Gotlands län

Exit Through the Gift Shop
måndag 5 oktober 2020 - Visby, Gotlands län, Sverige

På lördagen var det Visbydagen i stan och vi hade fyra timmar från utcheckning på Gute hotell, till incheckning på Clarion Visby. Så bilen in igen på de smala gatorna, lasta väskor och köra bort dem till bagagegarderoben på Clarion. Efter att ha vandrat runt innanför ringmuren i snart en

Rauk 'n' roll
torsdag 1 oktober 2020 - Hoburg, Gotlands län, Sverige

Coronatider har gjort att hotellet inte serverar frukost, därav också ett förmånligt pris. Men mat behövs och vi köpte därför varsin smörgås på konditori Siesta utanför ringmuren innan vi begav oss iväg på onsdagens utflykt. Bilen förde oss genom Roma mot den östra kusten. Första

Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Stranger in a strange land
tisdag 29 september 2020 - Visby, Gotlands län, Sverige

Måndagen och första egentliga semesterdagen (hade visserligen semester redan i fredags, men var då tvungen jobba lite) och efter lunch gjorde vi bilresan kust till kust. Från Halland, genom Finnveden och Värend för slutdestination Möre. M.a.o från Halmstad genom Småland till Kalmar för

Inget nytt under solen
söndag 26 juli 2020 - Åminne, Gotlands län, Sverige

Ännu en vacker dag. Henrik gav sig ut på en ny cykelrunda, den blev till sist 11 mil lång. Motvind hela tiden, sa han efteråt, så kan hända lugnar han ner sig med cyklingen nu...Theo o jag har inte gjort mycket. Spelat Yatzy, kastat frisbee o kört radiostyrd bil.När Henrik kom hem blev det

En riktig slappa-dag
lördag 25 juli 2020 - Åminne, Gotlands län, Sverige

Idag tänkte jag inte ens skriva nån dagbok, med tanke på vad lite jag gjort. Jag har tillbringat merparten av dagen på den fantastiskt fina stranden som vi har här. Både läst och lyssnat på bok. Spelat lite strandtennis med Theo o haft tårna i det 18-gradiga vattnet.Henrik däremot,

På väg till Fårö
torsdag 23 juli 2020 - Bläse, Gotlands län, Sverige

Packade och kom iväg från campingen tidigt enligt plan. Efter lite proviant-påfyllning åkte vi till ett ställe i Stenkyrka som hette Mix ranch (eller möjligen Kojsagården - dom hade eventuellt bytt namn). Detta var ett ganska risigt ställe men med möjlighet till många aktiviteter. Vi var

Med fokus på ringmuren
onsdag 22 juli 2020 - Visby, Gotlands län, Sverige

Efter massor av sömn (la mig 21 igår) och lite god frukost begav vi oss åter mot Visby. Strålande sol och motvind, där vi tog oss fram på våra cyklar. Parkerade vid det första stället där muren mötte oss och tog oss sen under dagen medsols runt hela muren. Muren är ca 3,5 km o lite

Cykling idag!
tisdag 21 juli 2020 - Visby, Gotlands län, Sverige

Efter en god frukost, med purfärska ägg, delade vi på oss några timmar. Henrik gav sig iväg på racern för en 6- milsrunda, som visade sig bli 9 mil på grund av felnavigering. "Dumt huvud får kroppen lida" , som Henrik brukar säga...Theo o jag gav oss iväg på en mer rimligt lång tur. Ca

Rundtur på södra delen av öyn
måndag 20 juli 2020 - Visby, Gotlands län, Sverige

Vaknade strax före 5 av att vi hörde bilarna börja köra på färjan. Perfekt att stå alldeles vid terminalen. Lugn färjetur med lagom med folk.Framme i Visby vid 9- tiden.Planen var att idag göra södra delen av ön. Detta eftersom vi i övrigt planerat att befinna oss i huvudsak på norra

USA 2018
onsdag 10 oktober 2018 - Stånga, Gotlands län, Sverige