Ljusdal

Morgon i Ljusdal
tisdag 1 augusti 2017 - Ljusdal, Gävleborgs län, Sverige

Har sovit varmt och skönt men inte riktigt gott ändå. Vaknar redan vid halv 7. Tar med mig tjejerna och går en promenad. Shorts och linne, soligt och varmt. Tror ju nästan inte att det är sant. Blåser lite lätt i träden. Går tillbaka i väntan på att de andra sömntutorna ska

Annika Bergström
Bubbel i Bil och tältsemester 2017
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Tji fiske i Glada Hudik
onsdag 27 maj 2015 - Ljusdal, Gävleborgs län, Sverige

Herrarna ville fiska strömming så vi åkte till Hudiksvall. Vi damer kollade staden i stället och vi fyndade i affärerna medan herrarna kammade så gott som noll! Lunch på en trevlig restaurang innan färden fortsatte. Resten av dagen var fortsatt trevlig. Vi hann se på den spirande grönskan

Tji fiske i Glada Hudik
onsdag 27 maj 2015 - Ljusdal, Gävleborgs län, Sverige

Framme i Ljusdal
torsdag 28 maj 2015 - Ljusdal, Gävleborgs län, Sverige

Resan bjöd på omväxlande regn och sol, filminspelning i Orsa, snabbtopp i Mora, skogar och öppna landskap. Vi kom fram till Örjan och Maud och hade en trevlig kväl med en massa prat.

Framme i Hälsinland
tisdag 26 maj 2015 - Ljusdal, Gävleborgs län, Sverige

Efter en biltur med omväxlande sol och regn, filminspelning i Orsa och snabbstopp i Mora kom vi fram till Ljusdal & Örjan & Maud. Vi hade en trevlig kväll med prat & skratt!

EN RESA I SYDOSTASIEN
söndag 7 oktober 2012 - Ljusdal, Gävleborgs län, Sverige

Nu mina vänner ska ni få höra. Om inte mer än 3 dagar ger jag mig ut på en resa. Den 10onde oktober lyfter jag och min resevän, Mirre, från Arlanda för att ta oss till Bali. Därefter kommer vi resa vidare mot Malaysia, Thailand och Vietnam. Hela 3 månader ska vi spendera i Sydostasien på

Värtahamnen
söndag 26 augusti 2012 - Ljusdal, Gävleborgs län, Sverige

Jag och matilda sitter just nu på en bänk och väntar på Finlandsfärjan. Lät ju nästan lite festligt. Sist jag var här nalkades studentkryssning. Skönt att man slipper den pärsen igen. Efter att ha käkat pizza med Matildas föräldrar är vi mätta och glada. Fattar fortfarande inte att

Malin Hansson
malinomatilda i Transmongoliska järnvägen m.m.
Senast aktiv - från Kunming, Yunnan, Kina
Resfeber?
lördag 25 augusti 2012 - Ljusdal, Gävleborgs län, Sverige

Imorgon 7.40 går bussen mot Hudiksvall; Den första etappen på resan. Är jag nervös? Är jag skitnervös? Är jag skitnödig? Faktum är att jag är oroväckande lugn. Man SKA väl ha resfeber innan man åker iväg på en sån här typ av resa? Tänk, inatt är sista natten i min sjukt sköna

Malin Hansson
malinomatilda i Transmongoliska järnvägen m.m.
Senast aktiv - från Kunming, Yunnan, Kina
min resa på alla nattklubbar!
torsdag 12 januari 2012 - Ljusdal, Gävleborgs län, Sverige

jag har vart runt i landet på olika nattklubbar, supit skallen av mig och festat! men det roliga var att det var inte kroppsvisetering på något ställe vilket förvånar mig, jag kunde ha pistol lite här o där och så äre.

Bortlängtan.
fredag 7 oktober 2011 - Ljusdal, Gävleborgs län, Sverige

Sitter i Ljusdal och inväntar internetstudiekamraters korrektur på det sista arbetet inom svenskt territorium. Längtar till den karibiska övärlden nåt alldeles fruktansvärt... Allt verkar vara klart inför resan: Packning, dokument, flickvän, studier och förväntan. Det borde inte vara

Bil och tältsemester 2017

Bil och tältsemester 2017

31 juli 2017 - 7 augusti 2017

En bilsemester som innehåller tält och 3 hundar. Kan gå hur som helst. Hoppas på sol och värme. Åker mot Jämtland, Härjedalen, Hälsingland, Dalarna och Värmland. Har ett antal ställen vi ska besöka men utan tidsschema och press. Några ishallar ingår i resan 👍 Ska försöka vara tillbaka till måndag 14 augusti 🤣🤣

Pensionärer på vift

Pensionärer på vift

8 maj 2015 - 31 december 2020

Eriksgata genom Sverige med en avstickare till Norge. När vi kommer hem igen vet vi inte än

En resa i sydostasien

En resa i sydostasien

10 oktober 2012 - 16 januari 2013

För första gången i mitt liv skall jag äntligen ta mig till Asien. Dagligen hör man människor berätta om sina charterresor till Thailand, till paradisstränderna. Till palmerna, de klara vattnet och det varma och härliga klimatet. Jag har alltid blivit avundsjuk, men nu är det slut på det. Planen är att börja på Bali för att sedan ta oss vidare mot Malaysia, Thailand och Vietnam. Vi får se hur pass noga vi följer planen, allt kan hända. Men det är det som gör det spännande. Förväntan är på topp! LET'S GO ASIAAAAAAA!

Transmongoliska järnvägen m.m.

Transmongoliska järnvägen m.m.

26 augusti 2012 - 10 december 2012

Jag & min bättre hälft Matilda ska resa på järnväg genom Sibirien. Vi passerar Mongoliet, där vi även stannar några nätter, och fortsätter sedan till Beijing. Vi kommer att stanna i Kina ca en månad, för att sedan fara vidare till Singapore, Malaysia och Indonesien. Det här får ni bara inte missa - så följ oss här på resdagboken.se!

min resa till hhhh

min resa till hhhh

12 januari 2012 - 13 januari 2012

jag är här och man behöver inte kroppsvitering på natklubb"!

Dominikanska Republiken

Dominikanska Republiken

11 oktober 2011 - 11 januari 2012

Återigen Karibien! Studerar musikvetenskap på distans och passar på att spendera lite tid i DR samtidigt. Närmare bestämt 3 månader. Ser fram emot sol, bad, surf, mat, dryck, dans och en massa annat som hör livet till :)

a l a n y a - 1 1

a l a n y a - 1 1

11 april 2011 - 1 november 2011

Följ med på Min resa som reseledare, som börjar i Alanya, Turkiet. :)

BackPacking New Zeeland

BackPacking New Zeeland

15 september 2010 - 22 december 2010

Äntligen bokad resa till andra sidan världen! Har prelemenärdatum för åter resa i december, men det får vi ju se hur det blir när den tiden kommer, kanske blir jag längre, vem vet :)

Orlando-Clearwater/Tampa-Croghan

Orlando-Clearwater/Tampa-Croghan

8 juli 2010 - 6 augusti 2010

Nöjes- avkoppling- sol- och bad resa! Två veckor i Florida med fokus på Orlando och nöjesparkerna där samt sol och bad ute i Clearwater på västkusten. Sen två veckor hos Mickes mamma i Croghan, New york. Ska bli så härligt!!

Kjell Och Pia Näslund
sjobo