Borlänge

Chillar med Gunilla!
tisdag 24 oktober 2017 - Borlänge, Dalarnas län, Sverige

Nu har man det riktigt mysigt! Bor på kontor, som hotell ungefär tror jag? Fast jag har aldrig varit på ett hotell förut, så jag vet inte riktigt! Min rumskompis heter Gunilla och hon låter mig ta det lite lungt och bara chilla lite. På söndag ska jag följa med på nån söndagsskola och

Äntligen!
fredag 20 oktober 2017 - Borlänge, Dalarnas län, Sverige

Äntligen! Framme i Borlänge efter lite missöden med posten... Börjar bli dags att packas upp och det är inte utan att man känner sig lite nervös... Men, som de sa i BARNKYRKAN: "Allt, ALLT, förmår jag i Honom, HONOM, som ger till mig sin kraft, KRAFT!“ Ja, rörelserna och rytmen kommer

Första stoppet
söndag 30 juli 2017 - Borlänge, Dalarnas län, Sverige

Det tog ca tre timmar att cykla till Borlänge. Distansen är jag osäker på. Mer än fem mil i alla fall. Körde lite utanför "ramen". Dels riksväg 50. Molnigt och knappt någon vind. Mycket uppför i början men sen blev det bättre. På toppen av Idberberget var det tyst och det luktade rent,

Bäsna-Negombo
måndag 28 mars 2016 - Borlänge, Dalarnas län, Sverige

Då har vår resa börjat. Sitter på tåget mot Arlanda. I Avesta undrar barnen om vi är framme på Srilanka snart...

Anna Tinnerholm
tinnerholm i Sri lanka
Senast aktiv - från Negombo, Västprovinsen, Sri Lanka
Resfeber
torsdag 10 december 2015 - Borlänge, Dalarnas län, Sverige

Nu har vi snart packat färdigt! I morgon åker vi! Resan går till Kambodja via Peking. Planerar att besöka kinesiska muren och Himmelska Fridens torg under våra två dagar i Bejing.

Annelie Westergren
familjenwest i Kambodja vid jul
Senast aktiv - från Krong Preah Sihanouk, Kambodja
Så det kan bli
söndag 25 oktober 2015 - Borlänge, Dalarnas län, Sverige

Här sitter jag en väldig massa meter, 3 065 mer precist, upp luften och glider över Atlanten i 883 km/tim. 6 timmar sedan vi lyfte från Amsterdam, 6 timmar kvar innan vi landar i Lima Peru. Det är inte riktigt klokt om en tänker efter lite, så jag skippar tänket. Dagen började med att

...äntligen påväg
lördag 24 oktober 2015 - Borlänge, Dalarnas län, Sverige

Oj oj o det här med packning är lika sjåigt varje gång. Hade styrt upp, sorterat i högar. Vägt på måfå. 20 kg för 3 veckor, backpackerliv väntar. När allt var nerlagt och vägt igen, klart som dagen var det för tungt... Suck, bara att göra om och öra rätt. Där försvann den

Jag har inte åkt än - testa lite mejladresser
måndag 12 oktober 2015 - Borlänge, Dalarnas län, Sverige

hej och hå snart dras det

On the road again
lördag 4 juli 2015 - Borlänge, Dalarnas län, Sverige

That song, on the road again, has been pestering my mind during the previous trip i made with a friend of mine, Anna, through Europe. So, once again im on the road again. The journey has begun with the obligate stress and forgetting things. So far the biggest causalty has been the big bag i was

Amelie Brynedal
JourneyofAmelie i Down under
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Salvador
tisdag 3 februari 2015 - Borlänge, Dalarnas län, Sverige

Salvador Hej hallå dagboken, Jag älskar att vara på flygplatser. Har ingenting emot att spendera ett par timmar extra, väljer det även till och från. Älskar känslan av att vara på väg någonstans, att vara fullständigt anonym i en stor värld men ändå tillhöra en enorm gemenskap.

TorBjörn på uppdrag i Sverige!

TorBjörn på uppdrag i Sverige!

17 september 2017 - 8 december 2017

Nallen TorBjörn, hemmahörande i Köpings Pingstkyrka, har fått i uppdrag av barnen i BARNKYRKAN att ge sig ut på en resa runt om i vårt land. Han ska ta reda på hur det är i andra kyrkors söndagsskolor och barngrupper och förhoppningsvis få med sig ett och annat matnyttigt hem. Det kan va en Bibelberättelse de jobbat med, ett Bibelord, ett bönesvar, lite foton, kanske en sång eller kanske nån (stor eller liten) som vill dela med sig av vad han eller hon tycker är det bästa med Gud! Vi får se. Vad det blir är upp till de han kommer att besöka under sin resa - och vilka de är, det vet inte ens vi! Vem är då TorBjörn?? Han har just fått sitt namn av barnen i BARNKYRKAN. Enligt honom själv är han landets modigaste, vilket han med sin gälla röst ständigt förklarar! Kaxig är han på håll, men han blir lätt skraj, så fort någon närmar sig minsta lilla... TorBjörn gillar tomater, choklad och kramar (han höll dock på att bli ihjälkramad när han avslöjade det för barnen i Köping...). Tomat, choklad och kramar hoppas han kunna få under sin resa och så har han förstås blivit lovad det som belöning när han kommer hem - om han ser till att va hemma igen till vår julfest den 8 dec!!! (Han har då lovat berätta om sin resa för både barn och vuxna, så det hoppas vi han hinner hem till...) Och vilka är BARNKYRKAN som skickar iväg honom då?? Jo, det är ett gäng glada barn, 4-10 år, i Köpings Pingstkyrka. BARNKYRKAN är vår söndagsskola där vi (nästan) varje söndag samlas. Vi är en si så där 15-20 barn i vår grupp. Och vi är alla mycket nyfikna på att följa TorBjörns resa!!

Min cykelresa till Sundsvall från Dalarna

Min cykelresa till Sundsvall från Dalarna

30 juli 2017 - 6 augusti 2017

Min resa börjar i Dalarna/Sunnansjö. Tanken med resan är att njuta av natur, cykling och god mat. Jag kör inte för att tävla, utan bara av att njuta av min semester. Det är första gången jag gör en sådan här resa helt ensam. Många tragiska tankar och minnen dyker upp när jag tänker på att jag skall cykla till Sundsvall. Dessa får jag bearbeta längst resan dit. Men också underbara minnen. Min bror som bor i Sundsvall kommer att möta upp mig i Järvsö och vi kommer tillsammans att cykla in i mål. BTW!! MIn stora idol är Tom Hanks.

Sri lanka

Sri lanka

28 mars 2016 - 19 april 2016

Kambodja vid jul

Kambodja vid jul

11 december 2015 - 31 december 2015

Familjeresa med tre tonåringar på backpacker light äventyr.

Rosa Bussarna - Peru Runt

Rosa Bussarna - Peru Runt

25 oktober 2015 - 18 november 2015

Down under

Down under

4 juli 2015 - 7 augusti 2015

Me, a backpack, half a year of more or less planning and many miles to kill one way or another. A journey of me leaving Sweden and Europe behind to get a hint of what is, down under.

Singapore/Thailand

28 november 2014 - 20 maj 2015

Höstresor 2014

Höstresor 2014

1 september 2014 - 20 december 2014

Nu skriver vi in olika utflykter i våra almanackor, med andningspauser hemma emellanåt. Häng med!

Heléne & Lars i Asien 2014

Heléne & Lars i Asien 2014