Falun

Sista kvällen packning!
måndag 14 oktober 2019 - Falun, Dalarnas län, Sverige

Det här med packa väskan när man ska åka bort, varför är det så svårt? Ja, iallfall för mig. Det spelar ingen roll om vi bara ska hem till Funäsdalen över en helg eller som nu när vi ska vara borta 1 vecka. Sitter som vanligt såhär kvällen innan. Delar upp sakerna i olika väskor om

Lugnet, Falun
onsdag 2 augusti 2017 - Falun, Dalarnas län, Sverige

Alla har sovit gott inatt, människor och djur. Trodde nog att de små skulle känna sig osäkra och lite otrygga. Men har verkligen visat sig från sin bästa sida. Måste säga att vi varit lite oroliga på hur vi skulle ro detta iland. Med 2 terriertjejer med sig kan ju det mesta hända. Lilla

Annika Bergström
Bubbel i Bil och tältsemester 2017
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Hemkomst
tisdag 6 juni 2017 - Falun, Dalarnas län, Sverige

Sveriges nationaldag idag! 🇸🇪 Har tänkt att jag ska skriva ett inlägg om hemresan men det har varit så mycket annat att ordna med. För tillfället leker Abbe med bilar i ett garage så jag passar på. Torsdagen den 1:a ägnades åt ihopplockning, promenader runt Pretoria och

Äntligen på väg
lördag 6 maj 2017 - Falun, Dalarnas län, Sverige

Äntligen på vägJag förlänger mina stegLuften smakar som en jordgubbspajEn solig dag i majJag är tacksam för att ha hamnat på en skola med så fina kollegor. De har verkligen engagerat sig i min adoptionsresa med frågor, tips och gåvor. Tack! Ni är så fina. Inför min sista dag hade

Sex dagar kvar
söndag 30 april 2017 - Falun, Dalarnas län, Sverige

Sex dagar kvar tills vi reser ner. Det blev kanske snabbast laget, jag fick reda på datumen för någon dag sen, men å andra sidan är jag glad över att vara på gång. Hellre nu än att vänta tills i sommar. Jag räknar med att vara hemma efter en månad, men har ombokningsbara biljetter ifall

Nu börjar nedräkningen...
måndag 2 januari 2017 - Falun, Dalarnas län, Sverige

Äntligen är vi på rätt år för vår resa, vi har planerat i TRE år att detta ska bli av, att det nu bara är tre månader eller 82 dagar för att vara exakt, kvar till det är dags känns fortfarande lite surrealistiskt. Vi har väntat så länge. Små tankar som; jag måste fixa bikini,

rengeborg i Thailand 2017
En dröm i kras....
måndag 2 januari 2017 - Falun, Dalarnas län, Sverige

Drömmen som aldrig blev av 😢 resan som vi längtat efterspel länge med god vänner. Livet tog en vändning så det var bara att inse att vi inte skulle klara av det ekonomiskt att göra denna resa.

rengeborg i Costa Rica
Hela resan kommer här.
onsdag 27 maj 2015 - Falun, Dalarnas län, Sverige

Efter två 6-timmarsflyg, med mellanlandning i Dubai, kom vi äntligen fram till den sockersöta lilla ön. Den är Madagaskars östliga granne och kallas Mauritius. De är väldigt stolta över sin maskot, dronten, som avbildas på varor av alla de slag och så även på ankomstkortet som delas ut

Packning
lördag 13 december 2014 - Falun, Dalarnas län, Sverige

Nu är packningen klar! Avfärd 01.00 inatt. Hoppas att både jag och packningen är framme i Lima, Peru 19.15 imorgon peruikansk tid.

Annica Eriksson

buttra i Florida 2014
Efterlängtad resa med familjen till Mallorca

Efterlängtad resa med familjen till Mallorca

15 oktober 2019 - 15 oktober 2019

Packar väskorna och beger oss till varmare breddgrader till Mallorca 1 vecka med familjen. Det är Ludvigs första utomlandsresa och andra för Theo, men han minns inget från den första resan då han var nästan 2 år.

Bil och tältsemester 2017

Bil och tältsemester 2017

31 juli 2017 - 7 augusti 2017

En bilsemester som innehåller tält och 3 hundar. Kan gå hur som helst. Hoppas på sol och värme. Åker mot Jämtland, Härjedalen, Hälsingland, Dalarna och Värmland. Har ett antal ställen vi ska besöka men utan tidsschema och press. Några ishallar ingår i resan 👍 Ska försöka vara tillbaka till måndag 14 augusti 🤣🤣

Resan till Thabelo

Resan till Thabelo

6 maj 2017 - 2 juni 2017

Att resa för att hämta hem sitt adoptivbarn känns onekligen speciellt. "Hurra" och "Hur då" på samma gång. Aldrig trodde jag väl att den dagen skulle kunna komma och det är knappt jag tror det nu heller, trots att jag nu har ett medgivande, har gjort bokningar och förberett det som behöver förberedas. Det är, tycker jag, en både fysisk och psykisk resa vilket kan låta klyschigt, men det är många tankar och känslor att hantera och försöka landa i. Kanske det är det svåraste med resan. Hursomhelst; i den här resdagboken tänker jag berätta om mina upplevelser kring adoptionen och om starten på mitt nya efterlängtade liv tillsammans med Thabelo, som jag kommer kalla Abbe. Jag tror jag kommer behöva skriva av mig om det jag är med om. Välkommen med.

Thailand 2017

Thailand 2017

10 april 2017 - 10 april 2017

Äntligen dags för resan som vart planerad under flera år. Pengar har sparats och planeringen av det praktiska och logistik har äntligen fallit på plats. Året som vart har varit jävligt rent ut sagt, vi är slut som familj och par och behöver ladda om. Denna resa är till för mamma/pappa tid, träning och lugn.

Solsökande i dronternas land.

Solsökande i dronternas land.

4 maj 2015 - 13 maj 2015

En långvecka på Mauritius med förhoppningen att hitta ett soldränkt paradis.

Sydamerika

Sydamerika

14 december 2014 - 11 januari 2015

Rundresa i Peru, Chile och Argentina.

Florida 2014

Cykeltur från Rostock till Venedig via Berlin o Prag

Östeuropa 2014

Östeuropa 2014

12 juni 2014 - 12 juli 2014

Jaha, nu drar det ihop sig till en ny rosa resa, det går inte att låta bli att åka på detta vis när man väl har fått smak på det. Denna gång kliver jag för ovanlighetens skull på bussen i Stockholm, det kommer att kännas lite ovant. Vi tar färjan till Lettland och därefter så följer ytterligare 11 länder i östra Europa. Mina upplevelser kommer ni att kunna läsa med ojämna mellanrum här. Hoppas att ni som står med i min gamla adresslista från förra resan vill följa mig även denna gång, annars går det säkert att avregistrera sig på något vis. Ha en trevlig sommar!

Jorden runt 2014

Jorden runt 2014

8 juni 2014 - 12 juli 2014

Fem veckors kompakt resa runt vår glob. Intensiva dagar väntar på så olika platser som tex Peking, Melbourne och New York.

Jonas Darenvall
Jjonas