Tomtbod

Tröstresa
tisdag 8 mars 2011 - Tomtbod, Gotlands län, Sverige

I den sena kalla blöta mörka kan-knappast-kallas-våren är det svårt att hålla humöret uppe.. plussa lite förkylningar och numera ett hopp om ett jobb som pulveriserades uppe på det och ni finner två deppiga varelser... Men det blir vad vad man gör det till konstaterar vi käckt och

TiiasTiitin i Sri Lanka - Baby
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Bilderna från resan - Finner ni här!
torsdag 9 december 2010 - Tomtbod, Gotlands län, Sverige

Nu har vi varit hemma i två veckor. För att inte kylan ska ta död på oss har vi nu tillbringat en dag med att gå igenom bilderna från resan. Vi har lagt upp ett urval av dem på: [link url=http://www.olasror.se/thailandmalaysia2010/index.html]HÄR finns bilderna[/link]

TiiasTiitin i Thailand BABY
Kvällen före
tisdag 9 november 2010 - Tomtbod, Gotlands län, Sverige

Kvällen före, uppladdning... Första och enda hotellnatten bokad, vi tar en natt i Phuket bara för att landa.... Så nära piren som möjligt, här finns ingen tid att förlora... Phuket kan man uppleva via en charter ;) Packas fortfarande... ja lite små saker här, lite små saker där.. De

TiiasTiitin i Thailand BABY
Sri Lanka - Baby

Sri Lanka - Baby

9 mars 2011 - 27 mars 2011

Vi skyndar oss innan charterturimsen är tillbaka med fullkraft och hoppas på att hitta folktomma stränder, massa god mat (Rotti) och ett och annat spännande djur...helst inga farliga såna dock.. I guideboken står det angående en flod som rinner genom en av de södra städerna "bada inte här för krokodilerna är aktiva och hungriga" Vi ska göra vårt bästa för att undvika krokodilerna...Hoppas Tiias inte får såna tvångstankar som han hade kring sjöborrarna på Koh Lipe... Annars så lutar det åt att vi börjar resan med att åka rakt inåt landet för att titta på de små babyelefanterna som ska bo på nåt hem i trakten.. För att sedan leta oss rakt ner mot södern och stränderna... kanske kikar vi på något teplantage, ett fort på en klippa.. eller så skiter vi allt ( förutom stränderna) som kan komma att kallas "turistmål".. vem vet.. Ni får väl läsa allt om det här ;)

Thailand BABY

Thailand BABY

9 november 2010 - 1 december 2010

Via CPH, Bangkok och Phuket... Ut på öarna,spana sjökossor, titta på färgglada fiskar... för att sedan ta en sväng förbi Langkawi....

Senaste aktivitet
Senaste svar