Dalarnas län

Jullov = julresa!
torsdag 21 december 2017 - Tomteland, Dalarnas län, Sverige

Passar på...

Carina Nordström Fd Söderqvist
Carina41 i Sportlov hemma på Jamaica!
Senast aktiv - från Sundsvall
Hemkomst
tisdag 6 juni 2017 - Falun, Dalarnas län, Sverige

Sveriges nationaldag idag! 🇸🇪 Har tänkt att jag ska skriva ett inlägg om hemresan men det har varit så mycket annat att ordna med. För tillfället leker Abbe med bilar i ett garage så jag passar på. Torsdagen den 1:a ägnades åt ihopplockning, promenader runt Pretoria och

Äntligen på väg
lördag 6 maj 2017 - Falun, Dalarnas län, Sverige

Äntligen på vägJag förlänger mina stegLuften smakar som en jordgubbspajEn solig dag i majJag är tacksam för att ha hamnat på en skola med så fina kollegor. De har verkligen engagerat sig i min adoptionsresa med frågor, tips och gåvor. Tack! Ni är så fina. Inför min sista dag hade

Sex dagar kvar
söndag 30 april 2017 - Falun, Dalarnas län, Sverige

Sex dagar kvar tills vi reser ner. Det blev kanske snabbast laget, jag fick reda på datumen för någon dag sen, men å andra sidan är jag glad över att vara på gång. Hellre nu än att vänta tills i sommar. Jag räknar med att vara hemma efter en månad, men har ombokningsbara biljetter ifall

Senast aktiv - från Falun, Dalarnas län, Sverige
Krångel innan vi börjat...
torsdag 9 mars 2017 - Svärdsjö, Dalarnas län, Sverige

Det ska aldrig vara lätt med någonting :(det är ju så att jag har ganska mkt mediciner av opiat modell efter alla mina skador, det har alltid gått bra att få ett intyg från sin läkare som lyder "To who it cancern" så har det varit bra med det. Man kan visa det i tullen eller om de skulle

Johanna
StaffanoJohanna i Thailand 2017
Senast aktiv - från Arlanda, Stockholms län, Sverige
Hemma igen
lördag 18 februari 2017 - Krontallsvägen, Avesta, Dalarnas län, Sverige

Nu är vi hemma igen!Igår var det strålande sol när vi lämnade Lanzarote. Flygningen gick ok, det var många skrikande ungar med på planet. Deras föräldrar var helt slut när vi landade. Det gör mig ingenting med skrikande ungar, man vet ju själv hur det var ibland när de var trötta och

lördag och söndag
söndag 5 februari 2017 - Sälen, Dalarnas län, Sverige

LördagHej i lördes åkte vi skidor för sista gången i år. Vi åt på McDonalds sen åkte vi lite till sen åkte vi hem och packade vi och åt tacos.SöndagIdag åker vi hem vi har ätit på resturang jag och pappa har köpt en datorladare som man kan ha i bilen men det gick inte.

Fredag
fredag 3 februari 2017 - Sälen, Dalarnas län, Sverige

Hej jag kollade på lite när Valle gorde upp värmningen och vi var vid en som sprutade en snöhög som ska bli en stor snögubbe. Idag har vi åkt backar vid Märta sen grillade vi sen hade vi varit med i en tävling som hette kexchoklads jakten så vi lämnade in svaren. Hälsnigar Alfred.

torsdag
torsdag 2 februari 2017 - Sälen, Dalarnas län, Sverige

Hej här komer svar på era fråger.Izabelle: ja särskilt snabt.Viggo: det beror på hur lång backen är.Hannes: ja.Mika: nästan.Milton: ja det blev ett märke.Milia: ja och ja det var gott.Asta: 7 gånger.Amanda: blå byn vi har åkt Märta, Elin, Åke, Sara, Frida, ulla, Hugo, Kajsa, Lisa,

onsdag
onsdag 1 februari 2017 - Sälen, Dalarnas län, Sverige

hej idag har vi varit i hundfjälet där finns trollskogen. jag och pappa testade två backar som vi inte hade åkt men först åkte vi sittliften E8. När vi kom upp  var det så dimigt så man kunde knappt se snön. sen vi ått korv i trollskogen och vi hade kul.

Sportlov hemma på Jamaica!

Sportlov hemma på Jamaica!

4 mars 2018 - 18 mars 2018

Vi ändrar inte ett vinnande koncept! Världsklass på Couples Negril tillsammans med våra vänner Anders och Lena!

Resan till Thabelo

Resan till Thabelo

6 maj 2017 - 2 juni 2017

Att resa för att hämta hem sitt adoptivbarn känns onekligen speciellt. "Hurra" och "Hur då" på samma gång. Aldrig trodde jag väl att den dagen skulle kunna komma och det är knappt jag tror det nu heller, trots att jag nu har ett medgivande, har gjort bokningar och förberett det som behöver förberedas. Det är, tycker jag, en både fysisk och psykisk resa vilket kan låta klyschigt, men det är många tankar och känslor att hantera och försöka landa i. Kanske det är det svåraste med resan. Hursomhelst; i den här resdagboken tänker jag berätta om mina upplevelser kring adoptionen och om starten på mitt nya efterlängtade liv tillsammans med Thabelo, som jag kommer kalla Abbe. Jag tror jag kommer behöva skriva av mig om det jag är med om. Välkommen med.

Sälenresan 2017

En vecka på Lanzarote.

Thailand 2017

Thailand 2017

10 april 2017 - 10 april 2017

Äntligen dags för resan som vart planerad under flera år. Pengar har sparats och planeringen av det praktiska och logistik har äntligen fallit på plats. Året som vart har varit jävligt rent ut sagt, vi är slut som familj och par och behöver ladda om. Denna resa är till för mamma/pappa tid, träning och lugn.

Florida cruising

Florida cruising

11 juli 2016 - 5 augusti 2016

Om 4 dagar lyfter vi från Arlanda mot USA.Första stoppet blir Miami Beach. Efter några dagar väntar en kryssning i Karibien med stopp på Bahamas, St Marteen o Puerto Rico. Sen väntar en bil på oss i Miamis hamn som tar oss bl.a till Key West.Bilturen avslutas i Orlando med några dagars turistande på någon av de stora nöjesattraktionerna. Hela resan avslutas sedan med några dagar i New York.

Hurtigruten 2016

Hurtigruten 2016

28 juni 2016 - 17 juli 2016

Bilresa Göteborg - Kirkenes, därefter båtresa med Hurtigrutens M/S Kong Harald till Bergen och till sist bilresa Bergen - Göteborg via Östersund

Chicago med omnejd

Chicago med omnejd

28 maj 2016 - 21 juni 2016

Nu bär det åter av västerut, denna gång kommer resan börja och sluta i Chicago. Det blir en bil som vanligt, en bild på den när vi hämtat den. Först blir det några dagar i Chicago.

Sri lanka

Sri lanka

28 mars 2016 - 19 april 2016

Kambodja vid jul

Kambodja vid jul

11 december 2015 - 31 december 2015

Familjeresa med tre tonåringar på backpacker light äventyr.

Frank Bladh
FrasseMas