Gotland N

fredag 5 augusti 2016 - Gotland N, Gotlands län, Sverige

På dagen åkte Tobias med barnen en sväng bla till Ljugarn och på vägen hem svängde vi förbi Visby och handlade inför eftermiddagens Fårötur. Marie fick softa i lugn och ro i Tofta. Vädret var finfint hela dagen. På Fårö åkte vi ut till raukområdena och vid Langhammar intog vi

Nimlinds i Gotland II 2016
lördag 1 augusti 2015 - Gotland N, Gotlands län, Sverige

06.30 åkte Ida och Simon mot färjan. Vi var uppe och tog farväl. Dagen och kvällen tillbringades på Fårö. Vi åt sen lunch på Kutens. Det blev i stort sett den vanliga rundan (upp till norra delen och därefter västra sidan ner förbi raukområdena). Istället för att även hinna med

Nimlinds i Gotland II 2015
torsdag 1 augusti 2013 - Gotland N, Gotlands län, Sverige

Idag har vi gjort lite av varje; tvättat, klippt gräset, druckit kaffe, slappat, jagat myror, lyssnat på Tasteless Records storsäljande supergrupp. Eftermiddagen och kvällen tillbringade vi oss på Fårö. Vi började Fåröresan med att besöka Fårö marknad vid bygdegården där vi

Nimlinds i Gotland (II) 2013
Gotland
måndag 8 juli 2013 - Gotland N, Gotlands län, Sverige

[b]Hej vänner[/b] Den här sommaren har redan gått ett tag och jag har hunnit med en ganska lång Gotlandssemester. Fyra veckor på den fantastiska ön blev det och de innebar mycket. Jag lär mig från en kompis här på resedagboken och nu tänker jag att jag kan berätta för er i

Maria T
vargspindel i 2013
Senast aktiv - från Växjö, Kronobergs län, Sverige
In Brisbane!
tisdag 6 november 2012 - Gotland N, Gotlands län, Sverige

Ja da var vi antligen pa plats i brisbane efter en sjukt lang flygresa. Kanns fortfarande som att man ar pa ett flygplan varje gang man hor en luftkonditionering haha... Idag har vi kollat upp lite saker vid en resebyra och ska kopa bussresa sa att vi kan ta oss uppat pa ostkusten. Verkar som att

4 dagar
tisdag 30 oktober 2012 - Gotland N, Gotlands län, Sverige

Det hela började någon gång i våras om jag inte minns fel. Jag och min reskompis Louise pratade mycket om att vi var så trötta på lilla Gotland och att vi ville skapa minnen man kan tänka tillbaka på. Vill inte vakna upp en dag, känna mig gammal, tråkig och grå, och ångra att jag

Mitt första dagboksinlägg!
torsdag 25 oktober 2012 - Gotland N, Gotlands län, Sverige

Vaknade idag med en ny, lite orolig känsla som spritt sig från magen ut i hela kroppen, det är resnerverna som har börjat spöka. För att lugna dessa nya varelser inuti mig kände jag att det var dags att öppna en liten "blogg" som jag kan ha under resans gång för att uppdatera er med vad

Mot Polen igen
fredag 13 juli 2012 - Gotland N, Gotlands län, Sverige

Jag har fått köra mycket båt själv de senaste dagarna. nattvakten i torsdags så sa andre styrman att det var jag som körde och att han skulle tvätta och fixa med en massa andra grejer men att han fanns på radion om jag behövde hjälp. Det behövde jag inte...... om man bortser från att

Bristen på äventyr
söndag 8 juli 2012 - Gotland N, Gotlands län, Sverige

Det finns säkert de som tycker att det verkar vara ett stort äventyr att jobba till sjöss. Men precis som med alla andra jobb så blir det rutin efter ett tag. Jag tycker inte att det är särskilt spännande längre. Alla dagar ser typ likadana ut och alla hamnar ser ungefär likadana ut de

määäh..
lördag 7 juli 2012 - Gotland N, Gotlands län, Sverige

Jag har försökt skriva ett inlägg i flera dar men inte fått ur mig nåt. och det är inte som att det inte har hänt nåt. inspirationen har bara inte infunnit sig. den har fortfarande inte infunnit sig men nu tar jag tag i det ändå. Sen sista har vi tagit oss till Polen där 2:e styrman,

Gotland II 2016

Gotland II 2016

25 juli 2016 - 15 augusti 2016

Gotland II 2015

Gotland II 2015

25 juli 2015 - 16 augusti 2015

Planen är tre veckor på ön i sommar. Är det möjligt? :-)

Gotland (II) 2013

Gotland (II) 2013

31 juli 2013 - 5 augusti 2013

2013

2013

8 juli 2013 - 31 december 2013

Ett år när det händer saker, som de allra flesta åren.

Äventyr i Australien

Äventyr i Australien

3 november 2012 - 15 januari 2013

Vi har en biljett till Brisbane, två nätters boende och en flygbiljett till Sverige tio veckor senare. Vad som händer däremellan får vår fantasi avgöra. Meningen med den här resan är att uppleva, ta dagen lite som den kommer och bara ha kul och skapa minnen att ha med sig hela livet. Fyll inte livet med dagar, fyll dagarna med liv!

Vi hade iallafall tur med vädret 3 - The last crusade

Vi hade iallafall tur med vädret 3 - The last crusade

20 maj 2012 - 15 november 2012

Sista fartygsförlagda delen av utbildningen. 5 månader till sjöss sammanlagt när resan är över.

Evinco

Evinco

20 maj 2011 - 27 augusti 2011

Ute på praktik på tankfartyget Evinco.

Americat here I come

Americat here I come

19 augusti 2010 - 27 maj 2011

Utbytes student från Slite, Gotland ska till USA,Missouri, Farmington och leva livet som aldrig förr. Ska bo med mina fyra nya syskon med deras hästar, hundar och katter. Vi får se om jag kommer levande därifrån.

Gotland runt på cykel

Gotland runt på cykel

13 augusti 2010 - 21 augusti 2010

Nu är det så att vi två, tillsammans med Emelie, ska ge oss ut på cykeltur igen :)Denna gång ska vi cykla runt på Gotland!

Jungfruturen med Nord West 420  MY5

Jungfruturen med Nord West 420 MY5