdag 8 augusti 2019 - Sverige

Kanske var det den plötsliga energiboosten av den härliga sommarsolen i kombination med årets första dopp, men nu har jag och tjejen tagit vårt mod till fånga och bokat biljetter till den efterlängtade resan. Tidigare skrev jag att vi tänkte dra som senast i september, men det fick bli i

Johan
JHenriksson i Ny sommar nya resplaner
Senast aktiv - från Sverige
Landat i Sverige
måndag 5 augusti 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Resdag. Hotellfrukost med Malin och Bethany, sedan stadsbuss till busstationen i Glasgow och därifrån flygbuss till Edinburgs flygplats. En supersmidig bagageinlämning och säkerhetskontroll och sedan väntan på boarding. Lugn och fin flygning enligt tidtabellen och sen rakt in i flygbussen som

Dags för avresa
lördag 3 augusti 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Nyss hemkomna från en veckas scoutläger tömde vi ryggsäckarna upp och ner, startade en tvättmaskin och hängde sovsäckar och liggunderlag på vädring. Vi packade och plockade de sista fortfarande fuktiga från torktumlaren innan vi styrde kosan mot Norrköping och övernattning på en

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
PerKerstin i Mallorca
Senast aktiv - från Alcúdia, Balearerna, Spanien
Test Resdagboken
söndag 4 augusti 2019 - Bromma, Stockholm, Stockholms län, Sverige

Hallå alla följare (Mi, det är bara du och jag just nu)Testar om resdagboken kan fungera nu när jag ska göra en riktig once-in-a-lifetime-resa...Mi, du kan väl svara med en kommentar om du får detta...Kram kram!Sanna

Sanna Elvin
SannaLina i Rovos Rail, Sydafrika
Köpmangatan 10
onsdag 31 juli 2019 - Luleå, Norrbottens län, Sverige

Nu har vi kommit tillbaka till Luleå. Det känns inte riktigt som hemma än. Vi måste packa upp och in alla våra saker, barnsäkra, fixa Svantes rum.Känslan i magen när man tog den vanliga avfarten från E4an, in mot Bergnäset, var stor. Hela resan svindlade förbi, och nu var vi tillbaka

Eva Westin
Evaaaaa i Föräldralediga tillsammans
Senast aktiv - från Luleå, Norrbottens län, Sverige
Vår stora Japanresa 2019

26 september 2019 - 18 oktober 2019

Resdagbok för vår stora och efterlängtade Japanresa. Under 22 dagar kommer jag och min sambo att resa runt i Japan. Vi planerar att besöka följande städer/byar: Tokyo Nikko Magome Tsumago Takayama Kanazawa Kyoto Osaka Vi hoppas på att det är en skön mix av stort och litet, urbant och lantligt, gammalt,traditionellt som nytt och högteknologiskt.

10 augusti 2019 - 20 augusti 2019

en chans att se/återse naturlig skönhet på Lofoten.... måste upplevas!

Mallorca

3 augusti 2019 - 18 augusti 2019

Sommarsemester med familjen på Mallorca. Sol, bad, vila och lite utflykter.

Rovos Rail, Sydafrika

1 oktober 2019 - 12 oktober 2019

Drömresan som jag aldrig trodde jag skulle få göra...

25 juli 2019 - 12 augusti 2019

Scandinavia & Sweden

30 juli 2019 - 30 juli 2019

19 juli 2019 - 30 juli 2019

En typisk typisk svensk småbarnsfamiljs resa till Danmark.

Stockholm

19 juli 2019 - 19 juli 2019

Kort vistelse i Stockholm

Dag 3 Heldag i Warszawa

18 juli 2019 - 5 augusti 2019

Idag har vi upptäckt Warzawa till fots. En fantastisk stad fylld av historia från olika tider. Krigsmonument blandat med kungliga sommarpalats och såväl gamla som nybyggda restauranger i en härlig blandning. Till slut fick fötterna nog och vi tog bussen hem, tur att morgondagen till stor del består av tågresande så fötterna får vila. Fyllda av intryck hälsar vi godnatt från Warzawa.

Danmark - Norge 2019

15 juli 2019 - 31 juli 2019

Då vi inte fick ihop tillräckligt med tid för att som planerat åka till Nordkap i år får vi 'nöja oss' med att göra en lite kortare tripp. Vi åker ner genom Sverige för att via Öresundsbron ta oss an Danmark, och fortsätta norrut. Häääääng med!