Gävleborgs län

Regniga o gråa Hudik
torsdag 30 juli 2020 - Hudiksvall, Gävleborgs län, Sverige

Av glada Hudik har vi inte sett särskilt mycket idag. Det duggregnade redan när vi vaknade. Eftersom prognosen visade allt sämre väder ju längre dagen gick tog vi på oss regnkläder o cyklade in till stan tidigt på förmiddagen. Campingen, Malnbaden, ligger bara 4 km från stan.Det blev

Blåbärsfärgat lår
onsdag 29 juli 2020 - Hudiksvall, Gävleborgs län, Sverige

Efter en regnig natt sken åter solen när vi vaknade. Efter frukost tog vi en promenad genom skogen ut på udden, nära campingen. Gjorde mitt bästa för att undvika halkiga stenar, ändå så låg jag helt plötsligt på marken - i blåbärsriset - och med låret på en uppstickare rot. Aj.

Resdag Lidköping - Gävle
onsdag 22 juli 2020 - Gävle, Gävleborgs län, Sverige

Vi vaknade och gick upp för att fixa frukost kring kl 9. Efter det var det dags att packa ihop alla saker inför den sista resdagen på denna tripp. Vi stannade kring 12 för en lunchpaus bestående av grillad korv och sedan utanför Västerås för en fika. Vi kom hem till Gävle kring 16 då vi

Djurparkskötare
söndag 12 juli 2020 - Furuvik, Gävleborgs län, Sverige

Dagen började med uppstigning 06.00. Vi kokade oss ägg och kaffe till frukost.07.45 skulle vi vara på plats för att påbörja väckning och matning av djuren i parken. Humöret var på topp och det blev bara bättre när vi redan innan rundturen fick se en skogsmus och en ekorre.Vi började med

En dag i husbil
lördag 11 juli 2020 - Furuvik, Gävleborgs län, Sverige

Dagen började lugnt då kvällen före med packning hade blivit väldigt lång.Vi tittade på sommarlov och åt en lång frukost innan vi packade in oss i husbilen och sa hejdå till Skövde. En bit utanför Skövde börjar Carro fundera på vad vi skulle kunna ha glömt...inget glömt fram tills

Resa
torsdag 20 februari 2020 - Storvik, Gävleborgs län, Sverige

37 dagar kvar

Helene & Rickard
Bobba23 i Escape/Florida
Senast aktiv - från Storvik, Gävleborgs län, Sverige
...på väģ hem
lördag 17 augusti 2019 - Gävle, Gävleborgs län, Sverige

Efter en andefattig s.k. frukost drog vi söderut - med stopp i Övik innan besök i Sundsvall hos Lottas studerande systerdotterdotter - och hamnade vi i Gävle För Scandic har behaģlig söndagsfrukost Därefter sträckkör vi hem - ljuva hem!!!

JULHÄLSNING
lördag 22 december 2018 - Järvsö, Gävleborgs län, Sverige

I ÅR ÖNSKAR VI ALLA VÅRA VÄNNER GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR HEMMIFRÅN SVERIGE.RONNEY O BEA

Bea Och Ronney Pettersson
ronney i Sverige Änga Järvsö
Senast aktiv - från Änga, Änga, Gävleborgs län, Sverige
Dag 2
onsdag 27 juni 2018 - Hudiksvall, Gävleborgs län, Sverige

Hej! Vi har sovit i ett naturreservat i Skuleskogen. Dit cyklade vi. Det var jättebrant nerför och tyvärr också jättebrant uppför när vi skulle tillbaka. Vi sov i tält på en strand. Idag har vi varit upp på Skuleberget med hjälp av en skidlift! Mamma var jättehöjdrädd och skrek. På

Hemma igen
onsdag 30 maj 2018 - Gävle, Gävleborgs län, Sverige

Som vanligt känns det overkligt att vara hemma igen. I går morse promenerade vi omkring på gatorna i Peking och nu sitter jag här, hemma vid skrivbordet. Vi har rest i mer än 17 timmar och jag kände mig ganska mörbultad när vi kom hem. Trots att vi reste så långt igår har tiden gått

Semester i Sverige  - javisst går det!

Semester i Sverige - javisst går det!

19 juli 2020 - 10 augusti 2020

Corona satte stopp för sommarens planerade båtluff i Grekland. Nu kommer vi istället iväg till Gotland och dessutom blir det en roadtrip en bit norrut. Häng med!

Med Husbil mot Boden och tillbaka

Med Husbil mot Boden och tillbaka

10 juli 2020 - 31 juli 2020

Att åka söder det kan vi men hur mkt kan vi om norr? Rastlöshet och jakten efter äventyr är oss, att stanna hemma hela semestern är inte för oss. Ett äventyr på hjul genom Sverige från Skövde mot Boden och tillbaka ska vi nu åka på.

Sommarsemester 2020

Sommarsemester 2020

1 juli 2020 - 22 juli 2020

Semester i Sverige med vår husbil Rimor Superbrig

Escape/Florida

Escape/Florida

26 mars 2020 - 17 april 2020

1vecka på Ncl Escape i Karibien. 2v rundresa i Florida.

Mot Svolvaer - och sedan Byske

Mot Svolvaer - och sedan Byske

10 augusti 2019 - 20 augusti 2019

en chans att se/återse naturlig skönhet på Lofoten.... måste upplevas!

Sverige Änga Järvsö

Sverige Änga Järvsö

22 december 2018 - 1 januari 2019

Hemma i Sverige

The Global Cycling 1719

The Global Cycling 1719

1 april 2017 - 31 december 2019

En global cykeltur från Ö-vik den 1 April 2017. Resan går genom Sverige & östra Europa till Turkiet. Följer sedan sidenvägen över Central Asien & Pamir genom Turkmenistan, Tadjikistan, Kyrgyzstan & in i Kina. Över tibetanska platån genom Yunnan dalen & Vietnam, Laos, Thailand till Singapore. Flyg till Borneo & en lång cykleltrip till ett Orangutang Rehahcenter där jag tänker stanna några veckor. Tvärs över Borneo till Balikpapan. Nytt flyg till Darwin. Korsar Australiens outback till Melbourne & ett nytt flyg till Nya Zeeland. Båda öarna till Aukland. Nytt flyg till Ushuaia, världens sydligaste stad. Vidare norrut genom Syd & Centralamerika in i USA till L.A. Följer den mytomspunna Route 66 via Grand Canyon till Chicago. Några mil till, flyg från Washington till Portugal och Algarve sen resten på sadeln hem till Övik JOIN ME AND MY FIGHT for Save the Orangutan Logga in till min blogg http://theglobalcycling.com för mer info Ha det bra för det tänker jag försöka ha. P-G (The Global Cyclist)

Danmark troligtvis

Danmark troligtvis

26 juni 2018 - 11 juli 2018

Vi åker till Danmark och campar men tar inte med oss det viktigaste (mitt Xbox)

Transsibiriska järnvägen

Transsibiriska järnvägen

11 maj 2018 - 29 maj 2018

Jag, Vladi, mamma och pappa åker från Moskva till Peking. Den transmongoliska delen av Transsibiriska järnvägen.

Resan 2018

Resan 2018

2 januari 2018 - 8 mars 2018

Vår resa går till Australiens östkust, sedan Nya Zeeland och vidare till Fiji öarna och avslutas med några dagar i Singapore på vägen hem.

Marcus/joel Nordstrom/sjodin
joelOchmarcus