Orsa

En månad i Curryland

En månad i Curryland

21 december 2009 - 19 januari 2010

Jag och Ylva åker till södra Indien i en månad för att hälsa på Josefin och Lieve och resa runt för att uppleva detta mångfärgade land med alla olika människor, dofter, färger och toner! :-)

Ghana - Going back!

Ghana - Going back!

27 december 2009 - 16 mars 2010

Min första resa tillbaka till platsen som vann mitt hjärta, Banko, Ghana! Ska tillbaka mitt barnhem och mina saknade barn. Många kära återseenden och massor av nya äventyr! <3

LIA Danmark

LIA Danmark

18 oktober 2009 - 8 november 2009

Ska göra mina första tre LIAveckor på Comwell i Borupgaard i [b]Danmark[/b] med [u]Marthina[/u] och [u]Annika[/u] :)

Orsa i mitt hjärta!

Orsa i mitt hjärta!

31 augusti 2009 - 10 juli 2011

Kommer nu att befinna mig i Orsa, staden med stort S, de kommande två åren! Här finns allt man kan önska sig mataffärer, systembolag, apotek, ett antal pizzerior och framför allt byns mittpunkt, min skola! Under åren kommer jag och mina klasskamrater bland annat guida turister i Siljanområdet, massera svettiga Vasaloppsåkare och förhoppningsvis åka en massa skidor och för min del, en hel del dans med lokalbefolkningen! Denna blogg kommer förhoppningsvis få alla storstadsbor att längta till ett liv på landsbygden! ;)

Dos gringolinas

Dos gringolinas

16 oktober 2009 - 2 januari 2010

Mexico! Rundresa innehållande praktik, sol, bad, surf, dyk och mayatempel :) Första 4 veckorna spenderas på ett ashram med yoga och meditation. (www.tashirat.com) sedan bär det va mot söderns stränder :)

Töreboda-Malå 102mil

Töreboda-Malå 102mil

31 juli 2009 - 8 augusti 2009

En äventyrsresa på cykel.

Thailand sommaren 2009

Thailand sommaren 2009

26 juli 2009 - 10 augusti 2009

Nostalgitripp till Phuket under lågsäsong för att hälsa på vänner och återse platser.

Nordkapp

Nordkapp

27 juni 2009 - 25 juli 2009

Vi ska ut på en 4 veckors husbil semester upp till Nordkapp, men vi kommer även stanna på andra ställen :)

balkan2009

balkan2009

21 maj 2009 - 12 juli 2009

Husvagnssemester

LIA i Thailand

LIA i Thailand

10 november 2009 - 29 december 2009

Drar till [b]Thailand[/b] med Gabbi och Heddan och gör våra 6 sista veckor av vår andra LIA på PPisland. Sen stannar vi kvar över jul och reser runt och lever livet innan det är dags att bege sig tillbaka till Sverige och [u]sista terminen[/u] i Orsa!