Dalarnas län

Siljan runt
onsdag 5 augusti 2020 - Sollerön, Dalarnas län, Sverige

Vi velade en stund på morgonen kring vad vi skulle hitta på idag. Buss in till Mora eller riva tältet och istället ge oss ut på längre äventyr med Transiten?Det blev alternativ 2. Vi (läs Henrik) har efter dessa veckor blivit ganska snabba på att ta upp o ner tältet, och eftersom Henriks

I Vasas spår
tisdag 4 augusti 2020 - Sollerön, Dalarnas län, Sverige

Redan när vi började planera för vår Sverige-semester pratade Henrik o Theo om att det vore kul att testa att cykla Cykel-Vasa-sträckan. Henrik har deltagit i tävlingen 3 ggr tidigare, men för Theo skulle det förstås krävas lite extra.Vaknade till strålande solsken och efter frukost

Sveriges högsta vattenfall
måndag 3 augusti 2020 - Särna, Dalarnas län, Sverige

Efter frukost o städning lämnade vi stugan. Henrik hade siktat in sig på Lofsdalen, där han o Theo skulle cykla lite downhill. När vi efter många om o men kom fram verkade hela byn ha tagit semester. Helt dött, inget öppet. Mer än en dålig restaurang på campingen, där vi slängde i oss

Orsa rovdjurspark
onsdag 29 juli 2020 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

Idag ställde vi ingen klocka då vi har gångavstånd till djurparken. Vi vaknade ändå rätt så tidigt men behövde inte stressa i oss frukost.Väl inne i parken började vi att leta efter djuren i de olika hägnen. De har väldigt stora hägn så det kan vara lite svårt att få syn på alla

Tobias Almström
rambogreen i Med Husbil mot Boden och tillbaka
Senast aktiv - från Orsa, Dalarnas län, Sverige
Mot Orsa
tisdag 28 juli 2020 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

Vi vaknade till strålande sol och tog en sista tur till Ristafallet för att ta lite bilder och njuta in i det sista.I god tid lämnade vi Åre och var alla vid gott mod, August somnade så vi bestämde oss för att köra på. Strax innan Sveg vaknade August så där fick det bli lunch på sibylla

Tobias Almström
rambogreen i Med Husbil mot Boden och tillbaka
Senast aktiv - från Orsa, Dalarnas län, Sverige
Sista kvällen packning!
måndag 14 oktober 2019 - Falun, Dalarnas län, Sverige

Det här med packa väskan när man ska åka bort, varför är det så svårt? Ja, iallfall för mig. Det spelar ingen roll om vi bara ska hem till Funäsdalen över en helg eller som nu när vi ska vara borta 1 vecka. Sitter som vanligt såhär kvällen innan. Delar upp sakerna i olika väskor om

Ha, ha & nya tider!
lördag 3 november 2018 - Valsfors såg, Dalarnas län, Sverige

Trodde ni att ni skulle slippa våra inlägg nu? Det blev ett till!Hade tänkt skriva något på Heathrow, då vi kom iväg 2 timmar tidigare från Miami. Det spelade väl ingen roll om vi hade väntetid i Miami eller i London egentllgen, men tiderna förändras. När jag och Emelie var till

Torleif Jansson
Totto56 i Tour the Top 2
Stödstrumpor på!
tisdag 9 oktober 2018 - Valsfors såg, Dalarnas län, Sverige

Allt är nu klart för avfärd, bara SJ kör sitt tåg som vi planerat till Arlanda!Första flyget tar oss till London för vidare färd till Dallas, där vi landar ca 19 lokal tid onsdag. Nattflyget tar oss sedan till Lima, Peru, där vi landar 05.30 på torsdag morgon, ungefär samtidigt som det

Torleif Jansson
Totto56 i Tour the Top 2
Cykling!
måndag 30 juli 2018 - Högfjället, Dalarnas län, Sverige

Vi tog oss hela vägen till stugan i Sälen i lördags. Vi installerade oss samt lagade en snabb middag innan vi somnade utmattade men nöjda över att vara framme. Vi hade känt brandrök under resan till Sälen samt kört förbi räddningstjänstens centrum i Särna.🔥Söndagen bjöd på en hel

Victoria Joakim Selmer
Maanssons i Sverige-resa med husbil
Senast aktiv - från Högsby, Kalmar län, Sverige
Mellanlandning i Tyskland...
fredag 1 juni 2018 - Mora, Dalarnas län, Sverige

Atlantflygningen är över och vi mellanlandade i München. Knappt två timmars väntan till nästa flyg som ska ta oss vidare till Arlanda, därefter väntar tåg hem till Mora... Det kändes segt med flygning nummer två och ännu segare med tre och en halv timmes tåg på det. Vi slumrade nog

Jonas Erkgärds
ergjon i USA Stillahavskusten Maj-2018
Senast aktiv - från Mora, Dalarnas län, Sverige
Semester i Sverige  - javisst går det!

Semester i Sverige - javisst går det!

19 juli 2020 - 10 augusti 2020

Corona satte stopp för sommarens planerade båtluff i Grekland. Nu kommer vi istället iväg till Gotland och dessutom blir det en roadtrip en bit norrut. Häng med!

Med Husbil mot Boden och tillbaka

Med Husbil mot Boden och tillbaka

10 juli 2020 - 31 juli 2020

Att åka söder det kan vi men hur mkt kan vi om norr? Rastlöshet och jakten efter äventyr är oss, att stanna hemma hela semestern är inte för oss. Ett äventyr på hjul genom Sverige från Skövde mot Boden och tillbaka ska vi nu åka på.

Efterlängtad resa med familjen till Mallorca

Efterlängtad resa med familjen till Mallorca

15 oktober 2019 - 15 oktober 2019

Packar väskorna och beger oss till varmare breddgrader till Mallorca 1 vecka med familjen. Det är Ludvigs första utomlandsresa och andra för Theo, men han minns inget från den första resan då han var nästan 2 år.

The Global Cycling 1719

The Global Cycling 1719

1 april 2017 - 31 december 2019

En global cykeltur från Ö-vik den 1 April 2017. Resan går genom Sverige & östra Europa till Turkiet. Följer sedan sidenvägen över Central Asien & Pamir genom Turkmenistan, Tadjikistan, Kyrgyzstan & in i Kina. Över tibetanska platån genom Yunnan dalen & Vietnam, Laos, Thailand till Singapore. Flyg till Borneo & en lång cykleltrip till ett Orangutang Rehahcenter där jag tänker stanna några veckor. Tvärs över Borneo till Balikpapan. Nytt flyg till Darwin. Korsar Australiens outback till Melbourne & ett nytt flyg till Nya Zeeland. Båda öarna till Aukland. Nytt flyg till Ushuaia, världens sydligaste stad. Vidare norrut genom Syd & Centralamerika in i USA till L.A. Följer den mytomspunna Route 66 via Grand Canyon till Chicago. Några mil till, flyg från Washington till Portugal och Algarve sen resten på sadeln hem till Övik JOIN ME AND MY FIGHT for Save the Orangutan Logga in till min blogg http://theglobalcycling.com för mer info Ha det bra för det tänker jag försöka ha. P-G (The Global Cyclist)

Tour the Top 2

Tour the Top 2

10 oktober 2018 - 2 november 2018

Nu åker jag och Anders ut med ryggsäckarna igen! Efter att 2013 var i Kina, Tibet, Nepal och Indien, så åker vi mot nya höjder i Peru och Bolivia. Från Himalaya till Anderna. Förhoppningsvis så har vi nu också erfarenhet av höga höjder... Återkommer med mer detaljerad resplan. Välkomna att "följa oss"! MVH Totto

Sverige-resa med husbil

Sverige-resa med husbil

19 juli 2018 - 4 augusti 2018

Familjeresa med husbil genom Sverige. Planen är att träffa en del vänner och släkt längs vägen från söder till norr, samt göra en avstickare till Norge. Resan avslutas med ett triathlon och en 40-årsfest!

USA Stillahavskusten Maj-2018

USA Stillahavskusten Maj-2018

5 maj 2018 - 1 juni 2018

USA - Stillahavskusten Maj-2018, en resa för två från Seattle till San Diego och med några strandhugg längs med vägen på både kända och okända platser...

Sälen 2018

Familjen Nygård på nya äventyr

Anneli och Olovs USA-resa hösten 2017

Anneli och Olovs USA-resa hösten 2017

13 oktober 2017 - 3 november 2017

Vi kommer bila runt 3 veckor i västra USA, med start och stopp i Los Angeles.

Emma Jönsson
emsilur