Gävleborgs län

Dag 2
onsdag 27 juni 2018 - Hudiksvall, Gävleborgs län, Sverige

Hej! Vi har sovit i ett naturreservat i Skuleskogen. Dit cyklade vi. Det var jättebrant nerför och tyvärr också jättebrant uppför när vi skulle tillbaka. Vi sov i tält på en strand. Idag har vi varit upp på Skuleberget med hjälp av en skidlift! Mamma var jättehöjdrädd och skrek. På

Hemma igen
onsdag 30 maj 2018 - Gävle, Gävleborgs län, Sverige

Som vanligt känns det overkligt att vara hemma igen. I går morse promenerade vi omkring på gatorna i Peking och nu sitter jag här, hemma vid skrivbordet. Vi har rest i mer än 17 timmar och jag kände mig ganska mörbultad när vi kom hem. Trots att vi reste så långt igår har tiden gått

Hemma!!!
torsdag 5 april 2018 - Järvsö, Gävleborgs län, Sverige

Borta bra men hemma bäst!Då var det slut på den här 5 månadstrippen Som det känns nu så blir det ingen elfte resdagbok från Thailand,men detkanske kan bli från något annat land .Hoppas att ni som har följt oss(ca 80 st) uppskattat våra rapporter.Bif.några bilder från vårt vintriga

Bea Och Ronney Pettersson
ronney i Thailand 10
Senast aktiv - från Cha Am, Phetchaburi, Thailand
Nära nu!
söndag 14 januari 2018 - Forsbacka, Gävleborgs län, Sverige

Nu jävlar är det inte lång tid kvar. Dan före dan...Allt packat och klart samt invägt. Slapp köpa en ny200 liters väska;)

Test
fredag 12 januari 2018 - Gävle, Gävleborgs län, Sverige

HejNu är det bara 2 dagar innan vi drar på en fantastisk resa.

rydda
rydda i New Zealand 2018 Revivel-Tour
Senast aktiv - från Gävle, Gävleborgs län, Sverige
Äntligen på väg
måndag 1 januari 2018 - Gävle, Gävleborgs län, Sverige

Nu sitter vi här- äntligen! På tåget ned till Arlanda och lite bubbel känns helt rätt. 🥂🥂

Terräng och regn från Huddik till Gnarp
lördag 5 augusti 2017 - Gnarp, Gävleborgs län, Sverige

Det tog 3 timmar och 45minuter och endast 4.8 mil idag. Terräng nästan hela vägen. Uppehåll i början sen kom hällregnet. Peter har breda däck på cykeln som passar perfekt för terräng, till skillnad från jag som har däck som passar asfalt mer. De få hundra meter där vägarna var

Järvsö till Hudiksvall med bil
fredag 4 augusti 2017 - Hudiksvall, Gävleborgs län, Sverige

Peter är allergisk mot vind och regn. Ingen effekt av antihistamin och Betapred. 50 mm ösregn idag så det blev bil till Hudiksvall .Fikade på Lill-Babs "caffär" på vägen. Checkat in på stadshotellet i Hudiksvall. Fint hotell med gym och Pool. Det hanns med att träna lite. Imorgon skall

Bollnäs till Järvsö
torsdag 3 augusti 2017 - Järvsö, Gävleborgs län, Sverige

Framme äntligen. Hade mycket energi i morse efter en dusch och frukost. Nu trött. Cyklat bara 5 mil men bara uppför . Inte lika brant som igår dock. Backe efter backe och trodde till slut att det inte fanns flera backar i Sverige, då jag kom till mördarbacken när det var två mil kvar. Fick

Morgon i Ljusdal
tisdag 1 augusti 2017 - Ljusdal, Gävleborgs län, Sverige

Har sovit varmt och skönt men inte riktigt gott ändå. Vaknar redan vid halv 7. Tar med mig tjejerna och går en promenad. Shorts och linne, soligt och varmt. Tror ju nästan inte att det är sant. Blåser lite lätt i träden. Går tillbaka i väntan på att de andra sömntutorna ska

Annika Bergström
Bubbel i Bil och tältsemester 2017
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Danmark troligtvis

Danmark troligtvis

26 juni 2018 - 11 juli 2018

Vi åker till Danmark och campar men tar inte med oss det viktigaste (mitt Xbox)

Transsibiriska järnvägen

Transsibiriska järnvägen

11 maj 2018 - 29 maj 2018

Jag, Vladi, mamma och pappa åker från Moskva till Peking. Den transmongoliska delen av Transsibiriska järnvägen.

Resan 2018

Resan 2018

2 januari 2018 - 8 mars 2018

Vår resa går till Australiens östkust, sedan Nya Zeeland och vidare till Fiji öarna och avslutas med några dagar i Singapore på vägen hem.

Thailand 10

Thailand 10

24 oktober 2017 - 14 mars 2018

Min cykelresa till Sundsvall från Dalarna

Min cykelresa till Sundsvall från Dalarna

30 juli 2017 - 6 augusti 2017

Min resa börjar i Dalarna/Sunnansjö. Tanken med resan är att njuta av natur, cykling och god mat. Jag kör inte för att tävla, utan bara av att njuta av min semester. Det är första gången jag gör en sådan här resa helt ensam. Många tragiska tankar och minnen dyker upp när jag tänker på att jag skall cykla till Sundsvall. Dessa får jag bearbeta längst resan dit. Men också underbara minnen. Min bror som bor i Sundsvall kommer att möta upp mig i Järvsö och vi kommer tillsammans att cykla in i mål. BTW!! MIn stora idol är Tom Hanks.

Bil och tältsemester 2017

Bil och tältsemester 2017

31 juli 2017 - 7 augusti 2017

En bilsemester som innehåller tält och 3 hundar. Kan gå hur som helst. Hoppas på sol och värme. Åker mot Jämtland, Härjedalen, Hälsingland, Dalarna och Värmland. Har ett antal ställen vi ska besöka men utan tidsschema och press. Några ishallar ingår i resan 👍 Ska försöka vara tillbaka till måndag 14 augusti 🤣🤣

Kebnekaise

Kebnekaise

24 juli 2017 - 30 juli 2017

T o R Gävle-Kebnekaise solo med 2 barn (6&9).

Sverigeresan 2017

Sverigeresan 2017

21 juli 2017 - 28 juli 2017

Resan där bilen kör dit näsan pekar....eller nått

Semester Holiday 2017

Semester Holiday 2017

18 juli 2017 - 28 juli 2017

Eurotrip

Eurotrip

29 april 2017 - 27 maj 2017

Vår första långa resa med vår camper.

Micke Hedman
zenturion