Söderhamn

hojt
måndag 13 oktober 2014 - Köpmangatan, Söderhamn, Gävleborgs län, Sverige

Imöra bär det äntligen av, kommer att mellanlanda i Moskva. Sedan landar vi i Bangkok på onsdag morgon 7:55 thai tid. Ska försöka att uppdatera så gott ja kan..

ucka i thailand 2månader
äntligen
tisdag 29 januari 2013 - Köpmangatan, Söderhamn, Gävleborgs län, Sverige

Då har ja äntligen landat o Thailand. Befinner mig just nu i Bangkok och ska hitta mig ett rum här och stanna över natten, sedan får ja se vart ja åker nånstans. Vädret ä toppen landade för ca. 2 timmar sen och då var det 39 grader varmt o då va kl. 10 på möra ha de gött

ucka i Thailand :)
Smaken är som baken
torsdag 22 november 2012 - Köpmangatan, Söderhamn, Gävleborgs län, Sverige

Idag började jag jobba klockan halv elva och jag stod i Vika senter (House of Oslo) och hade en smakundersökning. Den handlade om ett nytt snacks som var en blandning mellan popcorn och chips. Jag skulle göra 50 intervjuer och jag var klar ungefär klockan fem. Det enda jag har att säga om

Tisdag
tisdag 13 november 2012 - Köpmangatan, Söderhamn, Gävleborgs län, Sverige

Idag jobbade jag på samma barnehage som förra veckan. Jag började klockan nio och slutade halv fem. Dagen såg ut ungefär som vanligt men tiden gick faktiskt ganska fort! När jag får långsamt brukar jag tänka "Vad skulle Mia ha gjort i den här situationen?". Mitt svar till mig själv blir

Födelsedag i Oslo!
lördag 10 november 2012 - Köpmangatan, Söderhamn, Gävleborgs län, Sverige

Jag vaknade av mig själv klockan åtta idag, helt klarvaken! För att inte väcka de andra låg jag kvar i sängen till nio och då gick jag upp och började göra mig i ordning. Anna och Steffi kom upp och åt frukost med mig och jag öppnade lite paket som jag fått med mig hemifrån :D Strax

Fredag
fredag 9 november 2012 - Köpmangatan, Söderhamn, Gävleborgs län, Sverige

I morse klev jag upp i god tid så jag kom i väldigt bra tid till tågstationen. Jag satt uppe och väntade på tåget till det var fem minuter till tåget skulle gå, vilket jag har gjort varje dag. Det var bara det att idag gick det ett tåg från samma spår, två minuter innan mitt tåg skulle

Flink på att tegne
torsdag 8 november 2012 - Köpmangatan, Söderhamn, Gävleborgs län, Sverige

I morse gick jag upp kvart över sex och tåget gick från tågcentralen 07:40. Jag började jobba klockan halv nio och idag fick jag vara inne från början. Jag gjorde ungefär samma saker som igår, gjorde pärl-plattor och ritade. Jag fick rita hur många elefanter, tigrar och hästar som helst

Mitt första uppdrag!
onsdag 7 november 2012 - Köpmangatan, Söderhamn, Gävleborgs län, Sverige

I morse var det några som åkte iväg på jobb, men vi som var lediga satte klockan på halv nio för klockan nio skulle städerskan komma och tvätta golvet. Det var verkligen behövligt men var skulle vi göra av alla grejer? Åtta personers packning och alla tänker stanna minst ett halvår...

Fullspäckad dag!
torsdag 1 november 2012 - Köpmangatan, Söderhamn, Gävleborgs län, Sverige

I morse klev jag upp kvart över åtta. Vid halv tio-tiden tog jag trikken till Jernbanetorget och sedan gick jag vidare till min första intervju. Det gick bra att hitta eftersom jag och Anna var ute och gick igår kväll och letade lite. Intervjun var på ett bemanningsföretag och jag sökte

Rundvandring i regn
onsdag 31 oktober 2012 - Köpmangatan, Söderhamn, Gävleborgs län, Sverige

I morse skulle vi träffas vid slottet klockan tio. Vi tog trikken en bit eftersom det regnade och det regnade under hela turen. Vi började gå ner till Akerbrygge och där bjöd Kristin oss på varm choklad på ett mysigt fik. Sedan gick vi förbi bland annat rådhuset, skatteetaten, LO och husen

thailand 2månader

thailand 2månader

14 oktober 2014 - 10 december 2014

Då var det dax att utforska thailand igen, pyser iväg tillsammans med Sarah i 2 månader. Försöker väl uppdatera här så gött ja kan.

Thailand  :)

Thailand :)

28 januari 2013 - 14 februari 2013

Dax att bege mig ner till Thailand igen,var ett tag sedan sist. För första gången så reser ja ensam vilket ä lite nervöst känner ja, men det ska nog ordna sig på resans gång :)

Jobbresan

Jobbresan

28 oktober 2012 - 20 april 2013

Jobbresan är ett samarbete mellan arbetsförmedlingen i Söderhamn och Nordjobb. Den riktar sig mot ungdomar som vill testa på att jobba i norden och framför allt i Norge. Jobbresan innehåller en fyra veckor lång kurs där man bland annat får hjälp att skriva ansökningshandlingar, söka jobb, söka bostad och mycket annat man kan behöva hjälp med när man ska flytta till Norge. Under den tredje veckan får de som vill även chansen att ta truckkörkort vilket ökar chanserna att få jobb i Norge. Efter denna kurs, som hålls i Söderhamn, får man resan till Oslo betald samt gratis boende på vandrarhem i 28 dagar och sedan får man stå på egna ben!

en månad i amerikat

en månad i amerikat

1 oktober 2012 - 28 oktober 2012

Denna resa blev ganska hastigt planerad jag Tom och John kommer att flyga till Orlando som start sträcka där efter åker vi till Miami och sedan flyger vi inrikes från Orlando till lasvegas i lasvegas hyr vi en bil som vi sedan åker till san Fransisco och efter kusten upp till Seattle.

Segling mot England/Irland

Segling mot England/Irland

1 juni 2012 - 31 augusti 2013

Indien för tredje gången

Indien för tredje gången

25 november 2011 - 10 december 2011

Då var det dax för en behövlig semester igen. Ju äldre man blir desto mer tid behövs för återhämtning. umman har förväntningar på att få se mer av elefanter och en tripp på indiska oceanen för att få uppleva delfiner. Jag vill bara få vara och ta det som kommer utav upplevelser. Dags temperaturen ligger nu på 32+. Hoppas att det går att komma in på dena länk lättare än förra gången. Då trasslade det mycket med att lägga in bilder och att bli uppkopplad.

Moscow derailed

Moscow derailed

9 oktober 2011 - 27 april 2012

Stockholm - Moskva Transmongoliska järnvägen: Moskva- Ulan Bator Ulan bator- Peking Och där hakar Erika på. Shanghai - Seol Seol - Hanoi Hanoi - Laos Laos - Bangkok Phuket - Kuala Lumpur Kuala Lumpur - Sidney Chains - Auckland - Christchurch Auckland - L.A.

USA

USA

28 maj 2011 - 21 juni 2011

Den 28 maj startar resan från Arlanda till New York. Under resans gång kommer vi att besöka Nwe York så klart, San Francisco, Los Angeles, Las Vegas och Millwaukee/Racine. Vi som reser är Jon, Josefine, Carl, Thomas och Christina.

Rockweekend Festivalen

Rockweekend Festivalen

8 juli 2010 - 11 juli 2010

Sawadee kap

Sawadee kap

14 februari 2011 - 16 mars 2011

Bokat nästan alla biljetter,limousin o hotell kvar.Passen kollade, stålar på konton, uppdaterat lappen, autogiron etc.... mer kommer.

199
136