Sverige

Dagens bio blir "Le Mans 66" på Gröna Ladan
tisdag 19 november 2019 - Sigtuna, Stockholms län, Sverige

Varför blir det en bil film?Historien är som följer, år 2011 körde jag tvärs över USA, Los Angeles till Fortlauderdal, många mil blev det.Hyrde en Mita cab (lite billigare än en Mustis), halvvägs, i Texas protesterade Mitan, så jag åkte in Hertz och fick byt den mot en Mustis "Shelby",

Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Idag blir det bio. (Testar vidare)
lördag 16 november 2019 - Årsta, Stockholm, Stockholms län, Sverige

Idag bio på biografen Söder på Medborgarplatsen. Vi skall se Roy Anderssons nya film "OM DET OÄNDLIGA "Jag gillar hans filmer. Testar i dag Resdagboken på min telefon å Tiinas Wifi, jäkligt seg i starten sedan blev  det mer fart på.Tog fotot under pågående uppdatering av

Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Båthuset Sigtuna (fortsätter att testa Resdagboken)
torsdag 14 november 2019 - Sigtuna, Stockholms län, Sverige

I kväll blev det Musslor på Båthuset vid hamnen i Sigtuna.En trevlig restaurang samman med trevliga vänner.Yvonne, Lasse å NilsErik, Olle hade dessvärre förhinder (drog ut en tand idag, det är godkänt förhinder).Å nu testar jag att lägga detta inlägg i "Spara som utkast", för att

Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Testar uppdatering med nallen på pendeltåget
tisdag 12 november 2019 - Sollentuna, Stockholms län, Sverige

En trevlig dag på Armemuseet samman.med goda vänner i Veteranklubben .jisses det funkade att lägga upp bilder

Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Här kommer det första inlägget
måndag 11 november 2019 - Sigtuna, Stockholms län, Sverige

Jag har redan stöt på problem med dagboken:1. Jäkligt långsam.2. Kunde inte ladda upp en vinjet bild.Skit med det, vi kör vidare.Det första besöket blir imorgon med Veteranklubben, vi skall besöka Armemuseet, höra på ett föredrag om Ryssarnas härjningar längst den Svenska kusten

Lever Resdagboken ännu, en test
söndag 10 november 2019 - Sigtuna, Stockholms län, Sverige

Laddar bara upp några bilder för att testa om Resdagboken fortfaraande funkar???

lionkungen i 42. Italien, Pompeji
Tar 8.00 färjan till Sassniz
måndag 7 oktober 2019 - Beddingestrand, Skåne län, Sverige

Framme kl 12.30. Åker in till Mecklenburg för lunch.Stannar till i Tessin för kaffe på Bäckerei Konditorei Cafe Stern  och en lite bensträckare för stan var inte stor.Sen vidare till Hamburg och Leonardo hotell. Bra parkering bakom bommar, god mat och överkomliga priser, förutom frukosten

Fortsätter vår resa mot Lagos
söndag 6 oktober 2019 - Haverdal, Hallands län, Sverige

I dag blir resan inte så lång bara 20 mil.Gör ett stopp i Beddingestarnd hos Susan och Håkan, Kul att se deras nya hus och träffas lite på tu man hand. Åker till Trelleborg och Best Western hotell (väldigt nära färjan) Tankade 50 L, 770 sek

Senast aktiv - från Lagos, Faro, Portugal
Packat bilen och är nu på väg mot en ny tid i vårt liv i Lagos Portugal.
fredag 4 oktober 2019 - Smido, Stockholms län, Sverige

Kom i väg 12.00 och började vår resa mot Lagos.Tankade bilen full och 54 mil senare, första anhalt, Sjödins i Haverdal.Kom fram vid 19.30 och blev bjudna på god mat och trevligt sällskap.Härligt att träffas i några dagar eftersom vi inte vet när vi ses igen.Det blev många skratt och en

Pack-tajm.
lördag 2 november 2019 - Karlstad, Värmlands län, Sverige

Hallå Dagboken.Sitter hemma i Karlstad, två dagar till avresedag. Jag har precis kånkat ned allt jag tror mig behöva från vinden.Det är alltid så svårt att veta vad jag kommer behöva när jag ska iväg en längre tid. Vad kommer jag sakna och vad kunde jag lika gärna lämnat hemma?Den

Rikard Stensson
Rikardreser i USA-CANADA-MADNESS
Senast aktiv - från Springdale, Utah, Utah, USA
43. Resa på hemma plan

43. Resa på hemma plan

11 november 2019 - 30 november 2019

Nu skall Dagboken testas in "real life". Eftersom jag inte har planerat något resande i den närmaste framtiden så får det bli en resa på hemma planen. Alltså, vad får jag dagen att gå med. Blir lite storys å lite bilder, allt för den stora testen skull. Den första bilden är från gårdagens första snö i Sigtuna (idag är den borta).

flyttar till Portugal

flyttar till Portugal

3 oktober 2019 - 17 oktober 2019

Nu har vi packat bilen och ger oss i väg på en ny resa i livet.

USA-CANADA-MADNESS

USA-CANADA-MADNESS

2 november 2019 - 1 mars 2020

Jag är och äventyrar i mitt favoritland. Först blir det road trip genom nationalparker med vandring, cykling, kanske lite klättring, paddla, vem vet... och sen nyår på Hawaii följt av fem-sex veckors skidåkning i världens bästa berg.

Körresa till Berlin

Körresa till Berlin

26 oktober 2019 - 29 oktober 2019

Nu är det dags! Kören åker till Berlin för att sjunga lite. sen blir det rätt mycket ledig tid som jag inte vet vad jag ska göra av. Men det ger sig! Ska bli kul och spännande. Förutom vår egen körledare/musiker, Lars Beckman så har vi med oss Stefan Fred och en sångsolist Viktoria Knutsson. Så vi har laddat! Kanske bäst att börja packa. Ska med en spårvagn kvart över sex i morgon bitti!!!!! Det är tidigt!!!! Nu gäller: Packa, sova!

Egypten 2019: Makadi bay 24/10 - 7/11

Egypten 2019: Makadi bay 24/10 - 7/11

24 oktober 2019 - 7 november 2019

Framförallt en snorklingsresa... Följ oss på Levande resor: http://ingridmarie.bloggo.nu/Egypten-2019-Makadi-bay-2410---711/

Efterlängtad resa med familjen till Mallorca

Efterlängtad resa med familjen till Mallorca

15 oktober 2019 - 15 oktober 2019

Packar väskorna och beger oss till varmare breddgrader till Mallorca 1 vecka med familjen. Det är Ludvigs första utomlandsresa och andra för Theo, men han minns inget från den första resan då han var nästan 2 år.

Swedish Nurse in Senegal

Swedish Nurse in Senegal

13 oktober 2019 - 27 oktober 2019

Working on board the Africa; Ship of Mercy for 2 weeks in Theatre/OR. Situated in the port of Dakar.

Resa i Sverige; Mälardalen

Resa i Sverige; Mälardalen

14 oktober 2019 - 17 oktober 2019

Hösttermin innebär en resa i vårt vackra land! Västergötland, Värmland, Gotland, Småland, skånska slott , Stockholm och Göteborg...nu drar vi snar till Mälardalen! Följ oss på vår resa!

Stockholm

Stockholm

26 september 2019 - 26 september 2019

Familjeresa till Kroatien, Rabac

Familjeresa till Kroatien, Rabac

28 september 2019 - 5 oktober 2019

Familjeresa till Kroatien, Rabac och boende på All Inclusivehotellet Bellevue Family Resort

Jonny Persson
Malte