Visby

Exit Through the Gift Shop
måndag 5 oktober 2020 - Visby, Gotlands län, Sverige

På lördagen var det Visbydagen i stan och vi hade fyra timmar från utcheckning på Gute hotell, till incheckning på Clarion Visby. Så bilen in igen på de smala gatorna, lasta väskor och köra bort dem till bagagegarderoben på Clarion. Efter att ha vandrat runt innanför ringmuren i snart en

Kakihara i Home away from home
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Stranger in a strange land
tisdag 29 september 2020 - Visby, Gotlands län, Sverige

Måndagen och första egentliga semesterdagen (hade visserligen semester redan i fredags, men var då tvungen jobba lite) och efter lunch gjorde vi bilresan kust till kust. Från Halland, genom Finnveden och Värend för slutdestination Möre. M.a.o från Halmstad genom Småland till Kalmar för

Kakihara i Home away from home
Med fokus på ringmuren
onsdag 22 juli 2020 - Visby, Gotlands län, Sverige

Efter massor av sömn (la mig 21 igår) och lite god frukost begav vi oss åter mot Visby. Strålande sol och motvind, där vi tog oss fram på våra cyklar. Parkerade vid det första stället där muren mötte oss och tog oss sen under dagen medsols runt hela muren. Muren är ca 3,5 km o lite

Cykling idag!
tisdag 21 juli 2020 - Visby, Gotlands län, Sverige

Efter en god frukost, med purfärska ägg, delade vi på oss några timmar. Henrik gav sig iväg på racern för en 6- milsrunda, som visade sig bli 9 mil på grund av felnavigering. "Dumt huvud får kroppen lida" , som Henrik brukar säga...Theo o jag gav oss iväg på en mer rimligt lång tur. Ca

Rundtur på södra delen av öyn
måndag 20 juli 2020 - Visby, Gotlands län, Sverige

Vaknade strax före 5 av att vi hörde bilarna börja köra på färjan. Perfekt att stå alldeles vid terminalen. Lugn färjetur med lagom med folk.Framme i Visby vid 9- tiden.Planen var att idag göra södra delen av ön. Detta eftersom vi i övrigt planerat att befinna oss i huvudsak på norra

En sammanfattning
måndag 17 september 2018 - Visby, Gotlands län, Sverige

Vi har precis kört ombord på färjan som ska ta oss tillbaka till fastlandet efter en vecka här på Gotland.När vi anlände till Gotland i tisdags, åkte vi direkt upp till Fårö där vi hade bokat 2 nätter på ett vandrarhem.Lågsäsongen började för någon vecka sedan, därmed var det

Jari Och Eva-Helen Oinas
JariEvaHelen i Gotland runt 2018
Senast aktiv - från Solna, Stockholms län, Sverige
Lite mer av allt...
fredag 27 oktober 2017 - Visby, Gotlands län, Sverige

Fredag morgon, och det var dags att packa väskorna på bussen inför hemresan. Men först hade vi förstås en lång härlig dag på Gotland framför oss. Vi träffade vår guide Janne vid bussen och sen bar det av. Första besöket var bokat på Stafva gård där vi skulle få se och höra om

Fårö, Bergman och mat
torsdag 26 oktober 2017 - Visby, Gotlands län, Sverige

I dag blev det ingen sovmorgon! 8.10 träffade vi dagens guide Janne och bussen började rulla mot Fårö. Janne berättade under färden mot Fårösund om massa historia, anekdoter, sägner och all möjliginformation som var Gotlandsrelaterad.Vi tog båten över till Fårö som tog 7 minuter.

Historiens vingslag
onsdag 25 oktober 2017 - Visby, Gotlands län, Sverige

Idag började vi morgonen med en trevlig frukost i en mycket mysig matsal. Sedan var det dags för en fantastiskt resa i tiden. Vi reste tillbaka till medeltidens Visby med vår guide Lars hjälp och vägledning. Morgonen bjöd på ett lätt regn men vi var alla väl förberedda med både varma och

Destination Gotland - Visby
tisdag 24 oktober 2017 - Visby, Gotlands län, Sverige

Trossöbuss rullade genom Blekinge i morse med början i Karlshamn och sedan österut o sedan upp mot Oskarshamn. Trots den korta resvägen hann vi med att sjunga för födelsedagsbarnet Elna, har prov på det vi lärt oss om Gotland, sjunga Johns nytextade sång om vår resa och innan båten gick

Home away from home

Home away from home

28 september 2020 - 11 oktober 2020

Inget Provence i höst utan resan blir istället inom landet. Lite som en fortsättning på fjolårets Mare Nostrum resa. Nu beger vi oss till Östersjön för att sedan ha det gott i allra mest östra delar av riket som lydde under danska kronan.

Semester i Sverige  - javisst går det!

Semester i Sverige - javisst går det!

19 juli 2020 - 10 augusti 2020

Corona satte stopp för sommarens planerade båtluff i Grekland. Nu kommer vi istället iväg till Gotland och dessutom blir det en roadtrip en bit norrut. Häng med!

Gotland runt 2018

Gotland runt 2018

11 september 2018 - 17 september 2018

Eftersom vi har semesterdagar kvar i år, passar vi på att utforska Gotland. Vi tar med bilen på färjan för att enkelt kunna ta oss runt ön. Vi börjar med två dagar upp på Fårö, därefter åker vi till Hoburgen längst ned på södra delen av Gotland innan vi avslutar med några dagar omkring Visby. Vi kommer att lägga ut bilder utefter vår resa, men det blir troligen endast ett dagboksinlägg. Håll utkik efter nya bilder på Resdagboken om ni inte orkar vänta tills ni får ett mail om dagboksinlägget.

Resa i Sverige: Gotland

Resa i Sverige: Gotland

24 oktober 2017 - 27 oktober 2017

Under höstterminen 2017 så har vi läst om Gotland, nu besöker vi Gotland och får uppleva all de saker som vi pratat om. När vi kommer hem så ska vi sedan arbeta med en Gotlandsutställning som vi ska ha på skolan!

Gotland II 2017

23 februari 2016 - 28 februari 2016

Sommarsemester 2015

Sommarsemester 2015

1 januari 2020 - 1 januari 2020

Semestertripp med husvagnen. Lämnade hemma söndag den 2 augusti. Ska vara hos Tusse i hennes stuga i Ödängla utanför Mösterås onsdag den 5 aug. Fredag den 7 aug lämnar vi husvagnen vid Tusses stuga och tar en båten över till Gotland och tillbaka tisdag den 11 aug. Sen får vi se vad vi hittar på.

BlekingeFolkhogskola
Josefin Levander