Vansbro

Home sweet home
onsdag 16 januari 2013 - Vansbro, Dalarnas län, Sverige

Tänk att det står Vansboro :-) Det är liksom ett förtryckt val som inte går att ändra stavning på... Ja, då var resan avslutad. Fort var det gjort. Hem till is o snö. Det enda som gått på tok är att Isaks rygga försvann. När vi kom till Arlanda o han skulle klä sej så var ryggan

shopping
lördag 29 december 2012 - Vansbro, Dalarnas län, Sverige

Ett shoppingparadis! Massor av harlig shopping. Och vi som bara har varsin liten ryggsack att stoppa saker i..... vilken tur! Och sa ska jag aldrig mer klaga pa segt itnernet. 40 min for att ladda upp 6 bilder. Rekordsegt! Imorron tar vi cyklarna upp i bergen. Sa nu ar det godnatt.... Ha det bra

Cuzco
torsdag 27 december 2012 - Vansbro, Dalarnas län, Sverige

Hej `p er! Nu fattas det tre bokst´ver p`tangentbrdet o ni f`r lista ut vilka. Efter en, av o till, ganska galen resa ´r i i alla fall s`h´r l`ngt p`v´g. Vi har rest i tv`dygn i det kan h´nda mycket p`tv`dygn. Man kan t.ex. s´tta telefon p`v´ckning i Paris, men p`tyst ljud s`att man vaknar

kan inte sitta still
söndag 23 december 2012 - Vansbro, Dalarnas län, Sverige

Nu är det bara ett o ett halvt dygn kvar. Packningen är nästan klar. Sitter här o läser om andra som redan nu är i de trakter vi ska till. Det verkar vara allt från långkalsong till shortsväder.... Och så ser ju prognosen ut framöver oxå. Kolla på yr.no om ni vill. Sök på cuzco,

Snö mot regn
torsdag 20 december 2012 - Vansbro, Dalarnas län, Sverige

Bara några få dagar kvar nu. Är det dags att packa väskan snart kanske? Undrar om allt är med? Ja... det som inte är klart, är inte klart. Då är det väl troligen inget viktigt för det viktiga är väl pass o biljetter. Fick besked idag om att det regnar i Cuzco. Som tur är är vädret

regnet väntar
måndag 17 december 2012 - Vansbro, Dalarnas län, Sverige

Sitter i tittar på yr.no o hoppas att de har fel i sina prognoser. Nu råkar ju vädret vara en del av resan, men det ser ut som om vi kommer att bli rätt blöta. Det får bli som det blir. Nu är det ingen återvändo!

Nerräkning
måndag 10 december 2012 - Vansbro, Dalarnas län, Sverige

skavsårsplåster- check Vandringskängor- check alvedon- check Lonely planet- check Ducoral- check Snart räknar vi dagar till avresa. Börjar med en tur till Arlanda o sen juldagskväll i eiffeltornet :-)

redan november
fredag 16 november 2012 - Vansbro, Dalarnas län, Sverige

liiite mer än en månad kvar. Bokade boenden o parkeringen på arlanda betald o klar. Har införskaffat skavsårsplåster, pannlampor o armeknivar. Allt i enlighet med Lonely Planet. Längtar.....

nerräkning
fredag 19 oktober 2012 - Vansbro, Dalarnas län, Sverige

Vaccinerade. Skorna börjar bli mjuka. Alla biljetter o beställningar klara. Försäkring- check. Sakta börjar nerräkningen...

fortsättning
tisdag 2 oktober 2012 - Vansbro, Dalarnas län, Sverige

Bokat hotellrum för den långa mellanlandningen i Paris... Stryker det på kom-ihåg-listan.

The Global Cycling 1719

The Global Cycling 1719

1 april 2017 - 31 december 2019

En global cykeltur från Ö-vik den 1 April 2017. Resan går genom Sverige & östra Europa till Turkiet. Följer sedan sidenvägen över Central Asien & Pamir genom Turkmenistan, Tadjikistan, Kyrgyzstan & in i Kina. Över tibetanska platån genom Yunnan dalen & Vietnam, Laos, Thailand till Singapore. Flyg till Borneo & en lång cykleltrip till ett Orangutang Rehahcenter där jag tänker stanna några veckor. Tvärs över Borneo till Balikpapan. Nytt flyg till Darwin. Korsar Australiens outback till Melbourne & ett nytt flyg till Nya Zeeland. Båda öarna till Aukland. Nytt flyg till Ushuaia, världens sydligaste stad. Vidare norrut genom Syd & Centralamerika in i USA till L.A. Följer den mytomspunna Route 66 via Grand Canyon till Chicago. Några mil till, flyg från Washington till Portugal och Algarve sen resten på sadeln hem till Övik JOIN ME AND MY FIGHT for Save the Orangutan Logga in till min blogg http://theglobalcycling.com för mer info Ha det bra för det tänker jag försöka ha. P-G (The Global Cyclist)

Peru, Bolivia

Peru, Bolivia

1 september 2012 - 15 januari 2013

Igår Började vi vår resa med att köpa bijetterna och Några Lonely Planet böcker. Vi bokade oxå tid för vaccinering. Själva flygplanet går från Arlanda på juldagen och i dagsläget verkar det vara svårast att ta sej från Dalarna till Arlanda. Resten av världen är inga problem. Vi som ska åka är jag själv, en snart 46 årig mamma med min snart 18-årige son. Det känns stort att få följa honom på denna resa som ska bli en investering för hela vår framtida relation, som redan nu är hjärtlig, om jag får säga det själv.

Asien

Asien

11 april 2011 - 12 maj 2011

Nu bär det av till Asien på en 4 veckors lång resa med Josse, SPÄNNANDE! Vi landar i Phuket den 11 april och därifrån ska vi ta oss till Malaysia och vidare till Kambodja. Kommer försöka att skriva här lite då och då så att ni får veta vad vi hittar på. Det blir awesome! :D

På luffen i Indonesien

På luffen i Indonesien

30 mars 2010 - 2 juni 2010

Sanne , Anna och Johanna . Vi åker för att upptäcka världen , shoppa loss ,surfa och bada .. Men mest rida elefant och äta banan.

En annan resa...

En annan resa...

1 januari 2009 - 11 juli 2009

En svensk klassiker...?

Helg i Dalarna med familjen

Helg i Dalarna med familjen

11 juli 2009 - 12 juli 2009

Ett snabbt besök i Dalarna innan min resa till Island. Vi ska på konsert och så ska vi se Emilie och Roger plågas i vattnet på söndag *ler*

Svensk klassier -09

Svensk klassier -09

1 mars 2009 - 26 september 2009

Efter ett år ute i arbetslivet hade jag misshandlat min kropp med uteluncher, kaffe, bakverk och alldeles för mycket stillasittande vid datorn samt utebliven träning. Jag kände att det var dags att ta tag i mig själv och bestämde mig för att göra klassikern. Nåja det var den officiella versionen.. Om sanningen ska fram så gjordes ett vad förra midsommaren efter ett par snaps för mycket, med alldeles för många vittnen. Något som jag nu får sota för.. Vasaloppet, Vätternrundan, Vansbrosimmet och Lidingöloppet står på agendan.

BALI BABY

BALI BABY

3 maj 2009 - 3 juni 2009

NÄR JAG VA PÅ BALI...!

Skidresa

Skidresa

22 mars 2009 - 28 mars 2009

Ska lära mig och åka mycket skidor och ska ta det lunkt med mitt innre.

En Svensk Klassiker 2009

En Svensk Klassiker 2009

27 februari 2009 - 26 september 2009

Vi är 5 st från mitt bolag Purple Scout som har utmanat varandra med att göra en Svensk Klassiker 2009. Loppen som ingår är Vasaloppet (9mil), Vätternrundan (30mil), Vansbrosimningen (3km) och avslutar i september med Lidingöloppet (3mil). Mitt mål är att klara Klassikern på en totalttid under 20h.

Solista
Anna Olsson