Blekinge län

Ett härligt dygn i Blekinge
måndag 23 juli 2018 - Backaryd, Blekinge län, Sverige

Efter härligt häng med bad och kräftor hos Petra & Håkan på deras mysiga ställe i Blekinge styr vi nu hemåt Sumpan för tvätt och ompackning.

Annahamma i Chrimmarins roadtrip 2018
Nu lämnar vi Sverige
söndag 8 juli 2018 - Karlskrona, Blekinge län, Sverige

Väl framme i Karlskrona lämnar vi landet och tar båten över till Polen. Vi lämnar ett vackert Karlskrona i solnedgång - mot horisonten...

Annahamma i Chrimmarins roadtrip 2018
Färd mot norr
söndag 10 juni 2018 - Norje, Blekinge län, Sverige

Sista natten i tältet är avklarad. Har ju varit hur bra och mysigt som helst. Varmt och torrt. Vaknar förvånansvärt tidigt och som alla andra dagar,  pigg. Måste vara Blekingeluften som gett mig den energin och våra grannar som pumpat oss med glädje och dumheter. Idag har vi kostat på oss

Sista kvällen med gänget
lördag 9 juni 2018 - Norje, Blekinge län, Sverige

Jäklar vad jag sov inatt. Med laddade batterier kör vi igen. Klackarna i taket.Tänk att var man än är så har man rutiner. Här likaså. Äter en halvtorr macka med mjukost, resorb o vatten. Lite stök bland kläder och grejer. Försöker ju hålla lite fint, vet ju aldrig vem man får på

Rock On
fredag 8 juni 2018 - Norje, Blekinge län, Sverige

Alla tror ju att vi sover bort våra dagar men så är icket fallet. Kan ju inte sova bort vår rockvecka 😜 Uppe vid kl 9 varje morgon. Idag tar vi morgonpromenad och målet är att leta reda på Peters näste. Är nog på rätt plats men hittar ingen Peter. Går förbi Toyotan och kollar Peders

Grym dag
torsdag 7 juni 2018 - Norje, Blekinge län, Sverige

Första natten i tältet var ju hur bra som helst. Jag sov så gott att jag missade när Tom och grannen närmast redde ut nattens irritation. Grannen kom hem vid midnatt, trött och lite berusad, vi i vår grupp har döpt honom till Örebro. Snubblade in mellan våra tält där utrymmet var

Mot Sölvesborg
onsdag 6 juni 2018 - Norje, Blekinge län, Sverige

Idag börjar vi med att säga vov vov vov till vår Ludde som fyller 10år. Grattis lurven. Även vi svennar har ju rätt att fira idag då vi har nationaldag. Om det nu syns 🤔 Snabb mackfrulle, bädd o packning, kram o tack Åsa för denna gång 💜Spårvagn ned till stationen, en bärs på

Resebroschyren är klar!
torsdag 22 februari 2018 - Sölvesborg, Blekinge län, Sverige

Länka vidare...http://ingridmarie.bloggo.nu/RESAN-2018-Laos--Kambodja-1/

Första förberedelsen...
onsdag 14 februari 2018 - Sölvesborg, Blekinge län, Sverige

Första förberedelsen:Ta hand om magen... 💩 (klart) Och så småningom fixar vi myggmotståndet 👌http://ingridmarie.bloggo.nu/RESAN-2018-Laos--Kambodja/

Senast aktiv - från Luang Prabang, Laos
LAOS & KAMBODJA - snart kommer vi!
torsdag 8 februari 2018 - Sölvesborg, Blekinge län, Sverige

Äntligen... http://ingridmarie.bloggo.nu/RESAN-2018-Nu-/

Chrimmarins roadtrip 2018

Chrimmarins roadtrip 2018

8 juli 2018 - 8 juli 2018

Vi tar bilen mot Kroatien via Polen och Auschwitz, sen styr vi kosan dit vi känner för.

Sommarsemester 2018

Sommarsemester 2018

30 juli 2018 - 30 juli 2018

Sweden Rock 2018  💃🏼 🎸🏕

Sweden Rock 2018 💃🏼 🎸🏕

4 juni 2018 - 11 juni 2018

I år drar vi söderut för vår musikvecka. Foo Fighter i Göteborg för att sedan åka ned till Sölvesborg o Sweden Rock. Tältet är med. Vår polare har dock valt vår Toyota som husrum.

LAOS och KAMBODJA

LAOS och KAMBODJA

1 mars 2018 - 24 mars 2018

LAOS med bl.a. detta: "The Gibbon experience" och: "The Lusang Say cruises" KAMBODJA kommer att handla mycket om "Angkor Vat"

Sydafrika 2018

Sydafrika 2018

3 februari 2018 - 6 mars 2018

Hej! Ja, det var ett tag sedan jag skrev i min resedagbok, det har ju varit ett antal resor sedan dess, men nu skall det bli dokumenterat lite igen. Ofta har det varit så att det har varit svårt med WIFI. Denna resa skall vi göra med goda vännerna Ann, Micke, Karin och Roger. Resan går först till Johannesburg för att åka till Krugerparken och Blyde River Canyon efter en vecka där blir det flyg till Kapstaden och där hyr vi ytterligare en bil . Vi stannar den 11-15 febr nära Kapstaden för att sedan börja rutten bort mot Port Elizabeth. Vi hörs alltså framöver. Kram Lena med resesällskap.

Dominikanska republiken

Dominikanska republiken

26 januari 2018 - 10 februari 2018

14 dagar i Dominikanska ihop med härliga vänner!

Vietnam 2017/2018

4 juni 2018 - 11 juni 2018

Bröllop i USA!

Bröllop i USA!

28 juni 2017 - 10 juli 2017

Snart är det dags för att packa resväskorna fulla och säga hejdå till Sverige, för den 28:e Juni bär det först av mot Köpenhamn där vi tar in en natt på hotell. Dagen efter så flyger vi till New York och tar in på nästa hotell. På Long Island så bor våra kusiner från pappas sida, "second cousins" som de säger. Det är 4 barn i familjen 1 kille och 3 tjejer och den äldsta systern ska gifta sig den 2:a Juli! Det kommer bli väldigt intressant och spännande och se hur det går till. Det vi vet så långt är att det ska komma runt 225 gäster.. holy moly!! Kommer uppdatera mer om denna resan längre fram när vi ska börja packa våra väskor och bege oss mot Köpenhamn. Hej sålänge! :)

Lena Rehn
rehn47