Orsa

Orsa rovdjurspark
onsdag 29 juli 2020 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

Idag ställde vi ingen klocka då vi har gångavstånd till djurparken. Vi vaknade ändå rätt så tidigt men behövde inte stressa i oss frukost.Väl inne i parken började vi att leta efter djuren i de olika hägnen. De har väldigt stora hägn så det kan vara lite svårt att få syn på alla

Mot Orsa
tisdag 28 juli 2020 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

Vi vaknade till strålande sol och tog en sista tur till Ristafallet för att ta lite bilder och njuta in i det sista.I god tid lämnade vi Åre och var alla vid gott mod, August somnade så vi bestämde oss för att köra på. Strax innan Sveg vaknade August så där fick det bli lunch på sibylla

Orsa Björnpark - Siljansfors
onsdag 31 juli 2013 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

Dagsetapp: 52 km Totalsträcka: 1794 km Vaknade torra, varma och lite trötta, åt frukost i den gemensamma salen och packade sedan ihop våra saker och langade ut väskorna genom fönstret från vårt rum. Städade rummet och tog oss till receptionen och checkade ut. Vi fick lov att förvara

Malin Johansson
malin44 i Cykla genom Sverige
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
Vi flyr Hede
lördag 21 juli 2012 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

I morse vaknade vi till skällande hundar, det skall vara jakt, fiske och friluftsmässa här idag samt älghundsutställning. Eftersom vi inte tycker att denna camping är så jätte-trevlig så hade vi bestämt oss för att köra de tjugo milen till Orsa. Denna resa gick över Sveg där vi

ÅKER OM 3 DAGAR OCH HAR INTE PACKAT NÅGOT
måndag 20 februari 2012 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

Ja nu närmar sig resan med stormsteg! Och jag har bara tagit in resväskan från förrådet...... Blir att släng ner allt i sista stund antar jag. Men det blir nog att handla en hel del kläder där bort, eller det vet jag :-)    Mina tankar inför resan är hur ska jag överleva ett dygn på

becy i Sportlovsresa till Florida
Biljetterna bokade
söndag 15 januari 2012 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

hejja nu är biljetterna bokade och klara, nu är det bara nerräkning till den stora dagen. kan säga att jag längtar efter värmen och allt som vi har planerat att göra i Florida :D 40 dagar till avresedagen, ska nog se vart mina sommarkläder är snart för dunjackan lämnar jag hemma!

becy i Sportlovsresa till Florida
Senast aktiv - från Orsa, Dalarnas län, Sverige
Ibland är det svårt att lämna festen när den är som bäst..
onsdag 15 juni 2011 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

Jag trivs fantastiskt bra i Orsa och nu är det inte långt kvar tills dess att jag flyttar tillbaka till Stockholm. Att lämna denna natursköna by, skolan och alla mina underbara vänner känns otroligt tråkigt och trots att det är ett par veckor kvar har många tårar redan fällts. Det

Hemma igen!
lördag 9 april 2011 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

Sedan precis en månad(9 mars)är vi hemma igen efter en underbar resa. Vi är så tacksamma för allt vi fått vara med om, för alla fina människor vi fått möta och för den inre resa vi också fått göra. Att byta miljö så rejält har varit välgörande och vilsamt. Vi är också

Margareta Larsson
Hahne-Larsson i Stefan och Margareta
Länktar
söndag 6 februari 2011 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

ååå det finns inget jag längtar till så mycket som på Torsdag som nu! Att bara komma till Arlanda. känslan, doften där och alla människor! jag har redan bestämt mig att jag ska gå upp till Jessica och överaska henne med ett besök på hennes jobb innan jag beger mig till incheckningen

becy i Singapore
Resan är nu beställd!
lördag 29 januari 2011 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

Ja jag sitter nu hemma och tar det lungt och kom på att jag hade "Resedagboken" att skriva i, så varför inte ta vara på det. Ja somn sakt resan börjar den 10 Februari för mig :D can not wait! Rebecka

becy i Singapore