Avesta

Hemma
onsdag 5 september 2012 - Avesta, Dalarnas län, Sverige

Nu sitter jag hemma i Avesta och dricker morgonkaffe. En viss kontrast mot igår när jag vaknade upp i Budapest och när jag klev utanför dörren var jag mitt i storstadsvimlet. Här härskar friden och de gröna ängarna. Om jag först plockar upp pinnen från det sista riktiga

Tågäventyr
onsdag 8 augusti 2012 - Avesta, Dalarnas län, Sverige

Prag var en stad som gav mersmak! Vackra miljöer vart man än gick och en härlig stämning. På kvällarna gick vi till Gamla Torget och lyssnade på musik, såg på allt folk och hästvagnarna som kom förbi. Elis satt på axlarna och tittade på klockspelet. Vi satt ute på gatan bara och kunde

Karin Dahlin Erik Lehto
KarinErik i Miniluff till Prag
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Färdigpackade och redo att åka på miniluff!
tisdag 31 juli 2012 - Avesta, Dalarnas län, Sverige

Imorgon åker vi iväg! Vi tar tåget till Köpenhamn och övernattar där en natt på Danhostel. Sen har vi dagen därpå att spendera i Köpenhamn innan vi åker med nattåget mot Prag vid 18-tiden. Vi stannar 3 nätter i Prag på Hostel Downtown. Vandrarhemmet hade verkligen bra läge nära

Karin Dahlin Erik Lehto
KarinErik i Miniluff till Prag
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Redo?
fredag 16 mars 2012 - Avesta, Dalarnas län, Sverige

Ja, det är frågan det. Är vi redo? Både ja och nej. Imorgon åker vi och packningen är knappt ens påbörjad. Det ska tvättas, städas, jobbas, pluggas osv. Men samtidigt så är det dumt att stressa upp sig. Vi hinner det vi hinner, vi ska ju bara åka på semester! (Om en en lång

Då var det dags igen då.. :-D
måndag 27 februari 2012 - Avesta, Dalarnas län, Sverige

Två och en halv vecka kvar. Inte länge, men kanske tillräckligt länge för att det ska verka lite märkligt att kicka igång resedagboken redan. Jag är dock av uppfattningen att en resas förberedelser är nästan lika magiska som resan i sig! Det är två och en halv ganska hektiska veckor

Planering hemma i Gisselbo
söndag 29 januari 2012 - Avesta, Dalarnas län, Sverige

Sitter i köket och planerar min resa. Skriver packlista, och hämta reseväskan.Det är mycket och fundera på nu. Calle Svadling åker också med och kommer hit i morgon.

10 dagar kvar!
söndag 15 januari 2012 - Avesta, Dalarnas län, Sverige

Snart är det dags. Nu börjar vi känna av lite resfeber men det ska bli så roligt. Just nu håller vi på och packar lite, det är mycket grejer som ska med. Men nu har vi i alla fall skaffat en resedagbok så att alla som vill kan hålla koll på var vi är någonstans. Snart, snart, snart...

Jocke Och Cicci
JockeOchCicci i Vår resa
Senast aktiv - från Avesta, Dalarnas län, Sverige
En liten sammanfattning av resan
tisdag 13 december 2011 - Avesta, Dalarnas län, Sverige

Nu har vi varit hemma en vecka. Vi är så glada att vi kom iväg på resan och att allt gått så bra! Det vi uppskattar mest är att ha fått ett tillfälle att vara tillsammans hela familjen under 90 dagar. Och under den tiden hunnit uppleva så mycket roligt ihop. Vi måste ge en stor eloge

är du rasist eller?
tisdag 29 november 2011 - Avesta, Dalarnas län, Sverige

vilken dag. upp innan ottan, kvart i sju ringde klockan för att väcka mig. den gjorde ett exemplariskt jobb. frukost sen hämtning av taxi och färd mot speedboat. sedan färd med speedboat. jag som klagade på taxin igår från flygplatsen. detta var värre. vi satt i fören (är det längst

Fredrik Karlsson
fjitte i thailand igen
Senast aktiv - från Avesta, Dalarnas län, Sverige
två bergselefanter är fler än en bergselefant
onsdag 30 november 2011 - Avesta, Dalarnas län, Sverige

ännu en gång upp i ottan. nu är det james bond-ön på programmet. ännu en romantisk homoerotisk kärlekstripp med min älskade. om jag fick en baht för varje gång någon gjorde sig lustig på våran bekostnad med orden "honeymooners". men de enda som inte var par på utflyckten var fem

Fredrik Karlsson
fjitte i thailand igen