Hemse

Då va de dags!
fredag 18 mars 2016 - Hemse, Gotlands län, Sverige

Upp 05.20 och tar en dusch. Slår ihop resväskorna och beger oss ner till lobbyn 05.50. Vi fixar med utcheckningen och tar hissen upp till 82:e våningen där det serveras frukost medan solen går upp. Frukost buffén ringlar sig runt hela tornet. Hur mycket mat som helst för alla smaker.

Senast aktiv - från Petrovac, Budva Municipality, Montenegro
Vi lämnar Koh Chang och tar oss till Bangkok!
torsdag 17 mars 2016 - Hemse, Gotlands län, Sverige

Upp med tuppen 06.50. Packar och tar en dusch. Jösses va prylar de va nurå :-) En sista frukost får det bli också innan vi samlar ihop de sista pinalerna och beger oss mot receptionen. Tua ”råkar” få med sig ett par av hotellets innetofflor i sin väska vilket personalen upptäcker direkt

Senast aktiv - från Petrovac, Budva Municipality, Montenegro
Dykning och en dag på havet!
onsdag 16 mars 2016 - Hemse, Gotlands län, Sverige

Upp med tuppen och frukost! Idag blev vi hämtade 08.00 av dykklubben så frukost intogs 07.00. Bilen hämtar i tid och vi rullar söderut. Inte så långt visar det sig! Båten ligger ankrad andra sidan landtungan mitt emot vårt hotell :-) När vi kommer fram ser vi hur personalen kämpar med att

Senast aktiv - från Petrovac, Budva Municipality, Montenegro
En dag på White sand beach!
tisdag 15 mars 2016 - Hemse, Gotlands län, Sverige

Frukost vid 09.30 i vanlig ordning! Kvavt idag.... igen :-) Dagens plan innehåller en tripp till White sand beach för sol och bad. Vi tar en taxi direkt efter frukost och drar iväg. Resan till White sand tar ca 20 minuter. Vi hoppar av vid strandens södra ände och tar en kort promenad norrut

Dag 3
lördag 17 september 2011 - Hemse, Gotlands län, Sverige

Upp med tuppen, samling klockan sju. Sen åkte vi tunnelbana ner till båten som ska ta oss ut till frihetsgudinnan. Det var mäktigt att se. På uteserveringen där hade de ett bord och två stolar jag ville ha, men de vägde bly så det fick vara men fint var det. Sen vidare till Ellis Island

Dag 2
lördag 17 september 2011 - Hemse, Gotlands län, Sverige

Dag två började tidigt ingen rast och ro. Klockan 7.20 var det samling. Vi gjorde än rund resa med buss runt hela Manhattan. Vi fick lära oss mycket. Vi var vid world trade center bl.a. På em var vi lite lediga, vi gick en sväng på stan. Stannande och tog en öl. Sen hem och fixa till sig,

Dag 1
lördag 17 september 2011 - Hemse, Gotlands län, Sverige

Hej första dagen började tidigt, men jag var förfarande inte nervös. Vad var det för fel. Jag gick snällt på flyget utan något starkt i kroppen, tog 1 öl till matan, sen blev det inte mera. Kanske är det bättre att vara flyg rädd.REsan gick bra väl framme så var det mycket kontroller

13 dagar kvar
torsdag 1 september 2011 - Hemse, Gotlands län, Sverige

oj vad tiden går fort. Och jag som ska göra så mycket innan jag åker. Tänk att om 14 dagar så sitter jag i New York, en konstig känsla. Men det ska bli roligt även om jag är lit nervös, men jag vet inte för vad. Nej nu får jag diska och åka ut med hundarna i skogen kram på er alla.

13 dagar kvar
torsdag 1 september 2011 - Hemse, Gotlands län, Sverige

34 dagar kvar
torsdag 11 augusti 2011 - Hemse, Gotlands län, Sverige

hej ska om 34 dagar åka på en resa till Amerika med min man. Som jag fick av min man när jag fyllde 50 år, konstigt för jag har inte fyllt 50 ännu. Det ska bli jätte kul och skönt att komma i väg. Även om det blir svårt att lämna alla hemma så länge, men det går väl bra hoppas

Koh Chang

Koh Chang