Sverige

Julmarknad i Sigtuna
söndag 1 december 2019 - Sigtuna, Stockholms län, Sverige

Jaha så är det slut på denna lilla testresa, Resdagboken fungerar igen, hurra, hurra. Ok, den är lite seg, men bara man är klar över det så funkar det. Å jag är ju pensionär, så jag har ju tiden.Nu går jag en tur på Julmarknaden.Tack å hej för denna gång.

Slutat jobba som sjuksköterska
lördag 30 november 2019 - Sverige

2 år sedan sista inloggningen. Trots att USA äventyret sedan länge är över skriver jag här ändå till och från. Har alltid tyckt om att skriva. Vem hade kunnat tro att jag idag har sagt upp mig och slutat jobba som sjuksköterska.? Något som jag har trott varit meningen med mitt liv. Den

Skrivet I Stjärnorna.. Någonstans I Det Okända..
Vattuman85 i Santa Monica College.
Senast aktiv - från Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
Hemma hos Sixtensvassaklor
lördag 30 november 2019 - Bålsta, Uppsala län, Sverige

Torsdagen var en mulen dag på eftermiddagen och vi lyckades återigen tigga till oss a la carte restaurangen istället för buffén. God mat igen, men servicen tog nu tid, men det har vi ju...Mot efterrätten dunkade dock utebion igång med en typ Marvelfilm, så istället för skön reggae från

Ann-Louise Blomberg
Sixtensvassaklor i Mauritius T&R
Senast aktiv - från Bålsta, Uppsala län, Sverige
Resvägar av den grönare sorten
fredag 29 november 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Klimatpolitiken har lyft fram många intressanta debatter, inte minst om fossila bränslen och utsläpp. I jämförelse med andra länder har klimatpolitiken fått som mest genomslag i Sverige, vilket kanske inte är så förvånande med tanke på att vi tillhör en av de mest klimatmedvetna

24 timmar kryssning med Cinderella
söndag 24 november 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Så får det bli den sista testen på denna resa.Vi startade med Tvärbanan sedan bussen å så båten.

Mot Ekerö
onsdag 20 november 2019 - Sigtuna, Stockholms län, Sverige

Olle å jag tar en tur med Ekerö linjen,  dom har Viltbord på menyn.

Dagens bio blir "Le Mans 66" på Gröna Ladan
tisdag 19 november 2019 - Sigtuna, Stockholms län, Sverige

Varför blir det en bil film?Historien är som följer, år 2011 körde jag tvärs över USA, Los Angeles till Fortlauderdal, många mil blev det.Hyrde en Mita cab (lite billigare än en Mustis), halvvägs, i Texas protesterade Mitan, så jag åkte in Hertz och fick byt den mot en Mustis "Shelby",

Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Idag blir det bio. (Testar vidare)
lördag 16 november 2019 - Årsta, Stockholm, Stockholms län, Sverige

Idag bio på biografen Söder på Medborgarplatsen. Vi skall se Roy Anderssons nya film "OM DET OÄNDLIGA "Jag gillar hans filmer. Testar i dag Resdagboken på min telefon å Tiinas Wifi, jäkligt seg i starten sedan blev  det mer fart på.Tog fotot under pågående uppdatering av

Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Båthuset Sigtuna (fortsätter att testa Resdagboken)
torsdag 14 november 2019 - Sigtuna, Stockholms län, Sverige

I kväll blev det Musslor på Båthuset vid hamnen i Sigtuna.En trevlig restaurang samman med trevliga vänner.Yvonne, Lasse å NilsErik, Olle hade dessvärre förhinder (drog ut en tand idag, det är godkänt förhinder).Å nu testar jag att lägga detta inlägg i "Spara som utkast", för att

Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Testar uppdatering med nallen på pendeltåget
tisdag 12 november 2019 - Sollentuna, Stockholms län, Sverige

En trevlig dag på Armemuseet samman.med goda vänner i Veteranklubben .jisses det funkade att lägga upp bilder

Natur

Natur

4 november 2019 - 5 november 2019

43. Resa på hemma plan

43. Resa på hemma plan

11 november 2019 - 30 november 2019

Nu skall Dagboken testas in "real life". Eftersom jag inte har planerat något resande i den närmaste framtiden så får det bli en resa på hemma planen. Alltså, vad får jag dagen att gå med. Blir lite storys å lite bilder, allt för den stora testen skull. Den första bilden är från gårdagens första snö i Sigtuna (idag är den borta).

flyttar till Portugal

flyttar till Portugal

3 oktober 2019 - 17 oktober 2019

Nu har vi packat bilen och ger oss i väg på en ny resa i livet.

Mauritius T&R

Mauritius T&R

16 november 2019 - 29 november 2019

Gandalf Grå & Claire besöker tre av kusterna runt ön under 13 dagar.

USA-CANADA-MADNESS

USA-CANADA-MADNESS

2 november 2019 - 1 mars 2020

Jag är och äventyrar i mitt favoritland. Först blir det road trip genom nationalparker med vandring, cykling, kanske lite klättring, paddla, vem vet... och sen nyår på Hawaii följt av fem-sex veckors skidåkning i världens bästa berg.

Körresa till Berlin

Körresa till Berlin

26 oktober 2019 - 29 oktober 2019

Nu är det dags! Kören åker till Berlin för att sjunga lite. sen blir det rätt mycket ledig tid som jag inte vet vad jag ska göra av. Men det ger sig! Ska bli kul och spännande. Förutom vår egen körledare/musiker, Lars Beckman så har vi med oss Stefan Fred och en sångsolist Viktoria Knutsson. Så vi har laddat! Kanske bäst att börja packa. Ska med en spårvagn kvart över sex i morgon bitti!!!!! Det är tidigt!!!! Nu gäller: Packa, sova!

Egypten 2019: Makadi bay 24/10 - 7/11

Egypten 2019: Makadi bay 24/10 - 7/11

24 oktober 2019 - 7 november 2019

Framförallt en snorklingsresa... Följ oss på Levande resor: http://ingridmarie.bloggo.nu/Egypten-2019-Makadi-bay-2410---711/

Efterlängtad resa med familjen till Mallorca

Efterlängtad resa med familjen till Mallorca

15 oktober 2019 - 15 oktober 2019

Packar väskorna och beger oss till varmare breddgrader till Mallorca 1 vecka med familjen. Det är Ludvigs första utomlandsresa och andra för Theo, men han minns inget från den första resan då han var nästan 2 år.

Swedish Nurse in Senegal

Swedish Nurse in Senegal

13 oktober 2019 - 27 oktober 2019

Working on board the Africa; Ship of Mercy for 2 weeks in Theatre/OR. Situated in the port of Dakar.

Resa i Sverige; Mälardalen

Resa i Sverige; Mälardalen

14 oktober 2019 - 17 oktober 2019

Hösttermin innebär en resa i vårt vackra land! Västergötland, Värmland, Gotland, Småland, skånska slott , Stockholm och Göteborg...nu drar vi snar till Mälardalen! Följ oss på vår resa!

Kjell Nerlich
sm6ctq