Gotlands län

Exit Through the Gift Shop
måndag 5 oktober 2020 - Visby, Gotlands län, Sverige

På lördagen var det Visbydagen i stan och vi hade fyra timmar från utcheckning på Gute hotell, till incheckning på Clarion Visby. Så bilen in igen på de smala gatorna, lasta väskor och köra bort dem till bagagegarderoben på Clarion. Efter att ha vandrat runt innanför ringmuren i snart en

Rauk 'n' roll
torsdag 1 oktober 2020 - Hoburg, Gotlands län, Sverige

Coronatider har gjort att hotellet inte serverar frukost, därav också ett förmånligt pris. Men mat behövs och vi köpte därför varsin smörgås på konditori Siesta utanför ringmuren innan vi begav oss iväg på onsdagens utflykt. Bilen förde oss genom Roma mot den östra kusten. Första

Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Stranger in a strange land
tisdag 29 september 2020 - Visby, Gotlands län, Sverige

Måndagen och första egentliga semesterdagen (hade visserligen semester redan i fredags, men var då tvungen jobba lite) och efter lunch gjorde vi bilresan kust till kust. Från Halland, genom Finnveden och Värend för slutdestination Möre. M.a.o från Halmstad genom Småland till Kalmar för

Inget nytt under solen
söndag 26 juli 2020 - Åminne, Gotlands län, Sverige

Ännu en vacker dag. Henrik gav sig ut på en ny cykelrunda, den blev till sist 11 mil lång. Motvind hela tiden, sa han efteråt, så kan hända lugnar han ner sig med cyklingen nu...Theo o jag har inte gjort mycket. Spelat Yatzy, kastat frisbee o kört radiostyrd bil.När Henrik kom hem blev det

En riktig slappa-dag
lördag 25 juli 2020 - Åminne, Gotlands län, Sverige

Idag tänkte jag inte ens skriva nån dagbok, med tanke på vad lite jag gjort. Jag har tillbringat merparten av dagen på den fantastiskt fina stranden som vi har här. Både läst och lyssnat på bok. Spelat lite strandtennis med Theo o haft tårna i det 18-gradiga vattnet.Henrik däremot,

På väg till Fårö
torsdag 23 juli 2020 - Bläse, Gotlands län, Sverige

Packade och kom iväg från campingen tidigt enligt plan. Efter lite proviant-påfyllning åkte vi till ett ställe i Stenkyrka som hette Mix ranch (eller möjligen Kojsagården - dom hade eventuellt bytt namn). Detta var ett ganska risigt ställe men med möjlighet till många aktiviteter. Vi var

Med fokus på ringmuren
onsdag 22 juli 2020 - Visby, Gotlands län, Sverige

Efter massor av sömn (la mig 21 igår) och lite god frukost begav vi oss åter mot Visby. Strålande sol och motvind, där vi tog oss fram på våra cyklar. Parkerade vid det första stället där muren mötte oss och tog oss sen under dagen medsols runt hela muren. Muren är ca 3,5 km o lite

Cykling idag!
tisdag 21 juli 2020 - Visby, Gotlands län, Sverige

Efter en god frukost, med purfärska ägg, delade vi på oss några timmar. Henrik gav sig iväg på racern för en 6- milsrunda, som visade sig bli 9 mil på grund av felnavigering. "Dumt huvud får kroppen lida" , som Henrik brukar säga...Theo o jag gav oss iväg på en mer rimligt lång tur. Ca

Rundtur på södra delen av öyn
måndag 20 juli 2020 - Visby, Gotlands län, Sverige

Vaknade strax före 5 av att vi hörde bilarna börja köra på färjan. Perfekt att stå alldeles vid terminalen. Lugn färjetur med lagom med folk.Framme i Visby vid 9- tiden.Planen var att idag göra södra delen av ön. Detta eftersom vi i övrigt planerat att befinna oss i huvudsak på norra

onsdag 10 oktober 2018 - Stånga, Gotlands län, Sverige

En dag kvar

Carina Nilsson
Carina71 i USA 2018
Senast aktiv - från Stånga, Gotlands län, Sverige
Home away from home

Home away from home

28 september 2020 - 11 oktober 2020

Inget Provence i höst utan resan blir istället inom landet. Lite som en fortsättning på fjolårets Mare Nostrum resa. Nu beger vi oss till Östersjön för att sedan ha det gott i allra mest östra delar av riket som lydde under danska kronan.

Semester i Sverige  - javisst går det!

Semester i Sverige - javisst går det!

19 juli 2020 - 10 augusti 2020

Corona satte stopp för sommarens planerade båtluff i Grekland. Nu kommer vi istället iväg till Gotland och dessutom blir det en roadtrip en bit norrut. Häng med!

Gotland I 2019

Gotland I 2019

25 juli 2019 - 12 augusti 2019

9 oktober 2018 - 31 oktober 2018

Gotland runt 2018

Gotland runt 2018

11 september 2018 - 17 september 2018

Eftersom vi har semesterdagar kvar i år, passar vi på att utforska Gotland. Vi tar med bilen på färjan för att enkelt kunna ta oss runt ön. Vi börjar med två dagar upp på Fårö, därefter åker vi till Hoburgen längst ned på södra delen av Gotland innan vi avslutar med några dagar omkring Visby. Vi kommer att lägga ut bilder utefter vår resa, men det blir troligen endast ett dagboksinlägg. Håll utkik efter nya bilder på Resdagboken om ni inte orkar vänta tills ni får ett mail om dagboksinlägget.

Gotland II 2018

16 februari 2018 - 22 februari 2018

Resa i Sverige: Gotland

Resa i Sverige: Gotland

24 oktober 2017 - 27 oktober 2017

Under höstterminen 2017 så har vi läst om Gotland, nu besöker vi Gotland och får uppleva all de saker som vi pratat om. När vi kommer hem så ska vi sedan arbeta med en Gotlandsutställning som vi ska ha på skolan!

Gotska Sandön

Gotska Sandön

25 juli 2017 - 28 juli 2017

2014 besökte vi denna fantastiska ö över en dag. Trots värmebölja, vattenbrist och trötta små barn bestämde vi oss för att en dag komma tillbaka och utforska mer av ön. Nu har denna dag kommit.

Gotland II 2017

Gotland II 2017