Leksand

Island
onsdag 10 december 2014 - Leksand, Dalarnas län, Sverige

Rolf skjutsade till Djurås central, tåget kom och avgick i tid - trots lite blåst - och vi kom till Arlanda enligt tidtabell. Incheckning OK, vi hade till och med 3 boardingkort till slut. Hehe. Icelandair en ny bekantskap och allt funkade. Hoppigt och skumpigt i luften, men mindre än vi

snart gäller det
tisdag 9 december 2014 - Leksand, Dalarnas län, Sverige

Ja, idag bombhot på Arlanda, utrikeshallen. I morgon när vi ska iväg annonseras storm och i byarna orkanstyrka. Det blir nog guppigt. Men packningen är iaf färdig.

Dan före dan
måndag 8 december 2014 - Leksand, Dalarnas län, Sverige

Packningsdags nu och en önskan från Boston om tomtemask. Vi ser fram emot resan som nu - äntligen - står för dörren (likt tomten)

Norwegian Sun
lördag 14 juni 2014 - Leksand, Dalarnas län, Sverige

Så heter kryssningsfartyget som ska vara vårt hem vid jultid 2014! "Solen" ska ta oss från Tampa i Florida till Honduras, Belize och Mexico!!!

PetraHH i Kryssa lugnt
Senast aktiv - från Leksand, Dalarnas län, Sverige
Springtime är en bra arrangör!
torsdag 10 april 2014 - Leksand, Dalarnas län, Sverige

Nu har vi varit hemma ett tag. Perfekt upplägg på resa när man är två träningssugna, men med olika inriktning på träning. Boendet i Monte Gordo var bra, maten var OK på hotellet, men inte mer.... På onsdagen åkte vi in till Sevilla i Spanien - riktigt fin stad. Kan tänka mig att åka

Senast aktiv - från Leksand, Dalarnas län, Sverige
Om två dygn är vi på väg att landa;)
torsdag 20 mars 2014 - Leksand, Dalarnas län, Sverige

Nedräkning.... Två dygn så är vi nästan framme i värmen - eller hur många grader kan det vara när solen har gått ner? iPhonevädret säger ca 12 grader. På söndag ska det skina en strålande sol och vara ca 18 grader!!! Vi ska yoga och träna andra pass. Fem pass om dagen kan vi hinna

Nya batterier i pulsklockan
tisdag 4 mars 2014 - Leksand, Dalarnas län, Sverige

Det gäller ju att förbereda sig noga när jag ska göra något jag tidigare inte har gjort! Nya batterier sitter i pulsklockan så nu kan nedräkningen starta på riktigt;)

Senast aktiv - från Leksand, Dalarnas län, Sverige
45 dagar kvar att komma i form!
onsdag 5 februari 2014 - Leksand, Dalarnas län, Sverige

Äntligen en träningsresa - jag har "drömt" om detta i över ett år! Ja så långa drömmar bruikar det inte vara innan jag realiserar mina resplaner. Nu ska det bli av! Härligt Lotta att du hänger på!

Senast aktiv - från Leksand, Dalarnas län, Sverige
Sri Lanka vår rundresa i korthet
tisdag 28 januari 2014 - Leksand, Dalarnas län, Sverige

Sri Lanka jul och nyår 2013-2014 blev en fin resa med mycket bad, omväxlande natur, valsafari, på-landsafari och en cykeltur i ett världsarv! Vi startade i Negombo, åkte vidare upp till Kandy, såg och försökte bestiga Sigiriya, åkte mil efter mil i teplantager, stannade i mysiga byn Ella,

PetraHH i Sri Lanka - en rundresa
Nice och Monaco
tisdag 28 januari 2014 - Leksand, Dalarnas län, Sverige

Resan var ett bra avbrott i vardagen. Lokalbussresan till Monaco när vi hoppade av och promenerade den sista timmen in till Monaco var vacker! Lite shopping blev det i Nice! Veckan vi var där var kylig. Vi vistades en stund på stranden som är stenig. Vi satt lutade mot "väggen" som var vårt

PetraHH i Franska rivieran - Nice