Karlskrona

Nu lämnar vi Sverige
söndag 8 juli 2018 - Karlskrona, Blekinge län, Sverige

Väl framme i Karlskrona lämnar vi landet och tar båten över till Polen. Vi lämnar ett vackert Karlskrona i solnedgång - mot horisonten...

Äntligen på väg!
fredag 21 juli 2017 - Karlskrona, Blekinge län, Sverige

Under eftermiddagen packade vi in de sista grejerna i bilen och lämnade Kalmar. Vi har nu avverkat resans första etapp och checkat in på färjan till Gdynia. Vi har installerat oss i hytten, sett färjan lägga ut från Karlskrona och ska nu äta en sen middag.Vi ser fram emot en skön natt till

Victoria Joakim Selmer
Maanssons i Bilsemester i Europa 2017
Senast aktiv - från Högsby, Kalmar län, Sverige
Dag 1
tisdag 23 maj 2017 - Karlskrona, Blekinge län, Sverige

Första etappen ner till Karlskrona 47 mil gick bra hojarna tickar och går vädret har vart toppen runt 20 grader inte en droppe regn mest solsken, nu väntar vi några timmar på ombordstigning. Passkontroll vid incheckning körkortet ville dom inte se!

Ångest
måndag 19 december 2016 - Karlskrona, Blekinge län, Sverige

Varit nere i Örtofta i helgen och träffat familjen en sista gång innan jag reser...separationsångest...både från dem och från katterna.. Ännu en känsla som infunnit sig sen Ola dog...tänk om det är sista gången vi ses.. Tidigare har den tanken aldrig infunnit sig, det är ju liksom nåt

10 dagar kvar...😨
lördag 10 december 2016 - Karlskrona, Blekinge län, Sverige

Herregud vad tiden går snabbt...bara 10 dagar kvar tills jag ska åka iväg. Afrika alltså...kan faktiskt inte riktigt fattat att jag ska iväg. Har inte vågat tänka på resan på riktigt ännu...och inte vågat se fram emot den..men vet ju liksom aldrig vad som händer på vägen..😞Men nu

Mot Karlskrona
tisdag 26 juli 2016 - Karlskrona, Blekinge län, Sverige

Från Hällevik styrde vi kosan mot Barnens gård utanför Karlskrona. Me och Mi hade en rolig dag med lådbilar, studsmattor, ponnyridning och vattenland. Mer anpassat för små barn och hade inte varit något för F. Sen åkte vi till Karlskrona småbåtsmarina där vi fick en ställplats utan

4 dagar kvar! ??
onsdag 23 september 2015 - Karlskrona, Blekinge län, Sverige

Idag är det 4 dagar till avresa! Vi är nervösa och jag funderar fortfarande på vad jag ska ha med mig i väskan. Det kommer att gå bra det här! ??

Emma Hauffman
Emma och Hanna i Costa Rica
Senast aktiv - från Kastrup, Region Hovedstaden, Danmark
Auschwitz
söndag 16 augusti 2015 - Karlskrona, Blekinge län, Sverige

Kaptenen väckte oss så snällt klockan 06.00 och vi packa ihop och gick för att käka frukost. Vi var i god tid nere i bilen och hoppades vi skulle komma iväg fort då vi hade det lite stressigt ner till auschwitz. Då går helvetes rampen sönder och vi blir stående kvar tills de tömt hela

Madeleine Carlsson
MaddeC84 i Eurotrip
Senast aktiv - från Schwendau, Tyrolen, Österrike
Öland - Kalmar - Karlskrona - Åhus
fredag 17 juli 2015 - Karlskrona, Blekinge län, Sverige

Packade in oss i bilen, målet för dagen: Åhus. Stannade på Ottenby gravfält, fint men supertorrt! Stannade även i Gettlinge, fint! När vi kom över till Kalmar käkade vi på donken. Vidare mot Karlskrona där vi tänkte stanna och fika, blev fika på marinmuseet (krämbullar nom) och sen

Svaret blev: Atlantens pärla
lördag 27 juni 2015 - Karlskrona, Blekinge län, Sverige

Hemma i Sverige, dags att summera! Nej, Madeira är inte en pensionärs-ö utan helt klart, "Atlantens pärla" Vilken ö! Visst växer här blommor som kanske inte alla "ungdomar" är så intresserad av att se för mkt av, MEN ön erbjuder utöver en fantastisk natur och helt otroliga vyer:

Chrimmarins roadtrip 2018

Chrimmarins roadtrip 2018

8 juli 2018 - 8 juli 2018

Vi tar bilen mot Kroatien via Polen och Auschwitz, sen styr vi kosan dit vi känner för.

Bilsemester i Europa 2017

Bilsemester i Europa 2017

3 augusti 2017 - 3 augusti 2017

Bilsemester i Europa under sommaren 2017. Planerad rutt; Kalmar - Gdynia - Brno - Bolzano - Gardasjön - Comosjön - München - Dresden - Tropical Island - Rügen - Skåne - Kalmar.

Road trip with all four of us, me, Andreas, Harley and Davidson to Super Rally in Czechia

23 maj 2017 - 11 juni 2017

Mc resa med mig Harley och Davidson, och Andreas.

Linda i Rwanda/Uganda 2016

Linda i Rwanda/Uganda 2016

20 december 2016 - 6 januari 2017

Dax för mig att dra ut på äventyr med Rosa bussarna igen. Denna gången går resan till Rwanda och Uganda för att besöka Bergsgorillorna.. Följ gärna med på min resa som jag hoppas kunna uppdatera med jämna mellanrum, men vet ju inte riktigt hur det är med wifi etc.

Blekinge, Skåne och Halland

15 augusti 2015 - 29 augusti 2015

Sverigeroadtrip 2015

Sverigeroadtrip 2015

9 juli 2015 - 21 juli 2015

Göteborg - Hjo - Örebro - Stockholm - Norrköping - Västervik - Oskarshamn - Kalmar - Öland - Karlskrona - Åhus - Lund - Göteborg

Atlantens pärla vs. Pensionärs-ö (Madeira)

Atlantens pärla vs. Pensionärs-ö (Madeira)

16 juni 2015 - 23 juni 2015

Sunshine 2015