Karlshamn

Efter många flygtimmar.....
onsdag 19 oktober 2016 - Karlshamn, Blekinge län, Sverige

Efter  17 timmars flyg så va vi slutligen här. Resan började 10 måndags och vi landade 13.30 tisdags så visst några dryckespauser blev det. Jag (Lina) behövde lugna mina flygrädda nerver och Millis va snäll och hängde på. Vi blev hämtade av ägaren på Abington Manor som körde oss

Lina  Millis
LinaOMillis i Wild life in Africa
Senast aktiv - från Moçambique, Moçambique
Snart hemma igen!
söndag 5 april 2015 - Karlshamn, Blekinge län, Sverige

Ja vi är ju hemma igen men ville bjuda på ett par bilder till från vår resa. En jättefin resa har det varit med många olika upplevelser för alla sinnen. vi kan verkligen rekommendera Vietnam som resmål. Men man reser inte dit för vinets skull, den saken är klar. I så fall får det vara

Mui Ne i tre dagarr
onsdag 1 april 2015 - Karlshamn, Blekinge län, Sverige

Slappedax! Fyra timmar i taxi från Ho Chi Minh City och vi har landat i Mui Ne. Men resan dit är värd en kommentar. För är det något som förhöjer resan så är det alla dessa turer till "lands". Så mycket man ser, hur människor bor, hur husen ser ut, vad växer det överallt. Mycket

Ho Chi Minh Cityr
söndag 29 mars 2015 - Karlshamn, Blekinge län, Sverige

36 grader ÄR varmt. Det har det varit idag här i Ho Chi Minh City. Men vi har tappert gett oss ut och tittat oss omkring. Några måsten förstås. Återföreningens palats som var det stället där Nordvietnam körde genom grindarna i slutet på kriget. Intressant att gå runt i. Sen var vi på

Halongbukten
lördag 28 mars 2015 - Karlshamn, Blekinge län, Sverige

Stora kontraster igen. Från hetsiga Hanoi blev vi hämtade och körda ett par timmar till kusten och Halong. Vi hade bokat en tvådagars båttur i Halongbukten bland alla de otroligt fina sockertoppsbergen. Total avslappning och väldigt uppassade har vi blivit. Jättegod mat, fantastiska vyer har

Hanoi
torsdag 26 mars 2015 - Karlshamn, Blekinge län, Sverige

Hej från Hanoi. Här har vi nu tillbringat en och en halv dag och snart vant oss vid alla dessa mopeder som kör hur som helst och härs och tvärs. Otrolig trafik! Men vi har åkt cykeltaxi och låtit en tanig vietnames trampa oss till Ho Chi Minh Mausoleet där vi under stillsamma former fick

Hanoi
torsdag 26 mars 2015 - Karlshamn, Blekinge län, Sverige

Blev fel läs det andra istället. Tekniken you know.....

Singapore på drygt ett dygn!
tisdag 24 mars 2015 - Karlshamn, Blekinge län, Sverige

Hej på er! Nu har vi varit i Singapore i drygt ett dygn. Hunnit med den obligatoriska Singapore Sling på Raffles, ( den sista enligt Hans). Idag, en tur till Orkideparken, lunch i Chinatown på ett ställe välsignat av Gordon Ramsey. Längst kö var det i alla fall till deras Chicken and Rice.

Snart på väg
torsdag 19 mars 2015 - Karlshamn, Blekinge län, Sverige

På söndag är det dags för en ny rolig resa hoppas vi. Då åker vi till Singapore och Vietnam. Vill ni hänga med så ska vi göra vårt bästa för att berätta om våra upplevelser under tiden.

Sommarsemester 2018

22 mars 2015 - 6 april 2015

Sydafrika

Sydafrika

23 oktober 2013 - 11 november 2013

Häng gärna med oss på vår resa till Sydafrika. Vi hoppas kunna skicka några digitala vykort och berätta lite om våra upplevelser under resans gång. Anne-Helen och Hans

Asien

mdaslhrfa

KLÄPPEN!

KLÄPPEN!

3 mars 2012 - 8 mars 2012

För 5 året i rad presentera här fritidsgårdarna Mörrum och Svängsta skidresan till Kläppen! Årets deltagarantal är 13 stycken! Följ våra rapporter dagligen från svenska fjällen! Hugo/Alexander/Filip/Robert/Simson/Ted/Moa/Yrsa/Klara/Michael/Peter/Lotta/Johan

Borneo

Borneo

18 februari 2012 - 4 mars 2012

Resa till Borneo, Malaysia, för att uppleva natur och djur och det sköna livet på stranden.

Sölvesborg

Sölvesborg