Dalarnas län

Hemfärd
måndag 7 augusti 2017 - Njupeskär, Dalarnas län, Sverige

Idag börjar många jobba efter en förhoppningsvis härlig semester. Jag och Tom går in på semestervecka nr2. Vi har haft en himla tur måste jag säga. Visst har det regnat och varit råa nätter men när vi nu tar ner tältet är det torrt och fint. Inser att vi haft en ganska bra vecka.

Söndag i Mora
söndag 6 augusti 2017 - Mora, Dalarnas län, Sverige

Grattis Ove på din dag 🎉🌺🎂Vad skönt att sova länge. När man så vaknar är det ingen kö på toalett eller dusch. Kan ju inte bli bättre. Fast lika bra att vara nattsuddare. Ingen kö då heller 🤣Idag blir en dag utan tights. Rätt varmt och solen skymtar. Skippar frukost hemma och

Leksand dagen
lördag 5 augusti 2017 - Leksand, Dalarnas län, Sverige

Vandrar upp till lite lätt sömning, kl är 5 och det är lugnt och stilla ute. Lite grått, men vad gör det, det är ju så denna sommar varit. Få morgnar man fått se en soluppgång. Lägger mig igen drar på täcket makar undan några hundar och så....... börjar detta jäkla regnande, igen.

En dag av lugnare slag
fredag 4 augusti 2017 - Tällberg, Dalarnas län, Sverige

Härlig känsla att stiga upp gå på toa och se folk komma till sina jobb. Ja, kl är 7 och jag ser personalen komma för att förbereda dagens frukost, aktiviteter och utomhus miljö. Jag går tillbaka till mitt tält och kryper ner igen och somnar. Det är semester.Vaknar något senare av att

Lugnet, Falun
onsdag 2 augusti 2017 - Falun, Dalarnas län, Sverige

Alla har sovit gott inatt, människor och djur. Trodde nog att de små skulle känna sig osäkra och lite otrygga. Men har verkligen visat sig från sin bästa sida. Måste säga att vi varit lite oroliga på hur vi skulle ro detta iland. Med 2 terriertjejer med sig kan ju det mesta hända. Lilla

Hua!!
måndag 31 juli 2017 - Svärdsjö, Dalarnas län, Sverige

Vägen från Borlänge till Svärdsjö skulle bli ca 6.3 mil men slutade totalt på 9.1 mil. Värst var att uppförsbackarna kom i slutet. Var på väg att ge upp. Ni som känner mig vet ju att jag är envis så det var bara att trampa vidare. Benen och rumpan känns bra. Inga skador än, bara

Första stoppet
söndag 30 juli 2017 - Borlänge, Dalarnas län, Sverige

Det tog ca tre timmar att cykla till Borlänge. Distansen är jag osäker på. Mer än fem mil i alla fall. Körde lite utanför "ramen". Dels riksväg 50. Molnigt och knappt någon vind. Mycket uppför i början men sen blev det bättre. På toppen av Idberberget var det tyst och det luktade rent,

Äntligen
lördag 29 juli 2017 - Sunnansjö, Dalarnas län, Sverige

Äntligen på plats. Så underbart vackert här. Hotellet ligger precis vid sjön. Mycket folk här. Ätit go mat. Imorgon bär det av till Borlänge. Jag hade tänkt att ta snabbare vägar än vad cykelkartorna visade. Men insett att riksväg 50 är en riskabel väg att cykla på, så jag får

Dag 5, FREDRIK VAD GÖR DU???
tisdag 25 juli 2017 - Lindvallen, Dalarnas län, Sverige

Dag 5 börjar lita mot sitt slut. Vi är rätt trötta idag igen efter att gjort en liten miniturné i Dalarna. Trippmätaren står nu på 160 mil och det som är lite intressant är att vi har en snittförbrukning på 0,62 vilket jag tycker är suveränt med tanken på att vi kör en ganska

Fredrik Persson
Fredrikpp i Sverigeresan 2017
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Min cykelresa till Sundsvall från Dalarna

Min cykelresa till Sundsvall från Dalarna

30 juli 2017 - 6 augusti 2017

Min resa börjar i Dalarna/Sunnansjö. Tanken med resan är att njuta av natur, cykling och god mat. Jag kör inte för att tävla, utan bara av att njuta av min semester. Det är första gången jag gör en sådan här resa helt ensam. Många tragiska tankar och minnen dyker upp när jag tänker på att jag skall cykla till Sundsvall. Dessa får jag bearbeta längst resan dit. Men också underbara minnen. Min bror som bor i Sundsvall kommer att möta upp mig i Järvsö och vi kommer tillsammans att cykla in i mål. BTW!! MIn stora idol är Tom Hanks.

Bil och tältsemester 2017

Bil och tältsemester 2017

31 juli 2017 - 7 augusti 2017

En bilsemester som innehåller tält och 3 hundar. Kan gå hur som helst. Hoppas på sol och värme. Åker mot Jämtland, Härjedalen, Hälsingland, Dalarna och Värmland. Har ett antal ställen vi ska besöka men utan tidsschema och press. Några ishallar ingår i resan 👍 Ska försöka vara tillbaka till måndag 14 augusti 🤣🤣

Sverigeresan 2017

Sverigeresan 2017

21 juli 2017 - 28 juli 2017

Resan där bilen kör dit näsan pekar....eller nått

Resan till Thabelo

Resan till Thabelo

6 maj 2017 - 2 juni 2017

Att resa för att hämta hem sitt adoptivbarn känns onekligen speciellt. "Hurra" och "Hur då" på samma gång. Aldrig trodde jag väl att den dagen skulle kunna komma och det är knappt jag tror det nu heller, trots att jag nu har ett medgivande, har gjort bokningar och förberett det som behöver förberedas. Det är, tycker jag, en både fysisk och psykisk resa vilket kan låta klyschigt, men det är många tankar och känslor att hantera och försöka landa i. Kanske det är det svåraste med resan. Hursomhelst; i den här resdagboken tänker jag berätta om mina upplevelser kring adoptionen och om starten på mitt nya efterlängtade liv tillsammans med Thabelo, som jag kommer kalla Abbe. Jag tror jag kommer behöva skriva av mig om det jag är med om. Välkommen med.

Sälenresan 2017

En vecka på Lanzarote.

Thailand 2017

Thailand 2017

10 april 2017 - 10 april 2017

Äntligen dags för resan som vart planerad under flera år. Pengar har sparats och planeringen av det praktiska och logistik har äntligen fallit på plats. Året som vart har varit jävligt rent ut sagt, vi är slut som familj och par och behöver ladda om. Denna resa är till för mamma/pappa tid, träning och lugn.

Florida cruising

Florida cruising

11 juli 2016 - 5 augusti 2016

Om 4 dagar lyfter vi från Arlanda mot USA.Första stoppet blir Miami Beach. Efter några dagar väntar en kryssning i Karibien med stopp på Bahamas, St Marteen o Puerto Rico. Sen väntar en bil på oss i Miamis hamn som tar oss bl.a till Key West.Bilturen avslutas i Orlando med några dagars turistande på någon av de stora nöjesattraktionerna. Hela resan avslutas sedan med några dagar i New York.

Hurtigruten 2016

Hurtigruten 2016

28 juni 2016 - 17 juli 2016

Bilresa Göteborg - Kirkenes, därefter båtresa med Hurtigrutens M/S Kong Harald till Bergen och till sist bilresa Bergen - Göteborg via Östersund

Anneli Pettersson
anneliolov