Gotska Sandön

Sista dagen
fredag 28 juli 2017 - Gotska Sandön, Gotlands län, Sverige

Idag regnar det. Efter frukost och städning av stugan var det dags att börja gå mot stranden Las Palmas där båten skulle hämta upp oss. Solen kom fram och det blev lite varmt och fuktigt i skogen där vi gick. Den här promenaden var nog den tråkigaste på hela resan. Det enda som fanns var

På äventyr
torsdag 27 juli 2017 - Gotska Sandön, Gotlands län, Sverige

Lite molnigare idag så det passade perfekt att gå på upptäktsfärd.Efter frukost tog vi kartan och begav oss ut i skogen för att leta efter Petter Gottbergs lada. Vi hade ju kunnat göra det enkelt för oss och gå den markerade vägen dit, som vi insåg fanns på vägen tillbaka. Men ungarna

Mot ön...
tisdag 25 juli 2017 - Gotska Sandön, Gotlands län, Sverige

Kl. 8:30 avgick båten från Nynäshamn. Vädret var soligt men det blåste, gissar runt 5-7 m/s, så vi hade preparerat oss med sjösjuketabletter. Men det hjälpte tyvärr inte Elias. Han var så tapper och klagade inte en enda gång trots flera uppkastningar under de 4 timmar som resan tog. Vi

Snart åker vi
måndag 12 juli 2010 - Gotska Sandön, Gotlands län, Sverige

Då ska väskor packas och allt praktiskt förberedas. Båten kanske släpper av hos en bit från land så vi kanske får gå i vattnet med väskorna ovanför huvudet. Alltså inge praktiskt att ta med sig dator. Sen saknas toaletter och affärer. Så man får se till att ha någon mat med sig. Vi

Jenny Garpö
Jjeeny i Gotska Sandön