Leksand

Leksand dagen
lördag 5 augusti 2017 - Leksand, Dalarnas län, Sverige

Vandrar upp till lite lätt sömning, kl är 5 och det är lugnt och stilla ute. Lite grått, men vad gör det, det är ju så denna sommar varit. Få morgnar man fått se en soluppgång. Lägger mig igen drar på täcket makar undan några hundar och så....... börjar detta jäkla regnande, igen.

Annika Bergström
Bubbel i Bil och tältsemester 2017
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Äntligen avresa
onsdag 13 juli 2016 - Leksand, Dalarnas län, Sverige

Måndag 11 juni. Avresa 12.55 från Arlanda. Efter knappt nio timmar framme i New York. Där väntade sex timmars väntan på anslutningsflyg till Miami. Landade strax efter midnatt. Efter en snabb taxifärd till hotellet checkade vi in strax efter ett. Först blev vi hänvisade ett schabbigt

Lars Sterner
larsochia i Florida cruising
Radhus bokat!
måndag 9 november 2015 - Leksand, Dalarnas län, Sverige

Igår loggade vi in oss på airbnb.com och letade fram ett vardagsboende att komma till på Puerto Rico. Vi hittade ett trevåningshus townhouse som ska vara vårt hem en vecka! Kök, tvättmaskin, takterrass. Egna sovrum, flera badrum - vilken lycka!!! Nära till flera stränder. Alla boenden för

PetraHH i Puerto Rico
5 dagar kvar
tisdag 22 september 2015 - Leksand, Dalarnas län, Sverige

Nu pirrar det i magen. Det visar sig att vi kommer möta två vänner i Bangkok när vi landar, vilket känns otroligt skönt!

EN VECKA KVAR (?!)
söndag 20 september 2015 - Leksand, Dalarnas län, Sverige

Om en vecka nu sitter jag på Arlanda och är svinnervös, fruktar livet inför flygresan, gråter en skvätt för alla jag inte kommer få träffa på så länge samtidigt som mitt livs äventyr väntar! Konstigt. Känslorna är minst sagt ostabila. Den 27/9 kl 14:40 lyfter vi alltså från

Lyxiga boenden bokade
måndag 24 augusti 2015 - Leksand, Dalarnas län, Sverige

Grovplanering och några bokningar har vi hunnit med den senaste tiden! Lyxigt boende de första dagarna är bokat - lite motstånd från min sida att lyxa till det så, men nu är det gjort;) http://www.embassysuitessanjuan.com/default-en.html är vårt boende de första dagarna och

PetraHH i Puerto Rico
Lägenhetshyra
torsdag 28 maj 2015 - Leksand, Dalarnas län, Sverige

I januari bokade vi biljetter med Norwegian till Cypern. Resenärerna var Lars och jag. Vi hittade en lägenhet för uthyrning på blocket.se och efter några mail bestämde vi oss för att boka lägenheten som hade två balkonger, kök, riktiga sängar, tvättmaskin och cyklar. Resan varade 14-21

PetraHH i Cypern
Hemma igen
onsdag 7 januari 2015 - Leksand, Dalarnas län, Sverige

Hemma igen, flip-floplagningen med superlim höll! Markus fick nya skor första dagen så han slapp gå i för korta springskor! Vi har hunnit besöka Kennedy Space Center, Sea World, mayaruiner i Chacchoben i Mexiko, snorklat i Belize, druckit öl för att få tillgång till WiFi i Honduras, ätit

Hemma igen
onsdag 7 januari 2015 - Leksand, Dalarnas län, Sverige

Hemma igen, flip-floplagningen med superlim höll! Markus fick nya skor första dagen så hann slapp gå i för korta springskor! Vi har hunnit besöka Kennedy Space Center, Sea World, mayaruiner i Chacchoben i Mexiko, snorklat i Belize, druckit öl för att få tillgång till WiFi i Honduras,

Förberedelser
torsdag 11 december 2014 - Leksand, Dalarnas län, Sverige

Ska superlim få flipflopsen att orka genom semestern? Snart får vi varmare väder! Bagagetaggar med hyttnummer är utskrivna - undrar om vi kommer att gilla detta???

Bil och tältsemester 2017

Bil och tältsemester 2017

31 juli 2017 - 7 augusti 2017

En bilsemester som innehåller tält och 3 hundar. Kan gå hur som helst. Hoppas på sol och värme. Åker mot Jämtland, Härjedalen, Hälsingland, Dalarna och Värmland. Har ett antal ställen vi ska besöka men utan tidsschema och press. Några ishallar ingår i resan 👍 Ska försöka vara tillbaka till måndag 14 augusti 🤣🤣

Florida cruising

Florida cruising

11 juli 2016 - 5 augusti 2016

Om 4 dagar lyfter vi från Arlanda mot USA.Första stoppet blir Miami Beach. Efter några dagar väntar en kryssning i Karibien med stopp på Bahamas, St Marteen o Puerto Rico. Sen väntar en bil på oss i Miamis hamn som tar oss bl.a till Key West.Bilturen avslutas i Orlando med några dagars turistande på någon av de stora nöjesattraktionerna. Hela resan avslutas sedan med några dagar i New York.

Asien med Resepacket

Asien med Resepacket

27 september 2015 - 1 januari 2016

Första stoppet för mig och mina vänner Julia och Amanda kommer att vara Bangkok, staden som alla reser till först i Asien... Kanske. Vi åker nu på söndag och resfebern varierar. Jag får lite ångestattacker då och då, men så ska det väl vara..? Efter Bangkok kommer vi ta oss uppåt i Thailand, hela vägen till Chiang Mai innan vi viker ut mot öster för att korsa gränsen till Laos. Där kommer vi ta oss till Luang Prabang och vidare till Vang Vieng. Efter Vang Vieng tar vi oss till Hanoi, Vietnam och upp till Halong bay innan vi tar oss neråt längs kusten. Innan vi ska tillbaka till Bangkok kommer vi självklart åka genom Kambodja och se tempel och öar. Resan avslutas i Bangkok innan gruppen splittras för att återförenas senare i livet.

Backpacking, Thailand - Laos - Vietnam - Kambodja

Backpacking, Thailand - Laos - Vietnam - Kambodja

27 september 2015 - 1 januari 2016

Tillsammans med mina två vänner Villemo och Julia gör vi här vår första backpacker-resa på ca 3 månader. Resan börjar i Bangkok den 27/9-15 och utan hemresebiljett tar vi oss via buss och tåg vidare till tempel, risfält och paradisöarna längst Vietnams och Kambodjas kust!

Puerto Rico

Puerto Rico

22 december 2015 - 13 januari 2016

Karibien med direktflyg från Arlanda. En kryssning om allt blir som vi vill!

Cypern

Cypern

14 mars 2015 - 21 mars 2015

Resa med vandring på Cypern.

Boston

Boston

10 december 2014 - 12 januari 2015

Kryssa lugnt

Kryssa lugnt

16 december 2014 - 6 januari 2015

Nu blir det en båttur i varma vatten, med stopp i Honduras, Belize och Mexiko. Båtturen startar och stoppar i Tampa, Florida, USA. Hyttplats på båten är bokad, sittplatser på flyget är valda och en bil är betald:-)

Springa med Lotta!

Springa med Lotta!

22 mars 2014 - 30 mars 2014

En träningsresa är på G - äntligen! Lotta min underbara kollega på LRF Konsult åker med mig till Portugal tillsammans med Springtimetravel!!! Nu gäller det att komma iform så att jag orkar med fler än ett pass om dagen;)

Sri Lanka -  en rundresa

Sri Lanka - en rundresa

17 december 2013 - 11 januari 2014

Sri Lanka jul och nyår 2013-2014 blev en fin resa med mycket bad, omväxlande natur, valsafari, på-landsafari och en cykeltur i ett världsarv! Vi startade i Negombo, åkte vidare upp till Kandy, såg och försökte bestiga Sigiriya, åkte mil efter mil i teplantager, stannade i mysiga byn Ella, vidare ner till Tissa. I Tissa stannade vi två nätter, hann med en safari på land. Åkte vidare till Mirissa där vi vistades över nyår och som hade i vår smak det bästa badet med en sandig strand utan korallstenar. Sista veckan bodde vi i Unawatuna som var mer turistigt med butiker och fler restauranger. Här cyklade vi med en organiserad tur till Galle. Sista natten åkte vi till Negombo eftersom vårt flyg hade tidig avresa.

Sofia Olsson
SofiaLondon