Visby

Shopping- och vandringsdag
torsdag 3 augusti 2017 - Visby, Gotlands län, Sverige

Elias och Tobias planerade att gå till Visby och äta lunch och därefter gå tillbaka. Elias köpte nya skor igår och eftersom han aldrig får skoskav av nya skor  besämde han sig för att använda dessa. Ingen regel utan undantag; efter ca 2 km fick han världens skoskav. Han haltade och

Nimlinds i Gotland II 2017
Glassmagasinet
onsdag 2 augusti 2017 - Visby, Gotlands län, Sverige

Elias och jag tog en liten promenad på förmiddagen. Lite senare åkt vi in till Glassmagasinet (http://www.glassmagasinet.se/) i Visby. Även idag fint väder!På kvällen invigde vi stugans nya grill. Det grillades kött, svamp, tomater, lök, veg biffar, majs mm. Gott gotti gott gott!

Nimlinds i Gotland II 2017
Vänge
torsdag 23 februari 2017 - Visby, Gotlands län, Sverige

Vi åkte runt innanför murarna och därefter körde vi till metropolen Roma för att handla. På kvällen var vi bjudna till Mia D i Vänge. Hon bjöd på god vegetarisk middag.Vi anlände till stugan vid midnatt. Alla var trötta så det blev en relativt tidig kväll.

Nimlinds i Gotland 1 2017
Visby
onsdag 22 februari 2017 - Visby, Gotlands län, Sverige

Onsdag förmiddag var en slappedag.Tobias tog en promenad utmed havet.Onsdag eftermiddag åkte vi runt inne i Visby (på vintern får man köra innanför murarna). Sen lunch/kvällsmat intogs på Sunes Elefant där även Mia P mötte upp.När vi kom tillbaka till stugan på kvällen hade tjejerna

Nimlinds i Gotland 1 2017
Guteglass
fredag 12 augusti 2016 - Visby, Gotlands län, Sverige

På eftermiddagen åkte vi in och åt glass på Glassmagasinet. Vi tog en sväng på medeltidsmarknaden (vi hann även med en fika på Breda Blick med Mia och Rasmus, lyssnade på musik mm mm mm). Väl i stugan blev det en riktig lyxmåltid. Detta inlägget blir kort (orkar inte skriva mer) men

Promenad och Kovik
torsdag 11 augusti 2016 - Visby, Gotlands län, Sverige

Efter softande i Tofta gick vi på en liten promenad (Tindra, Marie och Tobias) runt kvarteret, via Vikingabyn och Toftagården ner till Bysen och handlade lite (vi hann med några Pokemons på vägen). På kvällen åkte vi en sväng och kollade bl.a. in Smaklösas museum, handlade på Coop i

Parad och dricknick
onsdag 10 augusti 2016 - Visby, Gotlands län, Sverige

Vi åkte in för att gå med i Medeltidsveckans regnbågsparad. Det var tämligen bra uppslutning och uppskattningsvis ca 500 personer gick med. Efter en fin promenad på strandpromenaden åkte vi hem och laddade om. På eftermiddagen åkte med samma buss som Mia och Rasmus in till Visby. Vi gick

Battle of Wisby
lördag 13 augusti 2016 - Visby, Gotlands län, Sverige

Redan nu när jag börjat skriva detta inlägg måste jag skriva att detta kommer bli långt, nja inte långt som en följetång utan mer lång som ekvatorn. Typ. Ja ni fattar….. Detta är intressant , det är inte hårdrocksintressant, men ändå; det är HISTORIA! Slaget om Visby Lite kort

Medeltida örter
tisdag 9 augusti 2016 - Visby, Gotlands län, Sverige

Efter frukosten åkte Tindra och Marie ner till Klintehamn. De fikade på Hamncafet tillsammans med Sonja, Helene, Mia och Rasmus. Det fläktade på :-) Efter fikat åkte de vidare till Klinte kyrka där minneslunden besöktes. Maries mormor och morfar ligger begravda där. Elias och Tobias tog

Mia och Rasmus
måndag 8 augusti 2016 - Visby, Gotlands län, Sverige

Dagen inleddes med soft i Tofta (ja vi har semester). 13.30 åkte vi in till Visby och träffade Mia och Rasmus vid St Görans Ruin. Kl 14 startade teatern Robin Hood. Den var kanske mest anpassad till yngre barn; Tindra och Elias var sådär lagom roade. Det blåste tämligen mycket och bitvis var