Dalarnas län

Hemma igen!
fredag 3 november 2017 - Avesta, Dalarnas län, Sverige

Resan från LA till Zürich tog 10 timmar, det var ju natt för oss så man slumrade av och till samtidigt som man plöjde några filmer. I Zürich fick vi vänta ett par timmar innan planet lyfte mot Arlanda. Som tur var var det inte försenat och vi hann med tåget som gick en timme efter vi hade

Sista etappen: Åre-Grövelsjön
söndag 29 oktober 2017 - Grövelsjön, Dalarnas län, Sverige

Nu sitter jag i min egen soffa med mitt eget bryggkaffe bredvid mig och Kajsa sovandes likt en komatös anorektiker i andra änden av soffan.  Jag upplever att jag luktar gott efter att ha duschat med PRODUKTER ett antal gånger sedan gårdagens målgång i Grövelsjön.  Ord kan inte beskriva

Chillar med Gunilla!
tisdag 24 oktober 2017 - Borlänge, Dalarnas län, Sverige

Nu har man det riktigt mysigt! Bor på kontor, som hotell ungefär tror jag? Fast jag har aldrig varit på ett hotell förut, så jag vet inte riktigt! Min rumskompis heter Gunilla och hon låter mig ta det lite lungt och bara chilla lite. På söndag ska jag följa med på nån söndagsskola och

Äntligen!
fredag 20 oktober 2017 - Borlänge, Dalarnas län, Sverige

Äntligen! Framme i Borlänge efter lite missöden med posten... Börjar bli dags att packas upp och det är inte utan att man känner sig lite nervös... Men, som de sa i BARNKYRKAN: "Allt, ALLT, förmår jag i Honom, HONOM, som ger till mig sin kraft, KRAFT!“ Ja, rörelserna och rytmen kommer

Hemfärd
måndag 7 augusti 2017 - Njupeskär, Dalarnas län, Sverige

Idag börjar många jobba efter en förhoppningsvis härlig semester. Jag och Tom går in på semestervecka nr2. Vi har haft en himla tur måste jag säga. Visst har det regnat och varit råa nätter men när vi nu tar ner tältet är det torrt och fint. Inser att vi haft en ganska bra vecka.

Söndag i Mora
söndag 6 augusti 2017 - Mora, Dalarnas län, Sverige

Grattis Ove på din dag 🎉🌺🎂Vad skönt att sova länge. När man så vaknar är det ingen kö på toalett eller dusch. Kan ju inte bli bättre. Fast lika bra att vara nattsuddare. Ingen kö då heller 🤣Idag blir en dag utan tights. Rätt varmt och solen skymtar. Skippar frukost hemma och

Leksand dagen
lördag 5 augusti 2017 - Leksand, Dalarnas län, Sverige

Vandrar upp till lite lätt sömning, kl är 5 och det är lugnt och stilla ute. Lite grått, men vad gör det, det är ju så denna sommar varit. Få morgnar man fått se en soluppgång. Lägger mig igen drar på täcket makar undan några hundar och så....... börjar detta jäkla regnande, igen.

En dag av lugnare slag
fredag 4 augusti 2017 - Tällberg, Dalarnas län, Sverige

Härlig känsla att stiga upp gå på toa och se folk komma till sina jobb. Ja, kl är 7 och jag ser personalen komma för att förbereda dagens frukost, aktiviteter och utomhus miljö. Jag går tillbaka till mitt tält och kryper ner igen och somnar. Det är semester.Vaknar något senare av att

Lugnet, Falun
onsdag 2 augusti 2017 - Falun, Dalarnas län, Sverige

Alla har sovit gott inatt, människor och djur. Trodde nog att de små skulle känna sig osäkra och lite otrygga. Men har verkligen visat sig från sin bästa sida. Måste säga att vi varit lite oroliga på hur vi skulle ro detta iland. Med 2 terriertjejer med sig kan ju det mesta hända. Lilla

Hua!!
måndag 31 juli 2017 - Svärdsjö, Dalarnas län, Sverige

Vägen från Borlänge till Svärdsjö skulle bli ca 6.3 mil men slutade totalt på 9.1 mil. Värst var att uppförsbackarna kom i slutet. Var på väg att ge upp. Ni som känner mig vet ju att jag är envis så det var bara att trampa vidare. Benen och rumpan känns bra. Inga skador än, bara

Anneli och Olovs USA-resa hösten 2017

Anneli och Olovs USA-resa hösten 2017

13 oktober 2017 - 3 november 2017

Vi kommer bila runt 3 veckor i västra USA, med start och stopp i Los Angeles.

Chase the sun 2017

Chase the sun 2017

27 september 2017 - 8 oktober 2017

Cykelresa i Italien med Cykeltours.

TorBjörn på uppdrag i Sverige!

TorBjörn på uppdrag i Sverige!

17 september 2017 - 8 december 2017

Nallen TorBjörn, hemmahörande i Köpings Pingstkyrka, har fått i uppdrag av barnen i BARNKYRKAN att ge sig ut på en resa runt om i vårt land. Han ska ta reda på hur det är i andra kyrkors söndagsskolor och barngrupper och förhoppningsvis få med sig ett och annat matnyttigt hem. Det kan va en Bibelberättelse de jobbat med, ett Bibelord, ett bönesvar, lite foton, kanske en sång eller kanske nån (stor eller liten) som vill dela med sig av vad han eller hon tycker är det bästa med Gud! Vi får se. Vad det blir är upp till de han kommer att besöka under sin resa - och vilka de är, det vet inte ens vi! Vem är då TorBjörn?? Han har just fått sitt namn av barnen i BARNKYRKAN. Enligt honom själv är han landets modigaste, vilket han med sin gälla röst ständigt förklarar! Kaxig är han på håll, men han blir lätt skraj, så fort någon närmar sig minsta lilla... TorBjörn gillar tomater, choklad och kramar (han höll dock på att bli ihjälkramad när han avslöjade det för barnen i Köping...). Tomat, choklad och kramar hoppas han kunna få under sin resa och så har han förstås blivit lovad det som belöning när han kommer hem - om han ser till att va hemma igen till vår julfest den 8 dec!!! (Han har då lovat berätta om sin resa för både barn och vuxna, så det hoppas vi han hinner hem till...) Och vilka är BARNKYRKAN som skickar iväg honom då?? Jo, det är ett gäng glada barn, 4-10 år, i Köpings Pingstkyrka. BARNKYRKAN är vår söndagsskola där vi (nästan) varje söndag samlas. Vi är en si så där 15-20 barn i vår grupp. Och vi är alla mycket nyfikna på att följa TorBjörns resa!!

Camilla och Kajsa på promenad

Camilla och Kajsa på promenad

16 augusti 2017 - 10 november 2017

Under några månader framöver planerar jag att ta med mig hunden och promenera de ca 140 mil som utgör svenska fjällkedjan, aka fjällfararens gröna band. Tror och hoppas att det blir trevligt..!

Min cykelresa till Sundsvall från Dalarna

Min cykelresa till Sundsvall från Dalarna

30 juli 2017 - 6 augusti 2017

Min resa börjar i Dalarna/Sunnansjö. Tanken med resan är att njuta av natur, cykling och god mat. Jag kör inte för att tävla, utan bara av att njuta av min semester. Det är första gången jag gör en sådan här resa helt ensam. Många tragiska tankar och minnen dyker upp när jag tänker på att jag skall cykla till Sundsvall. Dessa får jag bearbeta längst resan dit. Men också underbara minnen. Min bror som bor i Sundsvall kommer att möta upp mig i Järvsö och vi kommer tillsammans att cykla in i mål. BTW!! MIn stora idol är Tom Hanks.

Bil och tältsemester 2017

Bil och tältsemester 2017

31 juli 2017 - 7 augusti 2017

En bilsemester som innehåller tält och 3 hundar. Kan gå hur som helst. Hoppas på sol och värme. Åker mot Jämtland, Härjedalen, Hälsingland, Dalarna och Värmland. Har ett antal ställen vi ska besöka men utan tidsschema och press. Några ishallar ingår i resan 👍 Ska försöka vara tillbaka till måndag 14 augusti 🤣🤣

Sverigeresan 2017

Sverigeresan 2017

21 juli 2017 - 28 juli 2017

Resan där bilen kör dit näsan pekar....eller nått

Resan till Thabelo

Resan till Thabelo

6 maj 2017 - 2 juni 2017

Att resa för att hämta hem sitt adoptivbarn känns onekligen speciellt. "Hurra" och "Hur då" på samma gång. Aldrig trodde jag väl att den dagen skulle kunna komma och det är knappt jag tror det nu heller, trots att jag nu har ett medgivande, har gjort bokningar och förberett det som behöver förberedas. Det är, tycker jag, en både fysisk och psykisk resa vilket kan låta klyschigt, men det är många tankar och känslor att hantera och försöka landa i. Kanske det är det svåraste med resan. Hursomhelst; i den här resdagboken tänker jag berätta om mina upplevelser kring adoptionen och om starten på mitt nya efterlängtade liv tillsammans med Thabelo, som jag kommer kalla Abbe. Jag tror jag kommer behöva skriva av mig om det jag är med om. Välkommen med.

Sälenresan 2017

Sälenresan 2017