Gävleborgs län

Terräng och regn från Huddik till Gnarp
lördag 5 augusti 2017 - Gnarp, Gävleborgs län, Sverige

Det tog 3 timmar och 45minuter och endast 4.8 mil idag. Terräng nästan hela vägen. Uppehåll i början sen kom hällregnet. Peter har breda däck på cykeln som passar perfekt för terräng, till skillnad från jag som har däck som passar asfalt mer. De få hundra meter där vägarna var

Järvsö till Hudiksvall med bil
fredag 4 augusti 2017 - Hudiksvall, Gävleborgs län, Sverige

Peter är allergisk mot vind och regn. Ingen effekt av antihistamin och Betapred. 50 mm ösregn idag så det blev bil till Hudiksvall .Fikade på Lill-Babs "caffär" på vägen. Checkat in på stadshotellet i Hudiksvall. Fint hotell med gym och Pool. Det hanns med att träna lite. Imorgon skall

Bollnäs till Järvsö
torsdag 3 augusti 2017 - Järvsö, Gävleborgs län, Sverige

Framme äntligen. Hade mycket energi i morse efter en dusch och frukost. Nu trött. Cyklat bara 5 mil men bara uppför . Inte lika brant som igår dock. Backe efter backe och trodde till slut att det inte fanns flera backar i Sverige, då jag kom till mördarbacken när det var två mil kvar. Fick

Morgon i Ljusdal
tisdag 1 augusti 2017 - Ljusdal, Gävleborgs län, Sverige

Har sovit varmt och skönt men inte riktigt gott ändå. Vaknar redan vid halv 7. Tar med mig tjejerna och går en promenad. Shorts och linne, soligt och varmt. Tror ju nästan inte att det är sant. Blåser lite lätt i träden. Går tillbaka i väntan på att de andra sömntutorna ska

Åmot till Bollnäs
onsdag 2 augusti 2017 - Bollnäs, Gävleborgs län, Sverige

3.2 mil grusväg. Första 1,8 mil dålig grusväg o BARA uppför! Rullande grus in the middle of nowhere. Backarna var tunga. Tänk er backen från Älsjön i Olofstorp X flera , fast med rullgrus!!!Inte ens en fågel hade orkat ta sig uppför dessa backar. Men jag klarade det! Ägg har ju byggt

Svärdsjö till Åmot
tisdag 1 augusti 2017 - Åmot, Gävleborgs län, Sverige

Kände mig helt slut i morse . Tänkte att nu är det sista resan. Vägen som skulle ta mig till Åmot visade 290 meter uppåt och 288 meter nedåt. Som tur började turen med uppförsbackar. Fick helt plötligt adrenalinpåslag och trampade som en idiot. Kändes även ibland som om jag hade en

Dag 7, nu rör vi på oss snart igen..
torsdag 27 juli 2017 - Gävle, Gävleborgs län, Sverige

Dag 7 snart slut. Börjar kännas som jag inte gör annat än att skriva i denna dagbok. Men jag har lite försiktigt försökt komma undan ikväll men Pernilla godkänner inte det och jag förstår det! Skriver man inte i dag har vi snart glömt bort vad vi gjort just denna dag ”dagen 7” i

Fredrik Persson
Fredrikpp i Sverigeresan 2017
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Dag 6, en ganska svag dag...
onsdag 26 juli 2017 - Gävle, Gävleborgs län, Sverige

Dag 6 har passerat och denna dag är där inte mycket att rapportera. Vi har kört från Lindvallen fram till Gävle och resan gick utan några större intressanta saker. Självklart blev det en bild på en hockeyhall även idag men denna gången var det från ett hockeyallsvenskt lag. Det blev en

Fredrik Persson
Fredrikpp i Sverigeresan 2017
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Provpackning 2dagar kvar
lördag 22 juli 2017 - Gävle, Gävleborgs län, Sverige

Med 2dagar kvar till avfärd är äntligen provpackningen avklarad. 16kg blir det på mina axlar. Sara-Maria och Julian får ta en varsin mindre ryggsäck med det jag ej får plats med (kläder, godis, hygienartiklar mm).Så här ser upplägget och målet ut med resan:Avfärd Måndag morgon med bil

Johan
joho107 i Kebnekaise
Senast aktiv - från Kebnekaise, Norrbottens län, Sverige
Nu närmar det sig
torsdag 13 juli 2017 - Bergsjö, Gävleborgs län, Sverige

Snart är det daxs och börja packa väskorna för en spännande resa till Litauen. Jag ser framemot vad min guide har planerat. Det kommer att bli väldigt intensiva 10 dagar i vår rundresa i ett vad jag tror ett vackert ochspännande land.Soon it's time and start packing my bags for an exciting

Håkan Abrahamsson
NilsHakan58 i Semester Holiday 2017
Senast aktiv - från Vilnius, Vilnius län, Litauen
Min cykelresa till Sundsvall från Dalarna

Min cykelresa till Sundsvall från Dalarna

30 juli 2017 - 6 augusti 2017

Min resa börjar i Dalarna/Sunnansjö. Tanken med resan är att njuta av natur, cykling och god mat. Jag kör inte för att tävla, utan bara av att njuta av min semester. Det är första gången jag gör en sådan här resa helt ensam. Många tragiska tankar och minnen dyker upp när jag tänker på att jag skall cykla till Sundsvall. Dessa får jag bearbeta längst resan dit. Men också underbara minnen. Min bror som bor i Sundsvall kommer att möta upp mig i Järvsö och vi kommer tillsammans att cykla in i mål. BTW!! MIn stora idol är Tom Hanks.

Bil och tältsemester 2017

Bil och tältsemester 2017

31 juli 2017 - 7 augusti 2017

En bilsemester som innehåller tält och 3 hundar. Kan gå hur som helst. Hoppas på sol och värme. Åker mot Jämtland, Härjedalen, Hälsingland, Dalarna och Värmland. Har ett antal ställen vi ska besöka men utan tidsschema och press. Några ishallar ingår i resan 👍 Ska försöka vara tillbaka till måndag 14 augusti 🤣🤣

Kebnekaise

Kebnekaise

24 juli 2017 - 30 juli 2017

T o R Gävle-Kebnekaise solo med 2 barn (6&9).

Sverigeresan 2017

Sverigeresan 2017

21 juli 2017 - 28 juli 2017

Resan där bilen kör dit näsan pekar....eller nått

Semester Holiday 2017

Semester Holiday 2017

18 juli 2017 - 28 juli 2017

Eurotrip

Eurotrip

29 april 2017 - 27 maj 2017

Vår första långa resa med vår camper.

New Zealand 2018 Revivel-Tour

New Zealand 2018 Revivel-Tour

15 januari 2018 - 26 februari 2018

Vi skall återuppliva gamla minnen och fisken från vår premiärresa 1995.

Malmström doctors go Africa

Malmström doctors go Africa

19 maj 2017 - 10 juni 2017

Brorsan och jag åker till Malawi för att praktisera på Queen Elisabeth Hospital i Blantyre.

Födelsedags- och bröllopsresa

Födelsedags- och bröllopsresa

23 april 2017 - 30 april 2017

Detta är tänkt att bli en kombinerad 60-års present och bröllopsresa till Islay, Skottland med goda vänner i whiskyns tecken tillsammans med min nyblivne make

USA. Miami/Husbil på västkusten

USA. Miami/Husbil på västkusten

13 juni 2016 - 12 juli 2016

På drift i USA en månad! Resan påbörjas med en vecka med i Miami för att senare dra vidare till Västkusten där vi hämtar en husbil och bränner runt på västkusten i 3 veckor!

Per Duveborn
Duve