Orsa

Gott nytt 2011!
torsdag 6 januari 2011 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

Nu är jag tillbaka i Orsa och ligger här med ett rött Niagrafall till näsa (=det slutar aldrig rinna). Det känns dock himla bra att vara här igen och vi kickstartade terminen i måndags med en kurs om kost! Igår fick vi frågan om vi var intresserade att prova olika dieter under ett par

BORNEO - del 4
onsdag 10 november 2010 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

Nu har vi varit annu en dag pa strokecentret och forgyllt deras dag med massagebehandlingar. Idag var det en anhorig som hade med sig mat till oss, en annan patient som hade med sig fikabrod och hon kom aven fram till mig med en chokladask som tack for all massage. Att kunna hjalpa dessa manniskor

BORNEO - del 3
måndag 8 november 2010 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

Da var man tillbaka fran en fantastisk helg! I fredags lamnade vi Kota Kinabalu och efter en flygning pa 45 minuter befann vi oss pa andra sidan Borneo, narmare bestamt i en stad som heter Sandakan. Vid flygplatsen stod var guide LIM och vantade pa oss. Vi akte direkt till var forsta destination

Bilder
onsdag 27 oktober 2010 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

Har kommer lite efterlangtade bilder! Eftersom sjalva bilduppladdningen tagit hela lunchen hinner jag inte skriva sa mycket mer till er annat an att jag mar bra och inte har drabbats av vulkanutbrottet och tsunamin i Indonesien. Nu maste jag springa till lektionen da det ar min tur att fa prova

BORNEO - del 2
måndag 25 oktober 2010 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

Nu har vi blivit mer hemmastadda i Kota Kinabalu och det har dessvarre sandlopporna/lossen/knotten/myggorna med. Kroppen kliar av betten som bara blir fler och fler for var natt.. Under var forsta vecka har har vi hunnit vara med om en massa roligt. Varje morgon har vi gatt morgonpromenad pa

BORNEO - del 1
tisdag 19 oktober 2010 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

Da var man antligen i Borneo! Vi ar nu inne pa tredje dagen som borjade med en valkomnsfrukost pa det spa i ska vara pa. Vi fick ata en traditionell frukost som bestod av smafiskar, mycket sota bakelser, jelly, nudlar, ris och ingefarate. De berattade att har i Borneo ater man sex lagade mal mat

Hemma hos...
torsdag 14 oktober 2010 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

... mig! Nu ska ni få en liten rundvandring i mitt hem och min nuvarande hembygd Orsa, byn som jag till en början tyckte såg ut som ett öststatsgetto (hur nu det ser ut, har aldrig varit i öststaterna), men som jag nu älskar! I Orsa är man stolt över sin musikkultur och många känner

Tro på dig själv!
måndag 4 oktober 2010 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

Varför ska det vara så svårt att tro på sig själv och sin potential? När jag var liten tyckte jag att jag var bra på det mesta och när någon frågade mig om jag kunde göra något var mitt svar ofta Therese Hammare klarar alltid allting! Men ju äldre jag blev desto mer började jag

Snart far vi!!
måndag 20 september 2010 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

Idag är det måndag och i morgon tisdag tar Stefan och jag tåget till Arlanda,där vi sover över för att kl. 10.15 ta flyget till USA - Chicago,Minneapolis. I Minneapolis blir vi mötta av vår goda vän, Anne Levig och tillsammans med henne bilar vi norrut till Breezy Point, där vi ska ha en

Margareta Larsson
Hahne-Larsson i Stefan och Margareta
Senast aktiv - från Orsa, Dalarnas län, Sverige
Jag har en dröm...
söndag 19 september 2010 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

...och det är att få stå på scen och dansa häcken av mig i en musikal. Häromdagen fick jag ett mail av min mamma där rubriken var SÖK. Min första tanke var att hon hittat ett jobb åt mig, men när jag öppnade mailet förstod jag att hon skickat mig info till min största drömroll