Hudiksvall

Järvsö till Hudiksvall med bil
fredag 4 augusti 2017 - Hudiksvall, Gävleborgs län, Sverige

Peter är allergisk mot vind och regn. Ingen effekt av antihistamin och Betapred. 50 mm ösregn idag så det blev bil till Hudiksvall .Fikade på Lill-Babs "caffär" på vägen. Checkat in på stadshotellet i Hudiksvall. Fint hotell med gym och Pool. Det hanns med att träna lite. Imorgon skall

Det närmar sig!
måndag 12 oktober 2015 - Hudiksvall, Gävleborgs län, Sverige

Hej alla! I morgon är det precis en vecka kvar tills vi sätter oss på tåget till Arlanda och påbörjar vår resa till Australien. SOM vi har längtat! Och äntligen är det dax :-) Det som har känts så avlägset är nu påtagligt verkligt när jag hela tiden adderar till den lite slarvigt

Avfärd
tisdag 27 maj 2014 - Hudiksvall, Gävleborgs län, Sverige

På Torsdag åker vi äntligen till Sydafrika och till Matteo. Vi flyger via London ner till Johannesburg för vidare färd i bil till Pretoria. Tisdag den 3e Juni får vi träffa honom för första gången! Nu till helgen ska vi passa på att se lite djur på en minisafari i Pretoria tillsammans

Niklas Bergström
maluddensmatteo i Matteo
Senast aktiv - från Pretoria, Gauteng, Sydafrika
Snart dags!
måndag 26 maj 2014 - Hudiksvall, Gävleborgs län, Sverige

Om några timmar åker vi! Vi har i stort sett packat klart nu, bara lite småsaker som ska fixas. Typ köpa en ny resväska.. Och lämna nyckeln till husvakterna. Vi är faktiskt "klara" i så god tid att jag blir orolig. Stensäker på att det är nånting vi glömt. Men bara vi har med det

Hanna&teemu Taipale
t-ranch i Berlin 2014
Senast aktiv - från Hudiksvall, Gävleborgs län, Sverige
Borta bra men hemma bäst!
lördag 22 februari 2014 - Hudiksvall, Gävleborgs län, Sverige

Ja nu har vi kommit hem igen efter en så härlig resa! Lite om vad vi gjorde de sist dagarna på Langakwi då. Vi åkte iväg för att dyka och snorkla en dag. Det var riktigt häftigt, såg massor av fiskar och koraller i olika färger. Fick även snorkla bland hajar (!), det var häftigt. Sen

Pirrigt nu!!!
onsdag 22 januari 2014 - Hudiksvall, Gävleborgs län, Sverige

Hej allihopa! Ja nu är det sååå nära, det pirrar så otroligt mycket i magen nu. Vi håller på att packa för fullt här hemma. Alltid lika svårt att veta vad man ska ta med och inte och inte packa för mycket. Men det känns som att vi gjort det ganska bra nu ändå =) Ja i morgon flyger

Vad som inte funkade...
torsdag 26 december 2013 - Hudiksvall, Gävleborgs län, Sverige

Det mesta funkade enligt min planering, dock så var det några saker som lite oväntat inte funkade..... Vad jag missade: Sadel! Trodde mig om att ha en ganska van ”cykelbak” men alla dessa timmar i sadeln satte sina spår. Kommer att ha med mig en insutten och fungerande sadel nästa gång.

Christer Tollstedt
ChristerT i Cykla i Thailland
Senast aktiv - från Phuket, Phuket, Thailand
Vad som funkade och Bra att veta
torsdag 26 december 2013 - Hudiksvall, Gävleborgs län, Sverige

Jag tänkte här sammanfatta lite av mina erfarenheter över vilken utrustning som är vettig på en sådan här cykeltur, helt utifrån mina erfarenheter och behov. När jag började planera denna tur så hade jag många frågor men få svar. Jag hittade en del på nätet och jag hade ju gott om

Christer Tollstedt
ChristerT i Cykla i Thailland
Senast aktiv - från Phuket, Phuket, Thailand
Tiden rinner
onsdag 18 december 2013 - Hudiksvall, Gävleborgs län, Sverige

Katatonisk kl 18.33. Sitter på jobbet och glor ut över smutsgrå snö. Högarna av jobb minskar knappt om jag håller på så? Fixar intyg, mediciner, myggnät, föräldrapenning, avbokar tandläkartider och planerar skolmaterial med lärarna till N & V - mellan patienterna. Helt hysteriskt. Det

Innan avresa
tisdag 5 november 2013 - Hudiksvall, Gävleborgs län, Sverige

Hej kära resdagboksläsare! Det är alltså jag, Amanda, och Robbie som ska ut och resa lite i vinter. Namnet, Till Ankeborg kommer givetvis från Sunes sommar och var det enda vi kom på förutom "dontworrybehappy". Tyckte att lame-faktorn redan var uppfylld i och med Robbies val av alias här

Amanda Lång
mandypantz i tillankeborg
Senast aktiv - från Bromma, Stockholm, Stockholms län, Sverige
Min cykelresa till Sundsvall från Dalarna

Min cykelresa till Sundsvall från Dalarna

30 juli 2017 - 6 augusti 2017

Min resa börjar i Dalarna/Sunnansjö. Tanken med resan är att njuta av natur, cykling och god mat. Jag kör inte för att tävla, utan bara av att njuta av min semester. Det är första gången jag gör en sådan här resa helt ensam. Många tragiska tankar och minnen dyker upp när jag tänker på att jag skall cykla till Sundsvall. Dessa får jag bearbeta längst resan dit. Men också underbara minnen. Min bror som bor i Sundsvall kommer att möta upp mig i Järvsö och vi kommer tillsammans att cykla in i mål. BTW!! MIn stora idol är Tom Hanks.

Piraterna i landet Oz

Piraterna i landet Oz

20 oktober 2015 - 14 januari 2016

Jag och min kärlek på en tre månaders-tur till Australiens västkust! Hälsa på kärestans släkt och njuta av tillvaron!

Matteo

Matteo

29 maj 2014 - 25 juni 2014

Beskriver vår adoptionsresa till Pretoria där vi ska träffa vår son och Stellas lillebror Matteo.

Dubai - Malaysia - Borneo

Berlin med familjen

Koh Lanta - Favorit i repris

Koh Lanta - Favorit i repris

31 december 2013 - 16 mars 2014

Nu är det dags igen! Ljungbergs åker tillbaka till Lanta efter fem års frånvaro. Ska bli sååå kul och underbart och härligt! Nu är pojkarna 5, 12 och 14, lite skillnad mot förra gången. Undrar om vi känner igen oss? Skolan är densamma i alla fall. Och husen. Lite gäster kommer också. Shit vad vi ska va lyckliga familjen i värmen och aldrig bråka. Och inte tänker vi bli sjuka heller.

Cykla i Thailland

Cykla i Thailland

23 november 2013 - 11 december 2013

Fortsätter här den dagbok jag påbörjade på mintur.se Har haft lite för struligt med uppladdningen där.

tillankeborg

6 juni 2013 - 2 juli 2013

Asien

Asien

22 februari 2013 - 22 mars 2013

Tja kul att ni följer med på min blogg. Det här kommer bli min bästa resa!

Therese Andersson
boppen796