Blekinge län

Vår resa 2019 (1-24/2): Brasilien
torsdag 10 januari 2019 - Sölvesborg, Blekinge län, Sverige

SNART är det dags... När vi inom en snar framtid har inmundigat denna ädla dryck är det inte långt kvar innan vi lyfter! Gissa om vi längtar!http://ingridmarie.bloggo.nu/Var-resa-2019-1-242-Brasilien/

Ingrid Och Björn Eckefeldt
eckefeldt i BRASILIEN
Möbler, natur och Huseby
fredag 26 oktober 2018 - Ronneby, Blekinge län, Sverige

Sista dagen med gänget! Efter en god frukost på Toftaholms herrgård så åkte bussen 8.25 in mot centrala Värnamo och Bruno Mattssons möbelmuseum. Vi parkerade vid Apladalen och tvärsövervägen låg muséet inrymt i Mattssons föräldrahem/faderns snickerifabrik.Har ni någonsin suttit i en

Incheckat, packat och klart!
måndag 8 oktober 2018 - Sölvesborg, Blekinge län, Sverige

sådärja! Nu är väskan packad. Blev sommarkläder skal ju bli finväder i Prag.

Sture Johansson
jullehabo i Prag
Planering
tisdag 4 september 2018 - Sölvesborg, Blekinge län, Sverige

Har kollat upp lite vad man kan fördriva tiden med! Utöver de vanliga turist attraktionerna så kan man ju tex ta en guidad tur till koncentrationslägret i Terezin, eller varför inte ett öl spa🍺

Sture Johansson
jullehabo i Prag
Ett härligt dygn i Blekinge
måndag 23 juli 2018 - Backaryd, Blekinge län, Sverige

Efter härligt häng med bad och kräftor hos Petra & Håkan på deras mysiga ställe i Blekinge styr vi nu hemåt Sumpan för tvätt och ompackning.

Anna Hammarin
Annahamma i Chrimmarins roadtrip 2018
Senast aktiv - från Backaryd, Blekinge län, Sverige
Nu lämnar vi Sverige
söndag 8 juli 2018 - Karlskrona, Blekinge län, Sverige

Väl framme i Karlskrona lämnar vi landet och tar båten över till Polen. Vi lämnar ett vackert Karlskrona i solnedgång - mot horisonten...

Anna Hammarin
Annahamma i Chrimmarins roadtrip 2018
Senast aktiv - från Backaryd, Blekinge län, Sverige
Färd mot norr
söndag 10 juni 2018 - Norje, Blekinge län, Sverige

Sista natten i tältet är avklarad. Har ju varit hur bra och mysigt som helst. Varmt och torrt. Vaknar förvånansvärt tidigt och som alla andra dagar,  pigg. Måste vara Blekingeluften som gett mig den energin och våra grannar som pumpat oss med glädje och dumheter. Idag har vi kostat på oss

Sista kvällen med gänget
lördag 9 juni 2018 - Norje, Blekinge län, Sverige

Jäklar vad jag sov inatt. Med laddade batterier kör vi igen. Klackarna i taket.Tänk att var man än är så har man rutiner. Här likaså. Äter en halvtorr macka med mjukost, resorb o vatten. Lite stök bland kläder och grejer. Försöker ju hålla lite fint, vet ju aldrig vem man får på

Rock On
fredag 8 juni 2018 - Norje, Blekinge län, Sverige

Alla tror ju att vi sover bort våra dagar men så är icket fallet. Kan ju inte sova bort vår rockvecka 😜 Uppe vid kl 9 varje morgon. Idag tar vi morgonpromenad och målet är att leta reda på Peters näste. Är nog på rätt plats men hittar ingen Peter. Går förbi Toyotan och kollar Peders

Grym dag
torsdag 7 juni 2018 - Norje, Blekinge län, Sverige

Första natten i tältet var ju hur bra som helst. Jag sov så gott att jag missade när Tom och grannen närmast redde ut nattens irritation. Grannen kom hem vid midnatt, trött och lite berusad, vi i vår grupp har döpt honom till Örebro. Snubblade in mellan våra tält där utrymmet var

BRASILIEN

BRASILIEN

1 februari 2019 - 24 februari 2019

Till en liten del av detta jättestora land styr vi denna gång vår kosa. Här tänker vi oss uppleva lite äventyr i Rio De Janeiro med omnejd, vad det blir återstår att se...

Resa i Sverige: Småland

Resa i Sverige: Småland

23 oktober 2018 - 23 oktober 2018

Återigen är det dags för seniorkursen "Resa i Sverige" att bege sig ut och upptäcka vårt vackra och intressanta Sverige. I år åker vi nästgårds och gör många intressanta besök i Småland! Följ med oss här och se vart vi hamnar, vilka underbara och intressanta platser vi besöker!

The Global Cycling 1719

The Global Cycling 1719

1 april 2017 - 31 december 2019

En global cykeltur från Ö-vik den 1 April 2017. Resan går genom Sverige & östra Europa till Turkiet. Följer sedan sidenvägen över Central Asien & Pamir genom Turkmenistan, Tadjikistan, Kyrgyzstan & in i Kina. Över tibetanska platån genom Yunnan dalen & Vietnam, Laos, Thailand till Singapore. Flyg till Borneo & en lång cykleltrip till ett Orangutang Rehahcenter där jag tänker stanna några veckor. Tvärs över Borneo till Balikpapan. Nytt flyg till Darwin. Korsar Australiens outback till Melbourne & ett nytt flyg till Nya Zeeland. Båda öarna till Aukland. Nytt flyg till Ushuaia, världens sydligaste stad. Vidare norrut genom Syd & Centralamerika in i USA till L.A. Följer den mytomspunna Route 66 via Grand Canyon till Chicago. Några mil till, flyg från Washington till Portugal och Algarve sen resten på sadeln hem till Övik JOIN ME AND MY FIGHT for Save the Orangutan Logga in till min blogg http://theglobalcycling.com för mer info Ha det bra för det tänker jag försöka ha. P-G (The Global Cyclist)

Prag

Prag

9 oktober 2018 - 13 oktober 2018

Weekendresa med goda grannar

Chrimmarins roadtrip 2018

Chrimmarins roadtrip 2018

8 juli 2018 - 8 juli 2018

Vi tar bilen mot Kroatien via Polen och Auschwitz, sen styr vi kosan dit vi känner för.

Sommarsemester 2018

Sommarsemester 2018

30 juli 2018 - 30 juli 2018

Sweden Rock 2018  💃🏼 🎸🏕

Sweden Rock 2018 💃🏼 🎸🏕

4 juni 2018 - 11 juni 2018

I år drar vi söderut för vår musikvecka. Foo Fighter i Göteborg för att sedan åka ned till Sölvesborg o Sweden Rock. Tältet är med. Vår polare har dock valt vår Toyota som husrum.

LAOS och KAMBODJA

LAOS och KAMBODJA

1 mars 2018 - 24 mars 2018

LAOS med bl.a. detta: "The Gibbon experience" och: "The Lusang Say cruises" KAMBODJA kommer att handla mycket om "Angkor Vat"

Sydafrika 2018

Sydafrika 2018

3 februari 2018 - 6 mars 2018

Hej! Ja, det var ett tag sedan jag skrev i min resedagbok, det har ju varit ett antal resor sedan dess, men nu skall det bli dokumenterat lite igen. Ofta har det varit så att det har varit svårt med WIFI. Denna resa skall vi göra med goda vännerna Ann, Micke, Karin och Roger. Resan går först till Johannesburg för att åka till Krugerparken och Blyde River Canyon efter en vecka där blir det flyg till Kapstaden och där hyr vi ytterligare en bil . Vi stannar den 11-15 febr nära Kapstaden för att sedan börja rutten bort mot Port Elizabeth. Vi hörs alltså framöver. Kram Lena med resesällskap.

Dominikanska republiken

Dominikanska republiken

26 januari 2018 - 10 februari 2018

14 dagar i Dominikanska ihop med härliga vänner!

Jane Järnerfalk
veggo81