Sverige

Inställd pga covid-19
torsdag 28 maj 2020 - Boden, Norrbottens län, Sverige

Såklart har planerna på tågluff nu fått läggas på is i och med pandemin. Vi får hoppas att det kan bli av nästa sommar istället.

Karin Dahlin Erik Lehto
KarinErik i Interrail 2020
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Bilsemester på hemmaplan
söndag 17 maj 2020 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Coronaviruset har satt djupa spår i turistnäringen. Flygbolag, restauranger och hotell lider fortfarande av krisen, och många har tvingats bomma igen sina verksamheter för gott. Efter tre långa månader i karantän ser det dock ut som att vi börjar se ett ljus i den mörka tunneln. Det

Resan inställd
lördag 2 maj 2020 - Bondersbyn, Norrbottens län, Sverige

Jag måste tyvärr meddela att vår resa till Pamir är inställd. Orsaken kan var och en gissa sig till. Vi gör ett nytt försök nästa år om kroppen håller!Vi ses!

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja i Pamir Highway 2020
Senast aktiv - från Kalix, Norrbottens län, Sverige
Hemma igen.
lördag 25 april 2020 - Karlshamn, Blekinge län, Sverige

Efter ca 110 km t o r Karlshamn-Urshult och ca 9 timmar på våra sadlar är vi nu nyduschade. Vi sov gott på Urshults hotell och så fick vi en bra frukost oxå.Köpte grillad kyckling i Ryd och tog med den till strandkanten av natursköna Mörrumsån. Hela hemvägen hade vi svagt

Cykeltur till Torsebro krutbruk, ca 10 km norr om Kristianstad
onsdag 15 april 2020 - Kristianstad, Skåne län, Sverige

I Coronatider håller vi oss hemomkring!Det finns så många intressanta platser att besöka i vårt närområde. Vid Toresbro kan man även vandra en runda i Torsebroparken som är ett Natura 2000-område med många gamla ekar och hålträd. Man har tillverkat krut i Torsebro från 1600-talet

Vandring på Balsberget, ca 97 m ö h. Cyklade runt Oppmannasjön mm
måndag 13 april 2020 - Kristianstad, Skåne län, Sverige

Vi vandrar så mycket vi kan här hemomkring. När vi inte kunde resa till Alanya. Vi rör oss i Kristianstadstrakten och Listerlandet 🚴‍♂️

Hemma
lördag 11 april 2020 - Norrtälje, Stockholms län, Sverige

Hejsan allaImorrn är det två veckor sedan vi kom hem, en vecka tidigare än planerat. Men så blev det den här gången pga...ja ni vet varför och det var skönt att komma hem, men samtidigt skrämmande. När jag kom in till city för att ta mig vidare till Norrtäljebussen som skulle ta mig

Margaretha Brunström
tantbrun58 i ThungKhamin
Senast aktiv - från Khao Lak, Phang Nga, Thailand
Hjälp med biljetter i rätt tid
fredag 20 mars 2020 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Beskedet kom från ena dagen till den annan, vi var tvungna att lägga ner våra program för att risken att bli smittad eller föra Corona viruset vidare var för stor om vi bar på det, att leva så nära som man gör på ett skepp. Alla förstod vad det handlade om och det märktes att det var

Distans men ändå nära
söndag 5 april 2020 - Forshaga, Värmlands län, Sverige

Jag har under en lång tid funderat på hur jag ska skriva, vad ska jag berätta om de sista veckorna, veckor och dagar som mins sagt varit omskakande och overkliga för oss alla. Många organisationer och församlingar har använt ordet tillsammans, vi går tillsammans, och ”vi ställer inte in,

Hemma igen
lördag 4 april 2020 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Lör 4/4Vi har verkligen sovit ut! Frukost på hotellets restaurang. Vi checkar ut vid 10,30. Skönt att kunna ta bagagevagnen från rummet till bagageinlämningen. Säkerhetskontrollen och vidare till Pontus in the air. Hummersoppa och kaffe hinner vi med innan vi behöver gå till gaten. Det är

Ingela Johansson
Droemmen i Australien
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Coronacykling Karlshamn-Urshult

Coronacykling Karlshamn-Urshult

24 april 2020 - 25 april 2020

Tack Corona för att vi kommer ut i den svenska våren! Har Ni någonsin varit i URSHULT i södra Småland. Vi kallar detta Hemsetra. Vi tar tåget till Karlshamn och cyklar sedan Sydostleden norrut. Sydostleden går mellan Växjö och Simrishamn. Vi cyklar större delen på en nedlagd järnvägsbank Karlshamn-Vislanda.

Albanien

Albanien

19 mars 2020 - 19 mars 2020

Vi ska med cykel ta oss hela vägen från Gällivare till Albanien!

ThungKhamin

ThungKhamin

14 mars 2020 - 3 april 2020

Äntligen på väg. Vi började redan igår med en massa ärenden, tvätta bilen, tvätta mig 😉 Sen åkte vi ut till Arlanda och checkade in på Comfort hotel AirPort. Det var skönt för att slippa gå upp ännu tidigare. Kl 5.00 ca var vi nere i restaurangen för frukost. När det, morgontoaletten samt utcheckningen var avklarad gick vi till incheckningen för bag-drop online. Sedan äntligen...lyfte vi i ett nästan folktomt plan, ja hela Arlanda utrikes var rätt öde. Jag frös som attan hela resan till Doha. Hade tre filtar, en om benen, en om överkroppen och mot flygplansväggen en kudde och filt som isolering. Frös ändå, men inte likamycket. Vid 16:15 lokal tid landade vi i Doha och 4 1/2 timme senare lyfte vi mot Phuket. Det var sommarvärme i Doha men inomhus var det rätt kyligt. Även denna flight frös jag, men inte lika mycket då vi satt i mittenraden. Det ska bli såå skönt med sol & värme. Hakuna Matata

Australien

Australien

12 mars 2020 - 2 april 2020

Florida/Karibien 2020

Florida/Karibien 2020

2 mars 2020 - 23 mars 2020

Vår resa som kommer vara i 11 nätter i Florida och 10 nätters kryssning till södra Karibien. Mikael o jag kommer vara själva de första 7 dagarna sedan ansluter våra vänner, Panda, Bempa, Ulf, Madde, Håkan och Per. De bokade sin resa redan i maj förra året och vi kastade oss med dem i september men utökade 1 extravecka där vi kommer resa runt själva och bl.a spela golf.

Mauritius

Mauritius

8 februari 2020 - 23 februari 2020

Sol, bad och avkoppling

Vandringar, Boule och Canasta i Alanyaområdet, Turkiet i 40 dagar. Men CORONAN satte stop för resan!

28 mars 2020 - 8 maj 2020

Vårt härliga reseliv fortsätter. Vi avser att möta våren-försommaren i Alanyaområdet. Vandringar, Boule och Canasta och härliga möten med glada människor står högt på vår önskelista. Speciellt genom vandringarna blir det bra möten att träffa gamla och nya vänner, i en fantastisk natur. Taurus-bergen bjuder på varierande svårigheter. Vi hoppas oxå på några bad på Kleopatrastranden. Välkomna ombord! Trodde vi, men ack så blev det inte. Vi fick försöka och ställa om till vandringar och cykelturer i södra Sverige istället. Vädret har så långt varit mycket bra. Mycket sol och vindigt och lite svalare än i Alanya, men häng med om Ni vill!

Bali 2020  INSTÄLLD!!!!!!!!

Bali 2020 INSTÄLLD!!!!!!!!

15 mars 2020 - 4 april 2020

Dags för en ny dykresa till Indonesien. Den här gången ska vi stanna på Bali hela tiden. Efter en övernattning i Kuta nära flygplatsen, väntar 2 veckor i Tulamben som ligger några timmars bilresa norrut från Kuta. Vi har blivit rekommenderade denna dykresort, 12 dagars dykning är bokade. Efter Tulamben väntar några dagar i Ubud som ligger rakt norr om Kuta, uppe i bergen. Pga av corona viruset stoppade Turkiet alla flyg till och från bl.a. Sverige. Eftersom vi hade bokat flyg med Turkish Airlines, blev hela flygresan inställd. Efter att ha funderat under dagen, har vi beslutat oss för att stanna hemma.

Warszawa och sen snabb tur ned till Madrid

Warszawa och sen snabb tur ned till Madrid

29 februari 2020 - 9 mars 2020

Stad och flyg som vanligt. Ny stad och land... kul

Maldiverna och Qatar

Maldiverna och Qatar

11 februari 2020 - 4 mars 2020

Avresa på kvällen från Kastrup. Byte i Doha, Qatar och nästa dag landar vi på Malé. Båt till Maafushi, en vecka på Kaani Beach. Tillbaka till Malé (!) och därifrån till Malahini. Sol och bad en vecka. Vi lämnar Maldiverna för Doha, Qatar där vi har en vecka i storstad för återanpassning till Kristianstad.

Catrin Sjolander
Sweetsgirl