Söderhamn Ö

Storjungfrun
fredag 20 juli 2012 - Söderhamn Ö, Gävleborgs län, Sverige

[u]Fredag[/u] Distans: 30,2 M, Vind: Växlande 2-4 m/s, FÖG: 5,0 kn. Idag hade vi ingen brådska att stiga upp eftersom vi väntade på posten till fiskaren i Bönan. Vi ägnade morgonen åt dusch och tvätt. Robert gjorde ett försök att åtgärda vår läckande toalett genom att byta ut pumpen,

Bangkok-London-Arlanda
lördag 25 februari 2012 - Söderhamn Ö, Gävleborgs län, Sverige

Efter ett par varma dagar i Bangkok har vi nu efter 12 timmars flygresa kommit till Heathrow i London. Klockan 7 på morgonen bestämde vi att den som ledde Yatzyn kl 8:15 skulle förklaras som vinnare. Vera har lett ganska klart på sista tiden men klockan 08:10 gick Ronald ikapp 178-178. Den

Vera Karlsson
arev i Swaussie Oskar
Slutdestination
lördag 5 november 2011 - Söderhamn Ö, Gävleborgs län, Sverige

Vi åkte till lilla mysiga Goslar, där har vi en trevlig veterinär, dessutom billig, 9€ för tablett mot dvärgbandmask och inskrivning i Tingelings pass. Kan varmt rekommenderas för resande med vovvar och missar. Vi beslutade oss för att åka hem och stötta och hjälpa syrran på

Lena Lindqvist
lenanders i H
Höstresa Sept-Okt
onsdag 13 oktober 2010 - Söderhamn Ö, Gävleborgs län, Sverige

Vi är tillbaks hemma igen efter nästan en månads resa, vi har haft det jättebra! Innan vi åkte hem från Sthlm, besökte vi Muskö; Eva och Börje som precis hade kommit till Sverige från USA, vi hade en jättemysig dag och kväll, mycket prat som vanligt, tack båda för ett fantastiskt

Höstresa från Ljusen
söndag 12 september 2010 - Söderhamn Ö, Gävleborgs län, Sverige

Vi lättar idag från Ljusne till Sollentuna för vidare färd till Norra Europa, vi fick en underbar grillkväll med Robban och Anita innan vi lättade från Sollentuna, alltid lika trevligt och fantastiskt gott

Ljusnefors
tisdag 29 juni 2010 - Söderhamn Ö, Gävleborgs län, Sverige

Kort promenad till ICA och sedan avgång från Öregrund. Solen skiner och vinden är svag, Ålands hav ligger som en spegel. Riktar in oss på en lång dag tvärs över Gävlebukten och en bit in på Jungfrukusten. Efter 65 distansminuter kommer vi fram till Ljusnefors, en liten brygga vid

Evy Dahlgren
Edabaten i Sverige runt
Senast aktiv - från Trollhättan, Västra Götalands län, Sverige
Öregrund
måndag 28 juni 2010 - Söderhamn Ö, Gävleborgs län, Sverige

Efter att ha tagit en promenad genom den gamla delen av Norrtälje och besökt Britt, Evys fd. arbetskamrat, återvänder vi till båten. Igår tog vi beslutet att fortsätta upp tii Höga kusten. Vi började med att gå norrut genom Roslagens skärgård. Siktet var först inställt på

Evy Dahlgren
Edabaten i Sverige runt
Senast aktiv - från Trollhättan, Västra Götalands län, Sverige
Hemma igen
lördag 29 maj 2010 - Söderhamn Ö, Gävleborgs län, Sverige

Nu har vi anlänt Ljusne igen och vi har varit i Danmark på hevägen, vi såg Visingsö strax norr om Jönköping, handlat en del hit och dit (Gekå+Cansocks), träffat Pelles mamma, klippt gräset i Sollentuna och vi ska till Sthlm igen den 3-4 juni för då skall Pellan få en ny bakaxel. Hon

Valborg
fredag 30 april 2010 - Söderhamn Ö, Gävleborgs län, Sverige

För första gången vad vi vet är vi inte hemma på valborg Vi har varit en sväng i Sollentuna och blivit bjudna av Robban och Anita på god mat, stort tack. Efter det styrde vi vidare mot Botkyrka där vi tittade på monteringsfärdiga hus, efter det vidare till Stavsjö, en bit utanför

Gotlandsresa och hem igen
fredag 23 april 2010 - Söderhamn Ö, Gävleborgs län, Sverige

Nu är vi hemma igen efter en tripp till Gotland där vi träffade Pelles kusiner och kusinbarn, det var mycket trevligt. Vi fortsatte sedan till huset i Edsviken och lämnade in pellan-husbilen på garantiservice, några saker blev åtgärdade direkt men sedan blir det byte av bakaxel i maj då vi

Harmony mot Luleå

Harmony mot Luleå

9 juli 2012 - 5 augusti 2012

Vi seglar hem vår nyinköpta segelbåt, en Monsun 31. Resan startar i Oxelösund och ny hemmahamn kommer att bli Luleå. Vi seglar inomskärs längs Svenska ostkusten. Besättningen består av: - Selma (Skeppshund) - Sofie - Robert

Swaussie Oskar

Swaussie Oskar

12 november 2011 - 23 februari 2012

Huvudsyftet med vår resa är att besöka vår son Mårten och hans familj i Perth i västra Australien. Mårtens familj består av fru Liesha, dottern Ella och 8 månader gamle Oskar som vi nu ska få träffa för första gången på riktigt. Vi kommer att vara hos dem till nyår och resten av tiden i Vietnam och Thailand.

H

10 maj 2010 - 23 september 2010

gotland

gotland

13 april 2010 - 19 april 2010

Vi ska ta vår husbil Pellan och åka till gotland, först på begravning och sedan träffa vänner och familj, se oss omkring och ha de riktigt bra.

Vera Karlsson
arev