Mora

Mellanlandning i Tyskland...
fredag 1 juni 2018 - Mora, Dalarnas län, Sverige

Atlantflygningen är över och vi mellanlandade i München. Knappt två timmars väntan till nästa flyg som ska ta oss vidare till Arlanda, därefter väntar tåg hem till Mora... Det kändes segt med flygning nummer två och ännu segare med tre och en halv timmes tåg på det. Vi slumrade nog

Jonas Erkgärds
ergjon i USA Stillahavskusten Maj-2018
Söndag i Mora
söndag 6 augusti 2017 - Mora, Dalarnas län, Sverige

Grattis Ove på din dag 🎉🌺🎂Vad skönt att sova länge. När man så vaknar är det ingen kö på toalett eller dusch. Kan ju inte bli bättre. Fast lika bra att vara nattsuddare. Ingen kö då heller 🤣Idag blir en dag utan tights. Rätt varmt och solen skymtar. Skippar frukost hemma och

Annika Bergström
Bubbel i Bil och tältsemester 2017
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Resan slut!
fredag 24 juni 2016 - Mora, Dalarnas län, Sverige

Nu har vi varit hemma någon dag, och midsommarafton är här, solen skiner! Glad Midsommar från oss

Goldhill i Chicago med omnejd
Vi är åter hemma!
torsdag 8 maj 2014 - Mora, Dalarnas län, Sverige

Åter hemma! Nu har vi varit hemma i snart en vecka. Landade åter på svensk mark fredagen 2/5, sen har det lunkat på. För mej (Kjell) har tidsomställningen varit extra jobbig denna gång. Sista veckan efter Memphis, blev det ett stopp i Tupelo Elvis födelseplats. Därefter en längre

Goldhill i Sydöstra USA
Senast aktiv - från Mora, Dalarnas län, Sverige
På besök hemma hos Zorns.
torsdag 24 april 2014 - Mora, Dalarnas län, Sverige

Vi har haft en heldag i Mora. Blå himmel, skön sol, musöronsblad på träd, så härligt! På förmiddagen tog vi en promenad runt stadskärnan och då med fokus på hantverk och hemslöjd. Det blev en del inspiration! Vi kollade lite lojt på olika bevis för idrottskultur, såsom skulpturer

Hemma
fredag 28 februari 2014 - Mora, Dalarnas län, Sverige

Sista dagen hemma, packning pågår. Kollar igenom vad vi glömt, men det visar sig såsmåningom. Vi fixar problemen när dom dyker upp. Missar ju vasaloppet på söndag, men vi kan se det i SVT World. Det är nog bättre att sitta i solskenet och se hur dom sliter i snösörjan. Kontrasten kommer

Dag 0
fredag 20 september 2013 - Mora, Dalarnas län, Sverige

Hej på Er! Nu är det dags igen. Imorgon bitti sätter vi oss i bilen för att först åka till IKEA i Karlstad. Vi ska komplettera med några småsaker. Sen blir det Simon och Tove i Göteborg som ska få ta hand om oss några timmar, innan vi åker ombord på Stena Scandinvica som ska ta oss

Åter hemma
lördag 20 juli 2013 - Mora, Dalarnas län, Sverige

Hej! Nu är vi åter hemma! 10 dagar var vi ute och åkte, det blev totalt ca: 340 mil. Vi körde en hel del på mindre vägar, där vi såg mycket av landsbygden och kunde åka nedcabat. De gånger man åkte ut på de störe motorvägarna, så märktes att man kan åka långt på kort tid. Vi kom

Goldhill i Biltur Europa
Åter i Mora
fredag 19 oktober 2012 - Mora, Dalarnas län, Sverige

Hemma i Mora igen. :) Får se var nästa resa bär av. :)

Up in the air
söndag 14 oktober 2012 - Mora, Dalarnas län, Sverige

Så var vi på väg. :) Sitter just nu 10 000m upp i luften någonstans strax ovan Vitryssland. Lämnade Mora vid 8:30 imorse och kom till Arlanda kring 13-tiden. Blev mat på sbarro, pasta carbonara. Typ 5h kvar av flygtiden, får underhålla oss med internet så länge det finns. 2h sa piloten

USA Stillahavskusten Maj-2018

USA Stillahavskusten Maj-2018

5 maj 2018 - 1 juni 2018

USA - Stillahavskusten Maj-2018, en resa för två från Seattle till San Diego och med några strandhugg längs med vägen på både kända och okända platser...

Chase the sun 2017

Chase the sun 2017

27 september 2017 - 8 oktober 2017

Cykelresa i Italien med Cykeltours.

Bil och tältsemester 2017

Bil och tältsemester 2017

31 juli 2017 - 7 augusti 2017

En bilsemester som innehåller tält och 3 hundar. Kan gå hur som helst. Hoppas på sol och värme. Åker mot Jämtland, Härjedalen, Hälsingland, Dalarna och Värmland. Har ett antal ställen vi ska besöka men utan tidsschema och press. Några ishallar ingår i resan 👍 Ska försöka vara tillbaka till måndag 14 augusti 🤣🤣

Chicago med omnejd

Chicago med omnejd

28 maj 2016 - 21 juni 2016

Nu bär det åter av västerut, denna gång kommer resan börja och sluta i Chicago. Det blir en bil som vanligt, en bild på den när vi hämtat den. Först blir det några dagar i Chicago.

Kul kulturtur i Dalarna

Kul kulturtur i Dalarna

22 april 2014 - 25 april 2014

Vårutflykt med kulturtanter

Sydöstra USA

Sydöstra USA

13 april 2014 - 2 maj 2014

Denna gång börjar och slutar vi i Charlotte North Carolina, vi börjar med att fira Ford Mustangs 50 års dag i Charlotte!

Portugal mars 2014

Portugal mars 2014

1 mars 2014 - 1 april 2014

Golfresa till Quinta do Lago, Algarve

Almerimar 2013

Almerimar 2013

20 september 2013 - 20 december 2013

Bilresa genom Europa via Österrike, Italien och Frankrike med Spanien som destination.

Biltur Europa

Biltur Europa

9 juli 2013 - 19 juli 2013

Shopping, sol & sand i Dubai

Shopping, sol & sand i Dubai

14 oktober 2012 - 19 oktober 2012

Vem behöver inte lite sol och värme efter denna "sommar"?

Goldhill
Kenneth Och Anita Lindberg