Sverige

3 DAGAR KVAR!!!
söndag 20 oktober 2019 - Sölvesborg, Blekinge län, Sverige

Då vi tycker att resdagboken fortfarande inte fungerar tillfredställande så kan ni istället följa oss här:http://ingridmarie.bloggo.nu/Egypten-2019-Makadi-bay-2410---711/

Vår resa 2019 (1-24/2): Brasilien
söndag 20 oktober 2019 - Sölvesborg, Blekinge län, Sverige

Vår resa till Brasilien är för länge sen avslutad men eftersom vi fortfarande tycker att resdagboken inte fungerar bra så har ni vår resa i sin helhet här:http://ingridmarie.bloggo.nu/Var-resa-2019-Brasilien--kommande-resa/

Ingrid Och Björn Eckefeldt
eckefeldt i BRASILIEN
Senast aktiv - från Sölvesborg, Blekinge län, Sverige
Skatter och skatter
tisdag 15 oktober 2019 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

En dag fylld av historiska skatter!En del av dem upplevde vi i skattkammare, och domkyrka, andra på bibliotek/utställning och några ute i vår omgivning!Morgonens första besök var i Uppsala domkyrka. Halva gruppen började i skattkammaren i norra tornet. Där fanns något så otroligt som

En härlig dag bland högar och stenar!
måndag 14 oktober 2019 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Tidig morgon påbörjade vi resan genom Blekinge och när alla kommit på bussen styrde vi norrut. Efter fikapaus utanför Lammhult och lunchpaus i Vadstena började vi närma oss äventyret! Vi rivstartade efter lunch med frågesport/slutprov på Mälardalskunskaper. När vi konstaterat att alla

Sista kvällen packning!
måndag 14 oktober 2019 - Falun, Dalarnas län, Sverige

Det här med packa väskan när man ska åka bort, varför är det så svårt? Ja, iallfall för mig. Det spelar ingen roll om vi bara ska hem till Funäsdalen över en helg eller som nu när vi ska vara borta 1 vecka. Sitter som vanligt såhär kvällen innan. Delar upp sakerna i olika väskor om

Why Mercy Ships and How did I get this idea?
torsdag 10 oktober 2019 - Falkenberg, Hallands län, Sverige

For me it often starts with a note on a messageboard, in a paper, a flyer...if I hadn't found a flyer in a lunch restaurant in Oslo; Norway saying: Do you want to work with wild animals in Africa...I wouldn't have my lovely husband Everest and my children Nellie and Lucas...So this time I was just

Maria Lövander
Hoppeloppan i Swedish Nurse in Senegal
Senast aktiv - från Dakar, Dakar Region, Senegal
Resan fortsätter
måndag 30 september 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Så efter att varit hemma under helgen. Så är man åter på Arlanda. Väntar på mitt flyg som ska ta mig ner till London Heathrow.

Lars Eriksson
Lukas2 i Två resor
Senast aktiv - från London, England, Storbritannien
Höstligt men sparsamt besök i Stockholm
fredag 27 september 2019 - Solna, Stockholms län, Sverige

Hösten är på infart och det är aldrig fel att ta sig en sväng in till Mall of Scandinavia för att handla och eventuellt planera presenter för julen som kommer. Gallerian har nyligen bytt namn till Westfield Mall of Scandinavia efter ett ägarbyte, och det kommer hållas en större

2 Dagar 18h 37 min 55 sek
onsdag 25 september 2019 - Gantofta, Skåne län, Sverige

Bara ett par dagar kvar.....Nu är det bara ett par dagar kvar tills vi ska resa till Rabac i Kroatien. Som alltid har jag min packning i huvudet. Allt är väl i princip tvättat och fixat, men har jag lagt det i väskan? Självklart inte, det lär inte ske innan fredag. Det är alltid så, alltid

Imorgon bär det av!
onsdag 25 september 2019 - Växjö, Kronobergs län, Sverige

Imorgon är det äntligen dags att resa till "The land of the rising sun". Både jag och David har haft fullt upp under de senaste dagarna/veckorna, mycket som ska fixas både på jobbet och hemma innan vi sticker iväg. Tiden har gått så fruktansvärt fort på både gott och ont. Sista

Egypten 2019: Makadi bay 24/10 - 7/11

Egypten 2019: Makadi bay 24/10 - 7/11

24 oktober 2019 - 7 november 2019

Framförallt en snorklingsresa... Följ oss på Levande resor: http://ingridmarie.bloggo.nu/Egypten-2019-Makadi-bay-2410---711/

Efterlängtad resa med familjen till Mallorca

Efterlängtad resa med familjen till Mallorca

15 oktober 2019 - 15 oktober 2019

Packar väskorna och beger oss till varmare breddgrader till Mallorca 1 vecka med familjen. Det är Ludvigs första utomlandsresa och andra för Theo, men han minns inget från den första resan då han var nästan 2 år.

Swedish Nurse in Senegal

Swedish Nurse in Senegal

13 oktober 2019 - 27 oktober 2019

Working on board the Africa; Ship of Mercy for 2 weeks in Theatre/OR. Situated in the port of Dakar.

Resa i Sverige; Mälardalen

Resa i Sverige; Mälardalen

14 oktober 2019 - 17 oktober 2019

Hösttermin innebär en resa i vårt vackra land! Västergötland, Värmland, Gotland, Småland, skånska slott , Stockholm och Göteborg...nu drar vi snar till Mälardalen! Följ oss på vår resa!

Stockholm

Stockholm

26 september 2019 - 26 september 2019

Familjeresa till Kroatien, Rabac

Familjeresa till Kroatien, Rabac

28 september 2019 - 5 oktober 2019

Familjeresa till Kroatien, Rabac och boende på All Inclusivehotellet Bellevue Family Resort

Planer på att fira 50 år utomlands

Planer på att fira 50 år utomlands

2 december 2019 - 22 december 2019

En familjeresa till Kuba för att fira min födelsedag. Denna skrivs av Joachim Gustavssons, Davids pappa.

Två resor

Två resor

23 september 2019 - 4 oktober 2019

Två kortare resor delat på två veckor. Budapest och Edinburgh.

Sidenvägens Uzbekistan

Sidenvägens Uzbekistan

16 september 2019 - 24 september 2019

Vi ska testa att åka på en gruppresa som inte har något med dykning att göra ! Resebyrån (Albatros,se) beskriver resan så här: "Sidenvägens karavanstäder har årens lopp besökts av tungt lastade kameler och handelsmän – vi följer deras spår till legendariska Samarkand, Bukhara och Tasjkent. Vi färdas med höghastighetståg genom Kyzylkum-öknen och på livliga basarer blir vi frestade av vävda mattor, sirligt konsthantverk och siden. I de historiska städerna väntar glittrande kupoler, tusenåriga moskéer, haremsgemak och ett färgmättat virrvarr av de vackraste mosaiker. Vi dyker ner i myterna och historien där Alexander den stores och Djingis Khans riken uppstod, briljerade och brast."

Semester under hösten?

Semester under hösten?

12 september 2019 - 30 november 2019

Här tänkte jag samla mina funderingar inför en eventuell höstsemester.

Maria Lövander
Hoppeloppan